Lenktynės tęsiasi
Viktoras DaukšasViktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas

Lietuva, Latvija ir Estija nuolat lenktyniauja. Mes pirmi iškovojom nepriklausomybę, latviai vieninteliai iš Baltijos valstybių yra patekę į Europos futbolo čempionato finalinį etapą, o estai pirmi įsivedė eurą. Panašios lenktynės tarp šių valstybių vyksta ir automobilių rinkoje.

Štai Estijoje praėjusiais metais buvo parduota 512 naujų elektromobilių, latviai pabandymui įsigijo 6, o Lietuvoje šių automobilių pirkėjai, galima sakyti, “neišbėgo į aikštelę” ir nepirko nei vieno elektromobilio.

Estija pastaruosius kelis metus įvairiais būdais skatina žmones įsigyti elektromobilius ir, atrodytų, ši šalis turėtų pirmauti alternatyviais degalais varomų automobilių skaičiumi, tačiau taip nėra. Į Lietuvą importuota daugiausiai naudotų hibridinių (benzinu/elektra varomų) automobilių – 479 vienetai. Palyginimui, į Estiją įvežti 168, o į Latviją – tik 81 hibridinis automobilis. Šių automobilių mūsų šalyje bus dar daugiau, kai Vakarų Europoje vairuotojai lietuviams ims pardavinėti savo senesnius “hibridus”.

Visgi Estija pirmauja pagal parduodamų naujų automobilių skaičių. Tik Lietuvoje pernai buvo parduota mažiau naujų automobilių nei užpernai. Štai Estijoje 2012-aisiais parduota 22,2 tūkst. naujų automobilių, o Lietuvoje gerokai mažiau – tik 13,8 tūkst.

Kita vertus, Lietuva net keturis kartus lenkia ir Latviją, ir Estiją pagal pastoviai registracijai į šalį įvežamų automobilių skaičių. 2012-aisiais metais į Lietuvą atgebenta 143,9 tūkst. automobilių., į Latviją – 34,1 tūkst., Estiją – 33,6 tūkst. Būtent dėl to vis daugiau latvių ir estų atvažiuoja į Lietuvą nusipirkti automobilio - čia gerokai didesnė pasiūla.

Ką gi, lenktynės tęsiasi.

Turiningos kelionės. Jeigu prireiktų daugiau nuorodų – teiraukitės!

Viktoras Daukšas
Autoplius.lt plėtros vadovas


1 Iki 2008-ųjų rekordo pritrūko tik 4 tūkst. sandorių
Sandorių skaičius (tūkst.)

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Pernai Lietuvos naujų ir naudotų automobilių rinkos nesustabdė net ir naujienos iš Vakarų Europos – ekspertų pranašauta antroji krizės banga ir žinios apie sumažėjusią naujų automobilių prekybą. Trečius metus iš eilės sandorių skaičius didėjo ir beveik pasiekė rekordinius 2008-ųjų metų rezultatus.

2012-ieji automobilių rinkoje buvo labai aktyvūs: padaugėjo naujai į šalį įvežtų automobilių, per metus įvyko 378 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Šis skaičius išties įspūdingas, juo labiau, kad nuo 2008 metų rezultatų Lietuva atsiliko tik 1,1 proc. – pritrūko vos 4 tūkst. sandorių. Tiesa, praėjusiais metais naujų automobilių rinkoje ramiau – jų parduota 8,6 proc. mažiau, tačiau bendri rinkos rezultatai džiugina.

Paskutinysis 2012 metų ketvirtis taip pat buvo sėkmingas – įvyko 94,8 tūkst. sandorių. Lyginant su 2008 metų ketvirtu ketvirčiu, sandorių padaugėjo net 14,4 proc. Tuo metu jau sklandė žinios apie ateinantį sunkmetį, automobilių buvo perkama mažiau. Būtent todėl praėjusių metų paskutinį ketvirtį automobilių buvo perkama žymiai daugiau nei tuo pačiu metu 2008-aisiais. Praėjusių metų ketvirtąjį ketvirtį sandorių skaičius, lyginant su 2011 m. ketvirtuoju ketvirčiu, išaugo simboliškai – 2 proc.

2012 metais didžiausią teigiamą impulsą rinkai suteikė naujai į šalį įvežti automobiliai. Praėjusiais metais į Lietuvą buvo įvežta net 143,9 tūkst. automobilių, tai yra 21,6 proc. daugiau nei 2011-aisiais. Nors nauji automobilių pardavimai smuktelėjo 8,6 proc., bendram rinkos rezultatui tai didelės įtakos neturėjo.

Ketvirtą metų ketvirtį automobiliai brango

Šaltinis: Autoplius.lt

Ketvirtąjį 2012 m. ketvirtį Autoplius.lt portale pardavinėta automobilių už 1,62 milijardo litų. Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos spalio–gruodžio mėnesiais buvo atitinkamai 10,5 ir 69,4 tūkst. litų.

