Lietuvos automobilių parke tarp prestižinių transporto priemonių prekinių ženklų dominuoja keli pagrindiniai žaidėjai. Neskaitant smulkiųjų žaidėjų, tai – vokiškoji trijulė, vienas gamintojas iš Švedijos ir po „Toyota“ sparnu augantys „Lexus“ markės automobiliai. Pastarieji išsiskiria savo drąsiais sprendimais, progresu ir vizija.

Drąsuoliais „Lexus“ galima pavadinti dėl vienos priežasties. Priešingai nuo europiečių, tekančios saulės šalyje gaminami tik benzininiai ir hibridiniai „Lexus“ automobiliai. Šios markės gamoje per visą istoriją buvo tik vienas dyzelinis modelis. Anksčiau nei konkurentai „Lexus“ nusistatė sau nelengvą, tačiau perspektyvų, žymiai švaresnį ir patikimesnį maršrutą. Remiantis globaliomis tendencijomis, šio gamintojo pėdomis netolimoje ateityje paseks ir kiti pramonės gigantai.

Ir panašu, kad hibridinių versijų paklausa visiškai atspindi gamintojo lūkesčius. Oficialiame „Lexus“ pranešime teigiama, kad iš visų Europoje parduodamų IS serijos modelių net 90 proc. sudaro hibridinės „IS300h“ versijos. Likęs dešimtadalis – „IS200t“ modelių su 2,0 „Turbo“ benzininiais varikliais.

O rinktis šį atnaujintą sedaną tikrai yra dėl ko. 2017 metų „Lexus IS300h“ pasižymi piktesnėmis nei bet kada anksčiau kėbulo linijomis – čia aiškiai pateikta gamintojo dizaino kryptis. Agresyvus automobilio su „F-Sport“ paketu priekis: plačios grotelės, aštrūs į dvi dalis padalinti priekiniai žibintai atrodo pagaląsti geriau nei katana – samurajaus kardas. Dominuojanti slenksčių linija kyla ties galinio rato arka ir susijungia su galinių žibintų linija – visa tai sukuria labai dinamišką vaizdą ir dažniausiai pirmasis žmonių įspūdis būna išreiškiamas nykščiu į viršų.

Vairuotoją atnaujintas „Lexus IS300h“ pasitinka ir su atšviežintu salonu. Sportiškas vairas su pavarų perjungimo mentelėmis už jo, visiškai naujas prietaisų skydelis su judančiu moduliu kažkiek primena net superautomobilį LFA. O daug didesnis pramoginės ir navigacinės sistemos ekranas, valdomas per „Remote Touch Interface“ (RTI) valdiklį – dar vienas lašas tarp visų naujienų.Pastaroji sistema nėra tokia intuityvi, kokios tikėtųsi naujoves mėgstantis vairuotojas. Juk nuo naujausio išmanaus telefono su „Android“ ar „iOS“ operacine sistema perėjus prie įrenginio su senoviška „Symbian“ platforma būtų sunku surasti pastarojo privalumų. Taip, galbūt tokie telefonai atsparesni smūgiams, o jų bateriją užtenka įkrauti tik kartą per savaitę. Tačiau keičiasi vartojimo įpročiai ir gaila, kad „Lexus“ pamiršo šią vietą, kurioje prarandamas vairuotojo dėmesys, naudojimo patogumas ir intuityvumas. Tačiau tai – ne kritinis taškas.

Kalbant apie funkcijų bei prietaisų valdymą būtina pagirti „Lexus“ už centrinės konsolės įgyvendinimą, kurioje valdoma klimato kontrolė bei garso aparatūra. Sensoriniai temperatūros valdymo mygtukai, garso valdymo rankenėlės bei bendras vaizdas – toks, koks ir turi būti prestižinės klasės automobilyje. Visa tai gamintojas suderino su kokybiškomis medžiagomis, todėl bendra atmosfera džiugins net išrankiausius stilių mėgstančius vairuotojus ir vairuotojas. Gamintojui priekaištauti galima nebent dėl to, kad sunku surasti vietą, kur pasidėti savo telefoną ar nedidelius daiktus – panašu, kad „Lexus“ nenorėjo palikti mažiau užpildytą erdvę automobilio viduje.

„Lexus IS300h“ nėra talpiausias automobilis savo klasėje, tačiau tiek priekyje, tiek salono gale aukštesnių žmonių nekankins klaustrofobijos jausmas, nors ir bagažinės talpa nenubrėžia naujų standartų šioje klasėje. Tačiau tai – automobilis miesto bei lengviems užmiesčio keliams. Ilgas keliones ir Vokietijos autobanus mėgstantys vairuotojai žiūrėdami į „Lexus“ gamą turėtų pakelti galvą aukščiau – tam yra GS ir LS serijos.

