Ne pirmus metus ralio bolido šturmanės kėdėje sėdinti Agnė Vičkačkaitė-Lauciuvienė teigia, kad trauka automobilių sportui atsirado jos pačios kalte. „Viskas prasidėjo nuo noro įrodyti, kad sugebu daugiau nei būti eiline mergina prie vairo“, – sako Agnė.

Šiuo metu jauniausiam Lietuvos ralio čempionato A lygos vairuotojui Karoliui Šiugždiniui stenogramą skaitanti Agnė automobilių sportu aktyviau susidomėjo 2006 metais. „Kai pradėjau dalyvauti slalomuose, šeimos nariai tuo nesidžiaugė. Kai išvažiavau į ralį, šeima džiaugėsi dar mažiau“, – su šypsena savo karjeros pradžią prisimena Agnė.

„Honda Civic Type-R“ važiuojantis ekipažas šiuo metu aštuntoje Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) įskaitoje užima antrą vietą, o sezono pabaigoje tikisi lipti ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Tačiau vėliau artimieji priprato prie neįprasto pasirinkimo. Anot lenktynininkės, ji sulaukdavo ne vieno klausimo, kam jai to reikia ir kodėl ji negali būti kaip visos merginos. „Augau stebėdama ralį, autokrosą, motokrosą ir panašias varžybas, tad tikėtis, jog sėdėsiu namie megzdama kojines ar kepdama pyragus, būtų naivu“, – pasakoja šturmanė.

Ralis – ne vienintelis užsiėmimas

Viena sporto šaka aktyvūs žmonės paprastai neapsiriboja. Šis atvejis – ne išskirtinis. „Kalbant apie automobilių sportą, dalyvaudavau įvairiuose slalomuose, pramoginiuose/šeimyniniuose raliuose. Tačiau dabar nevengiu ir kitų sporto šakų“, – teigia mergina.

Kitos sporto šakos – karatė, ilgų distancijų bėgimas, šokiai. Šuoliai parašiutu. Šiuo metu ji aktyviau užsiima tik šokiais – viskam laiko neužtektų. 

O kaip, pavyzdžiui, šokinėjimas guma? „Šis užsiėmimas – mano „must do“ sąraše“, – šypteli Agnė.

Avarijos nėra kasdienybė

„Rimtų avarijų nesu turėjusi nei sporte, nei kasdieniniame važinėjime“, – pasakoja mergina. Vis tik vienas įvykis jai įsiminė.

„Tada nepataisomai sudaužiau savo pirmąjį automobilį, tačiau atsipirkau be didelių sužalojimų. Mėlynės, smegenų sukrėtimas, kaklo tarpslankstelinių diskų suspaudimas ir biuletenis porai savaičių“, – avarijos kainą tarsi šiandien pamena Agnė.

Artimieji tokiais įvykiais nesidžiaugia, tačiau ralyje juk įvyksta ir daug nedidelių incidentų?

„Jiems nepasakoju visų įvykių – nenoriu gąsdinti. Ralio trasoje ir automobilyje viską matai ir vertini kitaip nei važiuodamas automobiliu gatvėje. Kas mums atrodo kasdieniška, kitiems kartais būna labai baisu.“

Žiūrovė ar vairuotoja nebus

„Jeigu šturmanės pozicija man būtų nepriimtina, nevažiuočiau. Vienas geras draugas yra pasakęs – niekada nebūsi geras šturmanas ar vairuotojas, jei norėsi persėsti į gretimą kėdę“, – ralistų filosofiją atskleidė Agnė. Dabartinis jos tikslas – tobulėti šioje pozicijoje ir būti dar geresne šturmane.

Mergina teigia juokaudama kartais pasakanti, kad bijanti vairuoti ralio automobilį: „Ko gero įgyčiau priklausomybę vairavimui, o šiuo metu mano finansai to neleistų.“

Ralyje kaip žiūrovė Agnė lankosi retai – ji turi paprastą argumentą, kodėl vengia stebėti varžybas iš šalies: „Tarkim, kad labai nori valgyti, bet vietoj pasisotinimo tik stebi, kaip valgo kiti.“

„Būnant žiūrove, mane truputį nervina greta susibūrusių „žinovų“ komentarai. Niekada nesėdėję sportiniame automobilyje jie „puikiai žino“, kas kokiu greičiu važiuoja, jeigu vairuotojas nešoko per tramplyną, tai jau yra bailys, jeigu „kerta“ kampą, tai nemoka vairuoti“, – pasakoja Agnė. Ji teigia, kad jeigu jau tenka ralį stebėti iš šalies, tai daro su kolegomis autosportininkais ir renkasi vietą atokiau nuo žiūrovų.

Svajonė – „Peugeot 205 T16“

Mergina šiuo metu kasdienai naudoja du išskirtinius automobilius – pirmosios kartos „Renault Clio“ su sportiška „Williams“ apdaila bei „Nissan Cube“. Tokių „Clio“ Lietuvoje rastumėm vos kelias dešimtis, o „Nissan Cube“ – keturis.

„Clio“ reikalingas vėluojant į darbą“, – juokauja Agnė. Mažiau nei toną sveriantis ir 1,8 l 135 AG varikliu aprūpintas automobilis yra greitas net ir šių dienų mastais, nors pagamintas prieš 20 metų.

Lenktyniauti mieste merginai minčių nekyla, nors aplinkinius provokuoja mažas automobilis su užrašu 16V. „Su gatvės „drageriais“ tenka susidurti dažnai“, – teigia lenktynininkė.

O kam naudojamas „Cube“? „Jis didesnis, lėtesnis, su automatine pavarų dėže, skirtas ilgesnėms kelionėms ar važiuojant ne vienai.“

Su policijos pareigūnais mergina teigia bendraujanti tik reidų metu. „Vairuojant „Nissan Cube“, pareigūnai yra sustabdę vien norėdami apžiūrėti neįprastą automobilį“, – prisimena Agnė.

Mergina pripažįsta jaučianti silpnybę prancūziškiems automobiliams. Anksčiau turėtas automobilis – „Peugeot 205“, o jeigu turėtų automobilių kolekciją, pirmasis eksponatas ten būtų „Peugeot 206 T16“: „Tai – vienas iš tų vadinamų „days of madness“ B grupės ralio automobilių.“