Japonijos automobilių gamintojas „Mitsubishi“ kruopščiai stebi automobilių pramonės tendencijas ir pokyčius. Šio gamintojo gamoje yra tik 4 automobiliai ir visi jie – visureigiai.

Tikriausiai pamenate laikus, kai „Mitsubishi“ gamino ne tik visureigius, bet ir sedanus, hečbekus, universalus bei kitų kėbulo tipų automobilius. Tame tarpe buvo ir sportiški kupė – „Eclipse“ bei „3000GT“ modeliai.

Visai neseniai Japonijos koncernas paskelbė apie „Eclipse“ vardo sugrįžimą. Perskaičius tokią žinutę galima pagalvoti, kad jie nusprendė prikelti sportiškąjį kupė, tačiau neapsigaukite – tai dar vienas visureigis su skambiu „Eclipse Cross“ pavadinimu.

Grįžkime į šiandieną. „Mitsubishi“ gamą Lietuvoje 2017-aisiais metais sudaro 4 visureigiai. Tai – sąlyginai kompaktiškas ASX, kiek didesnis, šeimyninis „Outlander“, pagalbininkas ūkyje L200 bei savo pirkėjo laukiantis, imperatoriškasis „Pajero“. Traukiantis hečbekų segmentui bei sparčiai populiarėjant krosoveriams, ASX jau iš pirmo žvilgsnio sudaro gero bazinio automobilio pagrindą.

Atnaujintas modelis gavo daug išraiškingesnį priekį – jis puikiai atspindi gamintojo dizaino kryptį. „Mitsubishi ASX“, kaip ir kiti miesto visureigių segmento atstovai, pirkėjus vilioja savo tvirta išvaizda. Plačios grotelės, chromo apdailos elementai šiam sąlyginai konservatyviam automobiliui suteikia daugiau žavesio, o aukšta prošvaisa, juodos ratų arkos, slenksčiai bei buferių apačios leidžia daryti prielaidą, kad nesunkus bekelės ruožas šiam automobiliui bus vieni juokai.

Tačiau tai ne tas modelis, su kuriuo reikėtų kišti nosį į patį tamsiausią mišką ir bandyti nustatyti pelkės gylį arba klampumą. Lietuvos rinkoje ASX parduodami tik su priekinių varančiųjų ratų važiuoklėmis, todėl visas pravažumas stipriai priklauso nuo padangų.

Šio krosoverio salonas pritaikytas visiems – ir mažiems, ir dideliems vairuotojams. Sėdynių pagrindas toks platus, kad patogiai įsitaisytų ir sunkiasvorio atleto gabaritų žmogus. Smagu tai, kad gale pasodintų keleivių nekankins klaustrofobijos jausmas – nors dominuojanti automobilio pečių linija šiek tiek susiaurina galinius langus, jie yra pakankamai dideli ir saloną aprūpina šviesa bei geru matomumu. 419 l talpos bagažinėje nesunkiai tilps keliaujančios šeimos daiktai, o prireikus pervežti didesnių gabaritų prekes, galima jas sutalpinti sulanksčius galines sėdynes.

Prietaisų skydas – aiškus ir lengvai suprantamas, o centrinė konsolė su lietimui jautriu ekranu - paprasta, kaip du plius du. Tačiau po kelių valandų su automobiliu galima pagalvoti, kad „Mitsubishi“ pernelyg konservatyviai pažiūrėjo į pramoginės sistemos technologijas. Nors ir išbandytame automobilyje buvo sumontuota aukštos kokybės „Rockford Fosgate“ garso aparatūra, kuriai sunku surasti priekaištų, planšetinis ekranas gali nuvilti naujoves mėgstančius vairuotojus.

Jis veikia tik paspaudimo principu. Nėra nei „scroll“ (pirštu tempimo žemyn arba aukštyn), nei „swipe“ (tempimo į šonus) funkcijų. Be jokių stebuklų ar kitų išmanių technologijų, ekrane pavaizduoti mygtukai tiesiog pasispaudžia ir atlieka savo funkciją. Naudotis pramogine sistema labai lengva – paprastumo ieškantiems vairuotojams tai patiks.