Virš galinės IS sėdynių eilės gamintojas paliko daugiau erdvės galvoms. Pačios sėdynės yra kokybiškos bei patogios, o priekinių sėdynių nustatymo amplitudės – labai plačios. Reikia nepamiršti ir nepaprastai gerai derančios raudonos odos, kuri suteikia salonui dar daugiau šarmo.

Paspaudus variklio užvedimo mygtuką nieko nepasigirsta. Ir čia ne garso izoliacijos stebuklai ar iliuzijos. Variklis kantriai laukia gilesnio akceleratoriaus paspaudimo iki tol leisdamas darbuotis elektros motorui (žinoma, jeigu baterijose yra bent keli energijos lašai).

2,5 litro 4 cilindrų 2AR-FSE variklis nėra šio sedano stiprybė, tačiau kartu su elektros agregatu jis darbą atlieka gerai. Sklandus bendros 223 AG galios perdavimas per bepakopę CVT pavarų dėžę patenkins visų miestiečių poreikius, nors ir vidaus degimo darbui akivaizdžiai trūksta rafinuotumo. JAV rinkai skirti IS serijos modeliai aprūpinami ir su puikiuoju 3,5 litro V6 2GR-FSE agregatu, kuriuos gamintojas Europoje montuoja tik į didesnius „Lexus“ modelius. Būtent variklio garsas palieka neužpildytą nišą šio automobilio bruožuose.

Tačiau pažvelgus į dyzelines šio hibrido alternatyvas, jaučiama aiški ir šviesi „Lexus“ ateitis. Hibridinės technologijos šios markės modeliuose debiutavo beveik kartu su „Toyota Prius“, o didelis įdirbis japonams leido sukurti veikiančius, laiko patikrintus mazgus. Griežtėjantys taršos standartai Europos automobilių pramonės gigantus taip pat veja į sparčiai augančius hibridų segmentus, tačiau niekas nenori greitai paleisti dyzelinių modelių pardavimų, kurie Europoje išlieka labai stiprūs.

Hibridinis „IS300h“ mieste vidutiniškai suvartojo apie 7 litrus degalų šimtui kilometrų. Žinant, kad bandymo metu norima susipažinti ir su dinaminėmis „Lexus“ savybėmis, tai – tikrai geras rezultatas. Taupantis, hibridines technologijas mėgstantis vairuotojas be didelių abejonių gali nurėžti daugiau nei litrą degalų sąnaudų, todėl realiame pasaulyje tokia dyzelinio automobilio alternatyva tikrai veikia. Ir tai nėra tik skaičiai, kuriuos gamintojas gavo atlikęs matematinius veiksmus – pasiekti juos tikrai įmanoma net ir nebūnant automobilio vairavimo mokslo daktaru.

Puiki garso izoliacija labai gerai susidoroja su į vidų bandančiais įsibrauti triukšmais – tiek vėjo šniokštimu, tiek padangų keliamu triukšmu. Variklio garsas pasiekia viduje sėdinčiųjų ausis tik tose situacijose, kada reikalaujama daugiau galios, tačiau šis šaukštas druskos nė iš tolo nepersūdo bendro važiavimo įspūdžio.

Vienas iš nematomų atnaujintos versijos privalumų prieš savo pirmtaką – nauji iš kalto aliuminio pagaminti pakabos komponentai, pasižymintis beveik 50 proc. didesniu standumu. IS serija dar niekada nesivaldė taip tiksliai. Smagu, kad „Lexus“ rūpinasi ne tik vairavimo malonumu, bet ir automobilio elgesiu kelyje – akivaizdžiai sumažėjęs šoninis kėbulo svyravimas dažnai budina vairuotojo tamsiąją pusę, kuri mėgaujasi greičiau įveikiamais posūkiais.

Galima drąsiai sakyti, kad atnaujintas „IS300h“ yra ta vieta, kur malonu. Net ir po streso ar įtampos kupinos darbo dienos visai nesvarbu, ar į namus jus lydi eismo spūstis, ar tuštutėlis greitkelis. Tai vieta, kurioje jauku, tylu ir malonu. „Mark Levinson“ garso aparatūra viduje sėdinčiųjų ausis pamalonins itin švariu muzikos skambesiu ir bendras važiavimo šiuo automobiliu procesas darbo neprimins. Viskas, ką gali priminti važiavimas „Lexus IS300h“ – nebent meditacijos seansas, tačiau tai daugiau priklauso nuo jūsų muzikos skonio.