Žinia, kad iš „Toyota“ gamos buvo išbrauktas „Avensis“ vardas kai kuriuos šio prekinio ženklo fanus turėjo šiek tiek suerzinti. Negana to, į pensiją išėjęs modelis taip ir nesulaukė jokio tiesioginio įpėdinio, o į Europos rinką po pusantro dešimtmečio pertraukos sugrįžęs „Camry“ vardas iš tikrųjų paliko nišą gamintojo gamoje. Bet gal gamintojas taip viską ir suplanavo?

„Avensis“ buvo D segmento sedanas, tuo tarpu naujasis „Camry“ yra akivaizdžiai didesnis automobilis. Visgi, jis nepakankamai didelis, jog pilnavertiškai pataikytų į E segmentą. Galima sakyti, viena ašimi šis sedanas yra D segmente, o kita ašimi – E. Mintis, kad „Toyota“ nebeturi D segmento universalo taip pat neramina ištikimųjų šios markės gerbėjų.

Bet gal japonams užtenka argumento, kad „Camry“ yra populiariausias D/E segmento sedanas pasaulyje? Pagyvensime ir pamatysime, o dabar – nuo pradžių.

Naujieji aštuntos kartos „Toyota Camry“ išlaiko labai aiškią gamintojo dizaino kryptį. Galima teigti, jog tai – daugiau subrendęs „Toyota Corolla“, nes visos šio sedano proporcijos primena pastarąjį modelį.

Solidi jo išvaizda bei racionalūs sprendimai kiekviename šio automobilio centimetre sufleruoja, jog tai – vienas labiausiai subrendusių automobilių, kuriuos „Toyota“ pagaminto Europos rinkai per labai ilgą laiką.

Atvėrus duris vairuotoją bei keleivius pasitinka kokybiškai surinktas salonas. Nors ir viduje nėra taip jauku, kaip šiek tiek stilingiau aprūpintame „Lexus ES“ sedane, tačiau laiko klausimas, kada vairuotojas ims girti naująjį „Camry“.

Miesto apsuptyje uždarius duris tarp vairuotojo bei išorinio pasaulio staiga išdygsta stora triukšmą atspindinti siena. Nė nepradėjus važiuoti tampa aišku, kad „Toyota“ taikė į aukštesnį standartą nei su išeinančiu „Avensis“ modeliu.

Interjero dizaino bei inžinerijos sprendimai nėra patys geriausi rinkoje, tačiau gamintojas su dabartiniais agregatais neketina užsitraukti sau gėdos. Prietaisų skydo viduryje esantis liečiamas ekranas savo ryškumu, veikimo greičiu bei vartojimo patogumu neprilygsta kai kuriems vokiškiems automobiliams, tačiau galų gale galima pastebėti šiokį tokį progresą „Toyota“ automobiliuose.

Jau atrodė, kad flegmatiški antros kartos „Prius“ ekranai šios markės modeliuose bus montuojami dar bent kelis dešimtmečius. Bet, galų gale, senovinius tapšnoklius nuo šiol prisiminsime nebent gamintojo istorijoje.

Funkcijų valdymas nesudėtingas ir net neįgudęs vairuotojas gana greitai perpras visas šio sedano subtilybes. Tiesa, kai kurios sistemos ar funkcijos valdomos ant vairo esančiais mygtukais, tad geriau iš anksto išsiaiškinti, kaip, pavyzdžiui, sulankstoma galinio lango užuolaidėlė – juk gali būti, kad privatumo užsimanęs keleivis užsimanys atsiverti nuo išorinio pasaulio ne tik garso, bet ir vaizdo sienele.

Daug dėmesio gamintojas skyrė šio automobilio keleivių patogumui. Tai – vienas iš nedaugelio šios kainos kategorijos automobilių, kur keleiviui gale suteikta ne mažiau komforto nei priekyje. Ir visai nesvarbu, kokio ūgio „Camry“ keleiviai – čia įsitaisys tiek žemi, tiek aukšti žmonės. Kiek svarbiau tai, kad ir tie, ir tie nesiskųs komforto trūkumu.

Pradėjus važiuoti „Camry“ sudaro komfortiško sedano įspūdį. Kelio nelygumus jis surenka pedantiškai, nors nemaža dalimi už tai atsakingos padangos. Perkant tokį automobilį reikėtų pasvarstyti, ar tikrai verta rinktis kuo didesnio skersmens ratlankius su labai žemo profilio padangomis. Juk „Camry“ fundamentali paskirtis ir yra suteikti patogią kelionę.

Visi Lietuvoje parduodami aštuntos kartos „Toyota Camry“ sedanai siūlo ne tik talpų saloną bei labai erdvią bagažinę, bet ir puikius hibridinius agregatus. Bendras 2,5 litro benzininio bei elektros motoro pajėgumas siekia 218 AG ir nors toks skaičius sunkiai ką nors nustebintų 2019 metais, automobilio dinaminės savybės palieka gerą įspūdį.

Negana to, gerai sukalibruota bei suprogramuota bepakopė transmisija visiškai nevargina. Priešingai – nenutrūkstamas galios perdavimas atpalaiduoja, automobilis nedemonstruoja jokių kaprizų, o pareikalavus galios – vikriai šoka į priekį.

Tiesa, už Atlanto vandenyno „Camry“ komplektuojami ir su fantastiškais 3,5 litro V6 varikliais, kurių galią į ratus perduoda ne CVT tipo pavarų dėžės, o tiesioginio perjungimo automatinės transmisijos su dvigubos sankabos technologija. Reikia tikėtis, kad tokie agregatai kada nors bus siūlomi ir Europoje – to labai trūksta siekiant geresnės konkurencijos su europietiškais automobilių pramonės gigantais.

Geras „Camry“ garso izoliacijos sluoksnis maloniai nuteikia ne tik mieste, bet ir ilgesnėse kelionėse – automobilis puikiai susitvarko su vėjo bei kelio triukšmu. Negana to, niekur neskubant mieste vidaus degimo variklio tonas salone bus retas svečias. Mat, didžiąją laiko dalį „Camry“ rieda naudodamas tik elektros energiją.

Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 5,3-5,6 l/100 km. Ir tai – vienas iš retų atvejų, kada vartotojams nemeluojama. Žinoma, norint „tilpti“ į tokį rezultatą reikia šiek tiek pasistengti. Tai – lyg maisto dieta, kai reikia atsisakyti viliojančių saldumynų, o riebesnį maistą pakeisti daržovėmis.

Tačiau svarbiausia, kad šio automobilio būdas randa kaip prisitaikyti prie vairuotojo ir kuo jam įtikti. Vien dėl to apie aštuntos kartos „Camry“ turėtų pagalvoti net ir tie vairuotojai, kurie iš pradžių negalėjo pateisinti šiek tiek stambesnių gabaritų nei „Avensis“.

Jeigu kilogramas komforto turėtų nustatytą kainą, „Toyota Camry“ siūlytų turbūt pačią konkurencingiausią vertę dabartinėje Lietuvos naujų automobilių rinkoje.