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį vidutinė naudotų automobilių kaina šoktelėjo ir pasiekė 10,5 tūkst. Lt., tačiau išliko 1,4 proc. mažesnė nei 2011 m. tą patį laikotarpį.

Lyginant su 2011 m. paskutiniuoju ketvirčiu, šiemet 1–5 metų amžiaus automobiliai brango 3 proc., t.y. apie 952 litų iki 32,2 tūkst. litų, o populiariausieji 11–15 metų nežymiai – 35 litais – atpigo (iki 7,1 tūkst. litų). 6–10 metų automobilių kaina nepakito.

2012 m. naujų automobilių vidutinė kaina nuosekliai augo visus metus ir metų pabaigoje pasiekė 69,4 tūkst. litų. Naujų automobilių apyvarta pasiekė 243,17 mln. Lt.

Vidutinė naujų automobilių kaina augo dėl kelių priežasčių. Praėjusį ketvirtį parduota daugiau pikapų ir mikroautobusų, kurių kaina žymiai aukštesnė nei vidutinė. Vidutinė kaina išaugo ir dėl to, jog krito mažesnių automobilių pardavimai.

Praėjusį ketvirtį, lyginant su 2012 m. trečiu ketvirčiu, parduota daugiau nei 50 proc. mini automobilių (A1 klasės), o mažųjų B1 klasės automobilių parduota 15 proc. mažiau. Krito ir mažųjų visureigių pardavimai, o mažų ir vidutinės klasės automobilių buvo parduota kiek daugiau.

Šaltinis: Autoplius.lt

Autoplius.lt duomenys rodo, kad žmonės vis dažniau ieško benzininių automobilių. Išanalizavus 3,7 mln. Autoplius.lt atliktų paieškų pagal degalų tipą per 2012 metų paskutinį ketvirtį, matoma, kad benzinu ar alternatyviais degalais varomų automobilių paklausa auga, o dyzelinių automobilių mažėja.

Per metus dyzelinių automobilių paieškų skaičius sumažėjo 6,9 procentiniais punktais, o benzininių automobilių paieškų padidėjo 6,4 procentiniais punktais. Kritusiai dyzelinių automobilių paklausai įtakos turėjo nuo 2012 m. kovo 1 d. Lietuvoje įsigaliojusi griežtesnė dyzelinių automobilių techninė apžiūra ir degalinėse ištirpęs dyzelino ir benzino kainų atotrūkis. Nepaisant to, kol dyzelino bus galima įsigyti „pigiau“, dyzeliniai automobiliai populiarumo nepraras.

Vidutinės kainos pagal degalų tipą, 2012 IV ketv.

Šaltinis: Autoplius.lt

Vidutinės kainos pagal degalų tipą, 2012 IV ketv.

Išanalizavus Autoplius.lt portale parduotų automobilių duomenis paaiškėjo, kad dyzeliniai automobiliai yra nuo 7,9 proc. iki 60,5 proc. brangesni už benzinu varomus automobilius.

Geriau pirkti dyzelinį ar benzininį automobilį?

Paskaičiuokime: 1 litro benzino kaina 4,72 Lt, o dyzelino 4,61 Lt. Kaina skiriasi 11 ct. Tarkime, kad 100 km. dyzelinis automobilis sunaudoja 7, o benzininis 9 litrus degalų. Dyzeliniu automobiliu 100 km įveikti kainuoja 10,2 Lt pigiau nei benzininiu. Taigi, jei nuvažiuojate daugiau nei 15 tūkst. km per metus, už 11 – 20 metų sulaukusius automobilius verta permokėti, nes didesnės išlaidos automobiliui įsigyti atsipirks jau per pirmus metus.

Perkant 1 – 5 metų automobilį, permoka už dyzelinį variklį vidutiniškai siekia 5,8 tūkst. Lt, Taigi, reikės įveikti bent 56,6 tūkst. km. vien tam, kad atsipirktų suma, kurią teko permokėti už dyzelinį variklį.

Tiesa, vos 53,8 proc. dyzelinių automobilių vairuotojų degalus perka oficialiose Lietuvos degalinėse. Daugiau nei dešimtadalis Autoplius.lt vykdytos apklausos respondentų prisipažino dyzeliną nelegaliai perkantys iš vilkikų vairuotojų, 16,9 proc. ieško baltarusiškų degalų, o likę 18,3 proc. renkasi ūkininkams skirtą dyzeliną arba ieško kitų būdų jo įsigyti nelegaliai. Taigi, iš tiesų permoka už dyzelinį automobilį atsiperka daug greičiau.

Parduoti automobiliai Lietuvoje, 2012 IV ketv.

