Retas kuris žino, kad prekės ženklas „Peugeot“ yra seniausias iš visų pasaulio gamintojų. Šiemet, rugsėjo 26 dieną šis gamintojas minės savo 212 metų sukaktį. Žinoma, 1810 metais tai dar tikrai nebuvo automobilių gamykla. Viskas prasidėjo kaip šeimos verslas. Pradžioje „Peugeot“ gamino virtuvės įrankius ir įrangą. Vėliau net ir dviračius. O pirmasis liūto ženklu pažymėtas automobilis su vidaus degimo varikliu dienos šviesą išvydo 1890 metais.

Dabar „Peugeot“ visiškai atsinaujinęs, priklauso PSA automobilių grupei ir koja kojon konkuruoja su stipriausiais pasaulio ekonominės klasės ženklais. Tokiais, kaip „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Nissan“. Ir nors „Peugeot“ markė nėra pirmoji apie kurią pagalvojam išgirdę žodį „superautomobilis“, tai dar tikrai nereiškia, kad gamintojas nežaidžia ir šioje lygoje.

„Festival Automobile International“ – taip vadinasi šių metų sausio 25 dieną Paryžiuje startavęs automobilių festivalis. Šiemet jis rengiamas jau 37 kartą. Šis festivalis yra laikomas vienu iš prestižiškiausių automobilio dizainui skirtų renginių Europoje. Renginyje pristatomi koncepciniai modeliai, skiriami apdovanojimai už geriausią automobilio reklamą, įspūdingiausią pristatymą, vertinami filmų kūrėjai, fotografai, knygų autoriai ir, žinoma, renkamas gražiausias automobilis.

Pagrindinis, gražiausio koncepcinio modelio apdovanojimas šiemet atiteko „Renault“ už modelio 5 prototipą. Tačiau „Peugeot“ gavo ne ką mažiau įspūdingą apdovanojimą už patį gražiausią „hyper“ automobilį. O šį prizą, kaip jau supratote iš straipsnio pavadinimo pasiglemžė modelis „9X8“. Į šį prizą gali pretenduoti automobiliai, kurie yra gaminami serijiniu būdu, kainuoja daugiau nei 60.000 eurų bei išsiskiria savo sportišku dizainu ir techninėmis savybėmis.

O kuo išsiskirti tikrai yra. Šis automobilis savo hibridinės pavaros ir keturių varančių ratų sistemos konstrukcija nėra stipriai nutolęs nuo tokių kasdien gatvėse matomų modelių, kaip 3008 ar 508, tačiau gale slepia 2,6l darbinio tūrio V6 formos variklį, generuojantį 680AG su dviem turbinomis, o priekyje – 270AG elektrinį motorą, kuris veikia kaip generatorius.

„Peugeot 9X8“ šiemet startuos FIA rengiamame pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC). Todėl šis naujos kartos bolidas yra kurtas laikantis „Hypercar“ klasės techninių reikalavimų, kuriuos parengė 24 valandų Le Mano lenktynių organizatoriai, „Automobile Club de l’Ouest“ klubo nariai ir tarptautinė automobilių sporto federacija. Tai žymi naują ir svarbų ištvermės lenktynių istorijos etapą.

Iki šiol Le Mane „Peugeot“ gamintojui pavyko triumfuoti vos 3 kartus. 1992 ir 1993 metais laimėjo „Peugeot 905“, o 2009 metais pergalę iškovojo modelis 908. Kaip bus šiemet – parodys laikas. 24 valandų Le Mano lenktynės vyks birželio 11 – 12 dienomis.