Kai viso pasaulio vairuotojai pametė galvas dėl padidintą prošvaisą turinčių hečbekų, gamintojai masiškai inicijavo krosoverių gamybą. Vieni kepė didelius, kiti – kompaktiškus krosoverius, tuo tarpu vairuotojai vis dažniau dėl pseudo-visureigių atsisako įprastų hečbekų, sedanų bei universalų.

Su 2016-aisiais debiutavusiu „C-HR“ modeliu „Toyota“ vos suspėjo įšokti į 2006 metais pajudėjusį miesto krosoverių traukinį. O dabar, nuo gamybos pradžios prabėgus keliems metams pristatytas atnaujintas „Toyota C-HR“ – vienas populiariausių šios markės modelių.

Šiek tiek statistikos: per pirmuosius gamybos metus Europoje buvo parduota virš 120 tūkst. „C-HR“ modelių, iš kurių net 80 proc. sudarė hibridai. Tad, nors ir mažą miesto visureigį japonai pristatė šiek tiek vėluodami, jie greitai pasivijo anksčiau startavusius segmento lyderius.

Pamačius atnaujintą „C-HR“, tampa akivaizdu, kad neretai šį modelį žmonės renkasi vien dėl simpatiškos jo išvaizdos. Šis krosoveris 2019 metų pabaigoje buvo nugrimuotas – lyg būtų po kuklaus makiažo seanso ir grožio konkurse nukonkuruotų savo pirmtaką. Tačiau iš tiesų po oda slepiasi šiek tiek daugiau pokyčių.

Nors tai tėra kompaktiškas hečbekas su aukštesne prošvaisa, viduje aplanko erdvumo jausmas. Interjeras suprojektuotas dailiai, nors ne visos detalės komunikuoja apie aiškią savo funkciją. „Toyota“ dar turėtų panagrinėti kai kuriuos kitų gamintojų automobilius arba išgirsti vairuotojų komentarus, nes pagal viduje matomą „feng šui“ nuo vokiečių dar šiek tiek atsilieka.

Erdvumo pojūtis gale – šiek tiek prislopintas ir užgožtas pernelyg aukštėjančios langų linijos. Gale pasodinti mažesni vaikai gali skųstis dėl šviesos ar vaizdo trūkumo. Kita vertus, 4 suaugę žmonės šiuo modeliu gali važiuoti visai patogiai – net už vidutinio ūgio vairuotojo tilps tokio pat ūgio keleivis.

Stilius čia užima svarbią sudedamąją dalį. Durų, stogo apmušalų estetikai skirta daug dėmesio. Atsižvelgiant į tai, kad tai yra visiškai naujas ir labai gerai įrengtas automobilis, keista, jog japonai vis dar rodo ištikimybę analoginiams ciferblatams prieš vairuotojo akis. Rinkoje jau kuris laikas parduodami automobiliai su skaitmeniniais prietaisų skydeliais ir tai tikrai nėra technologija, reikalaujanti astronominio dydžio investicijų.

Puiku, kad atnaujintas planšetinis ekranas siūlo „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ junglumą. Pati programinė įranga, panašu, kad veikia gerokai greičiau nei iki atnaujinimo gamintuose modeliuose ir navigacijos sistema į pirštų baksnojimą reaguoja kone akimirksniu.

Melsvos spalvos mygtukų apšvietimas naktį sukuria gana jaukią, bet vėsoką atmosferą. Ir tai lyg sufleruoja, kad ir eilinį kartą automobilio projektavimo procese dominavo šaltas protas, formulės ir mokslas.

Tačiau atnaujinto „Toyota C-HR“ charakterį charizmos taškais pripildo naujasis 2,0 litrų hibridinis agregatas, kurio bendras galingumas siekia 184 AG. Su šiuo motoru kompaktiškas miesto krosoveris demonstruoja gerą dinamiką. Tik reikės susitaikyti su pramoninio variklio gausmu, kada akceleratoriaus pedalas nuspaudžiamas iki galo.

Gamintojas džiūgauja, kad šio agregato naudingo darbo koeficientas siekia net 41 proc. Išvertus visa tai į žmonėms suprantamą kalbą, galima pagirti gamintoją už puikius efektyvumo rodiklius ir mažas degalų sąnaudas. Miesto gatvėse atnaujintas „C-HR“ važiuoja itin sklandžiai ir didžiąją laiko dalį rieda tik naudodamas elektros energiją.

Tai yra miesto automobilis ir geriausiai tai atsiskleidžia išvažiavus į užmiestį. Hibridinės technologijos tiesiame kelyje yra praktiškai bejėgės ir tam, kad jos tinkamai veiktų reikėtų arba kalvoto ruožo, arba dažnai stabdyti.

Srauniose miestų gatvėse „Toyota C-HR“ važiuoja itin sklandžiai – kaip ir visi kiti šios markės hibridai. Tačiau kompaktiški jo gabaritai bei pakylėta vairavimo pozicija suteikia galimybę lengvai manevruoti bei žaibiškai orientuotis eisme. Tai automobilis, ugdantis gero vairuotojo įpročius.

Atnaujintas „C-HR“ neprovokuoja skubėti ir už tai apdovanoja tylia, raminančia atmosfera. Dažnai net nekyla rankos pasigarsinti muzikos, nes net ir patyliukais per JBL garsiakalbius sklindanti melodija neturi perrėkti jokių kitų, į saloną bandančių prasibrauti triukšmų.