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Automobilių 2012 m. IV ketv. parduota už 1,205 mlrd. litų.

2012 m. ketvirtąjį ketvirtį automobilių parduota už 1,205 mlrd. litų: naudotų automobilių – už 961,4 mln. litų, o naujų – už 243,2 mln. litų. Palyginti su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, automobilių rinkos apyvarta paaugo 1,2 proc. (pernai parduota už 1,191 mlrd. litų).

Praėjusių metų ketvirtąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (34,3 proc.) parduota 11–15 metų amžiaus automobilių. Pagal apyvartą tai sudarė 19,2 proc. visų sandorių. Šiek tiek mažiau (24 proc.) parduota 6 – 10 m. amžiaus automobilių, 21,2 proc. – 16 – 20 m. amžiaus automobilių. Jaunesnių kaip penkerių metų automobiliai užėmė 13,2 proc. visos rinkos sandorių, tačiau jie sudarė beveik pusę (44,3 proc.) visos automobilių rinkos apyvartos.

Lyginant praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį su 2011–ųjų tuo pačiu laikotarpiu pastebima, kad mažėjo parduotų naujų automobilių skaičius – nuo 3781 iki 3504

12,5 tūkst. automobilių parduoti už -  534 mln. litų, tai automobiliai iki penkerių metų.

(7,3 proc.). Taip pat krito ir 1 – 5 metų amžiaus automobilių sandorių skaičius – jų sumažėjo net 12,1 proc. (nuo 10,2  iki 9,4 tūkst.).

2012 metų IV ketvirtį nupirkta 1,6 tūkst. daugiau 6 – 10 metų amžiaus automobilių (7,7 proc.) nei 2011 m. tą patį laikotarpį. Iš viso 22,8 tūkst. Daugiau buvo parduodama ir 11 – 15 metų amžiaus automobilių, jų praėjusių metų paskutinį ketvirtį buvo parduota 2 tūkst. (arba 6,6 proc.) daugiau nei 2011-ųjų IV ketvirtį. Iš viso 32,5 tūkst.


2 Lietuvos automobilių parkas plečiasi ir beveik nesensta, 2012 IV ketv.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Transeksta“

Ketvirtąjį ketvirtį vidutinis automobilio amžius siekė 13,92 metų.

„Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, Lietuvos automobilių parką šių metų sausį sudarė 1,228 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 26 tūkst.

Vidutinis Lietuvos automobilio amžius 2012 m. ketvirtąjį ketvirtį siekė 13,92 m., o 2011 metais tą patį laikotarpį buvo kiek jaunesnis – 13,91 m.

Lietuvos keliais daugiausia važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų (59 proc.). Tokių automobilių yra 725 tūkst.

Populiariausios markės Lietuvos autoparke, 2012 IV ketv.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Transeksta“

2013 m. sausį „Volkswagen“ modeliai sudarė penktadalį (19,7 proc.) Lietuvos automobilių parko – tai 242 tūkst. automobilių. Antroje vietoje liko „Audi“ (14,45 proc.), trečioje – „Opel“ (8,72 proc.).

Jau du metus iš eilės daugėja „Opel“ markės automobilių. Per pastaruosius metus jų skaičius paaugo 10,9 proc. (10,5 tūkst. vienetų) ir dabar viršija 107 tūkst. vienetų. „Toyota“ markės automobilių padaugėjo 9,4 tūkst. iki 61 tūkst. (18,3 proc. augimas), „Volkswagen“ skaičius per metus paaugo 2 proc., o „Audi“ – kiek sumažėjo.

Per pastaruosius metus labiausiai – 9,3 proc. – sumažėjo „Mazda“ automobilių. Šiuo metu jų skaičius siekia 39 tūkst. Taip pat iš Lietuvos keliuose vis rečiau pamatysi „Renault“, „Mitsubishi“, „Ford“, „Honda“, „Rover“ markių automobilius.


3 Naudotų automobilių parduodama vis daugiau
Naudotų automobilių sandoriai Lietuvoje

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

2012 metais, pirmą kartą po 2008–2009 metų ekonominio nuosmukio, buvo viršytas 2008 metų sandorių skaičiaus rezultatas. Pernai buvo sudaryta 364,2 tūkst. naudotų automobilių sandorių, o tai yra 2 proc. daugiau nei 2008 m. ir 7,8 proc. daugiau nei 2011 m.

Daugiau kaip pusė (220,3 tūkst.) iš visų 364,2 tūkst. per 2012 metus sudarytų naudotų automobilių sandorių vyko tarp Lietuvoje registruotų automobilių savininkų. Lyginant pastaruosius tris metus, nuo 2010 m. naudotų automobilių sandorių nuosekliai daugėjo.


