Nuo 2007 metų gaminamas „Peugeot 308“ yra sėkmingiausias modelis prancūzų gamoje. Iki atnaujintos antros kartos versijos debiuto gamintojas visame pasaulyje pardavė daugiau nei 760 tūkst. tokių automobilių ir toliau užtikrintai artėja milijono link.

Antros kartos 308 debiutavo 2013 metais ir iškart buvo išrinktas Europos metų automobiliu. Tokį titulą prancūzai nukovė ir pernai su naujuoju miesto krosoveriu 3008, o pagal pergales šiame konkurse nuo pat 1964 metų „Peugeot“ kartu su keliais konkurentais iš Vokietijos dalijasi solidžia 3 vieta.

2017-ųjų rugsėjį prancūzai pristatė atnaujintą 308 gamą. Kukliai atnaujinti varikliai nuo šiol atitinka griežtus 6.c Euro taršos reikalavimus, o su kai kuriais motorais pradėta montuoti ir 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Tačiau šviežesni mechaniniai mazgai – toli gražu ne viskas, apie ką yra šis automobilis. Dar daugiau stiliaus, kruopščiai projektuotų ir išraitytų kreivių. „Peugeot“ pasistengė šį automobilį paversti kuo prancūziškesniu. Ir jiems tai puikiai pavyko.

Dar stilingesnės kėbulo linijos, išraiškingi LED priekiniai žibintai bei žaviai šviečiančios galinės lempos suteikia geras emocijas vien žiūrint į šį modelį. Kad šiame automobilyje viskas kitaip nei konservatyviuose jo konkurentuose, liudija vaizdas salone. Interjerą puošia daili apdaila, o medžiagos – tikrai ne tos, kurias esame įpratę matyti kelių metų senumo ekonominės klasės hečbekuose.

Tai ne pirmas modelis su toli nuo vairuotojo suprojektuotu prietaisų skydeliu, tačiau visa tai praktikoje pasiteisino. Beveik visi žmonės, pamatę tokį sprendimą iš pradžių į tai žiūri skeptiškai, tačiau pabandę automobilį praktikoje nustemba, kaip visa tai patogu. Vairas niekada neužstoja nei greičio, nei tachometro parodymų. Įdomu, kad tachometro rodyklė sukasi į priešingą pusę. Iš pradžių net keista, tačiau pripratus nė kiek netrukdo – galima sakyti, kad primena legendinį „Porsche 944“.

Minimalistinis centrinio prietaisų skydo dizainas apsiriboja vos keliais mygtukais, o pagrindinės atnaujinto „Peugeot 308“ funkcijos valdomos per lietimui jautrų ekraną. Jis, nors ir yra gana patogus ir veikia net ir dėvint pirštines, tačiau nėra pats greičiausias savo klasėje.

Užvedus dyzelinį automobilio variklį pasigirsta kuklus tokio tipo motorams būdingas garsas. Skaičių kalba 1,6 litro „BlueHDi“ yra tiesiog eilinis vidaus degimo motoras su 120 AG ir 300 Nm. Tokie rodikliai vargu ar nustebins dažną vairuotoją, tačiau miesto sąlygomis jis demonstruoja puikų charakterį. Anksti degimo kameras oru aprūpinantis turbokompresorius nuostabiai įdarbina sukimo momentą ir automobilis tiek iš vietos, tiek iš eigos pajuda su entuziazmu.

„Peugeot“ iš peties padirbėjo su 308 garso izoliacija. Ji puikiai sugeria miesto šurmulį. Užmiestyje, automobilio gale sėdintys keleiviai gali paprašyti pagarsinti muziką, tačiau tokios klasės automobiliai niekada nebuvo stiprūs greitkeliuose. Atnaujinto 308 žaidimų aikštelė yra miestas.

Geras matomumas visomis kryptimis, gana didelis priekinių ratų išsukimas suteikia manevringumą, kurio pavydėtų kai kurie mažesni automobiliai.

Džiugu, kad gamintojas pagalvojo ir apie mažytes smulkmenas. Paprastas pavyzdys – pavarų perjungimo svirtis. Kai vairuotojas nusprendžia pats perjungti į aukštesnę pavarą, svirtį turi patraukti į save. Lygiai taip pat, kaip sportiniame automobilyje. Kai kurie kiti gamintojai, panašu, to nesupranta ir „+“ bei „–“ kryptis sukeičia vietomis, todėl tokia smulki detalė uždeda nedidelį, tačiau pastebimą pliusą. Juk smulkmenų visuma kartais sudaro tvirtą argumentą, renkantis naują automobilį.

Kelyje atnaujintas „Peugeot 308“ elgiasi santūriai, vairuotojo neprovokuoja bei nepateikia nelaukiamų siurprizų. Išmani elektroninė sistema geba atpažinti eismo ženklus, išlaiko automobilį savo juostoje bei informuoja apie sumažėjusį atstumą iki kitos transporto priemonės.

Aštrus vairo ratas bei tikslus jo valdymas patiks entuziastiškiems vairuotojams. „Peugeot“ turi daug patirties ir sportiškų automobilių gamyboje, todėl dalelę to palikimo galima sutikti ir baziniame 308. Net ir staigiau pasukus vairą automobilis visiškai nesvyra ant šono, todėl kelio nelygumus galima apvažiuoti, lyg kokiame slalome. Tačiau net ir pervažiavus per duobę „Peugeot 308“ pakaba ją švelniai sugeria.

Konkurencingame miesto hečbekų segmente, kaip ir bet kurioje kitoje automobilių kategorijoje, gamintojai privalo greitai reaguoti į naujoves ir džiugu, kad prancūzai į tai žiūri labai rimtai. Didelis klausimas, ar savo klasėje 308 iššaus, kaip katapultas, tačiau šis modelis stipriai praplės vairuotojų pasirinkimo galimybes.

„Peugeot“ atnaujino ne tik paprastus hečbekus bei universalus. Jie nepamiršo ir sportiško „308 GTI“, bet tai yra atskiras pasaulis ir tam reikalinga atskira tema.