Šalia prietaisų skydo esantis „info“ mygtukas taip pat pabrėžia konservatyvų gamintojo požiūrį ne tik į dizainą, bet ir į naudojimo patogumą – kai kurie sprendimai juk galėtų būti ne tik patogūs, bet ir gražiai pateikti. Gamintojas, panašu, tam nusprendė negaišti savo dizaino komandos laiko. Kita vertus, pripratimas prie šio automobilio pareikalaus minimalių laiko kaštų.

„Mitsubishi ASX“ važiavimo savybės mieste tenkins daugumos pirkėjų poreikius. Kelio nelygumus automobilio pakaba sugeria pagirtinai, nors ir posūkiuose gana akivaizdžiai juntamas šoninis svyravimas. Jį šiek tiek paryškina aukštesnio profilio padangos. ASX yra vienas iš nedaugelio rinkoje, turintis tik vieną, vėlgi, pakankamai konservatyvų benzininį agregatą.

Laikai, kada 1,6 litro atmosferinis variklis buvo laikomas dinamišku, jau pamiršti prieš kelis dešimtmečius. Tada „Mitsubishi“ dar gamino tokius automobilius, kaip „Galant“ ar „Signum“. Į priekinius varančiuosius ratus perduodami 117 AG ir 154 Nm mieste atlieka savo darbą, tačiau kone kiekvienoje situacijoje, kada galios reikia čia ir dabar, benzininis motoras gali šiek tiek nuvilti. Keista, kad gamintojas net nesiūlo rinktis dyzelinės versijos arba benzininio variklio su turbokompresoriumi.

Tai puikiai pasimato lenkimo situacijose užmiestyje. Norint aplenkti kitą panašiu greičiu važiuojančią transporto priemonę užimtame kelyje, teks susižeminti pavarą, o kartais ir iš 5 pavaros perjungti į 3-iąją.

Kita vertus, tai – paprastas ir nelepus agregatas, nereikalaujantis išskirtinio dėmesio. Tie, kurie nemėgsta dyzelinių variklių dėl galimų jų problemų su aukšto slėgio degalų įpurškimo sistemomis ar turbokompresoriais, šį 1,6 litro motorą turėtų priimti, kaip tyrą patikimumo etaloną. Negana to, jis nerodo didelio apetito degalams – užmiestyje važiuojant pastoviu 110 km/h greičiu ASX borto kompiuteris deklaravo 6,7 l/100 km vidutines degalų sąnaudas, o mieste mažiau nei 1,3 tonos sveriantis automobilis suvartoja apie 8-9 l degalų 100 kilometrų atstumui.

Atnaujintas krosoveris labiau tinka miestui ir dėl kitos priežasties – priekinės pakabos geometrija neleidžia pilnai atsipalaiduoti užmiesčio kelio ruože su giliomis, sunkvežimių bei autobusų įspaustomis vėžėmis. Panašu, kad mažas kasteris (ašies, aplink kuria sukasi vairuojami ratai, posvyris) reikalauja vairuotojo darbo net ir visiškai tiesiame kelyje.

„Mitsubishi ASX“ žaidimų aikštelė – miestas. Lengvas vairas, pakankamai geras matomumas visomis kryptimis, aukšta sėdėjimo pozicija miesto keliuose leidžia nardyti, lyg žuviai vandenyje. Galinio vaizdo kamera, atstumo jutiklių sistema bei vos 10,6 metro apsisukimo skersmuo padės išspręsti visas galimas parkingo problemas net ir siauriausioje Vilniaus gatvėje.

Stebint iš ekonominės pusės, Japonijos automobilių gamintojas žengia teisinga kryptimi. Vis daugiau kompaktiškų visureigių pasiglemžia hečbekų rinkos dalį. „Mitsubishi“ į žaidimą įtraukia ir savo patikimumo kozirį: visi ASX surenkami tik Japonijoje – ne tik tekančios saulės, bet ir itin kokybiškų automobilių šalyje.

„Mitsubishi ASX“ vilioja vairuotojus praktiškumu, patikimumu ir konkurencingomis kainomis, tačiau jų žaidimas įgautų pastebimai daugiau dinamikos su platesne variklių gama.