4 Į Lietuvą įvežami senesni automobiliai nei į Latviją ir Estiją
Naujų automobilių ir naujai įvežtų automobilių santykis

Šaltinis: Autoplius.lt, VĮ „Regitra“ ir „Autotyrimai“

Šįkart lyginame naujai įvežtų ir naujų automobilių sandorių skaičių Baltijos šalyse. Lietuvoje parduodama daug naujai įvežtų automobilių, o naujų - palyginti nedaug.

Lietuvoje praėjusiais metais parduodant vieną naują automobilį į šalį buvo įvežti 10,45 naudotų, Latvijoje šis santykis mažesnis keturis kartus – 2,64, o Estijoje – beveik septynis. Šioje šalyje įvežant vieną naują automobilį importuojama 1,5 naudoto automobilio. Kad Lietuva galėtų pasiekti Estijos lygį, per metus reikėtų parduoti 94,7 tūkst. naujų automobilių. Tai skamba utopiškai – net rekordiniais 2008 metais naujų automobilių parduota keturis kartus mažiau.

Naujai įvežtų automobilių palyginimas pagal amžių

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Į Lietuvą daugiausiai įvežama 11 – 15 metų amžiaus automobilių, į Estiją ir Latviją - 6 – 10 metų. Lyginant procentines dalis, į Estiją įvežama tris kartus daugiau 1– 5 metų automobilių nei į Lietuvą.

Per paskutinius tris metus tarp naujai įvežtų automobilių į Lietuvą daugėjo 6 – 10 metų amžiaus automobilių: 2010 metais jų įvežta – 33,6 tūkst., o pernai – net 20  tūkst. daugiau. Tai teigiama tendencija, nes būtent šie automobiliai prisideda prie Lietuvos automobilių parko jaunėjimo. Pernai 1 – 5 metų automobilių taip pat importuota daugiau – 4 tūkst. nei 2010 metais.

Naujai įvežtų automobilių palyginimas pagal degalų tipą, 2012 m.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Apie trys ketvirtadaliai visų naujai įvežamų automobilių į Baltijos šalis yra su dyzeliniais varikliais. Lietuvoje naujai įvežti dyzeliniai automobiliai sudaro 74,5 proc. Praėjusiais metais,  lyginant su  2011 metais, smuktelėjo dyzelinių automobilių populiarumas Lietuvoje, Įvežamų dyzelinių automobilių procentinė dalis per metus sumažėjo nuo  77,1 proc. iki 74,5 proc. Kristelėjus dyzelinių automobilių populiarumui, padidėjo benzininių ir benzinu/dujomis varomų automobilių pardavimai.

Pagal automobilių, varomų alternatyviais degalais, statistiką, Estija turėtų būti lyderė, tačiau, jei įskaičiuotume ir benzinu/dujomis varomus automobilius, ji nusileistų kitoms valstybėms. Lietuvoje ir Latvijoje benzinu/dujomis varomi automobiliai kur kas populiaresni nei Estijoje. Tačiau į Lietuvą importuota daugiausiai hibridinių (benzinu/elektra varomų) automobilių – 479 vienetai. Palyginimui, į Estiją įvežti 168, o į Latviją – tik 81 hibridinis automobilis.

Lietuvos vyriausybė pradeda skatinti elektromobilių įsigijimą: nuo šių metų su ženklintais elektromobiliais galima važiuoti autobusų juosta. Įvertinant šiandienines naujų elektromobilių kainas, skubantiems lietuviams bus pigiau susimokėti baudas nei pirkti elektromobilius. Automobilininkai jau dabar juokauja, kad artimiausius tris metus Lietuvos autobusų juostomis leisime važinėtis užklydusiems estams, kurie pernai įsigijo 512 naujų elektromobilių.


5 Naujų automobilių prekyba: Lietuvoje mažėjo, o Estijoje ir Latvijoje augo
Naujų automobilių pardavimai Baltijos šalyse

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Estijoje ir Latvijoje naujų automobilių pardavimai per 2012 metus augo, o Lietuvoje mažėjo 8,6 proc. Pernai Lietuvoje parduota 13,8 tūkst. naujų automobilių, tai beveik 1,3 tūkst. vnt. mažiau nei prieš metus. Praėjusiais metais reeksportuojamų automobilių mažėjo tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje. Lietuvoje šis procentas mažėja trečius metus iš eilės: negalutiniais duomenimis, praėjusiais metais iš Lietuvos reeksportuoti 8,8 proc., o iš Latvijos – 9,3 proc. naujų automobilių.

2012 metais Lietuvai teko 28,2 proc. bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 26,4 proc., o Estijos – 45,4 proc. 2012 m. Baltijos šalyse iš viso įregistruoti 48,8 tūkst. nauji lengvieji automobiliai, t.y. 3 proc. daugiau nei 2011 m. (47,3  tūkst.).

Nors Estija mažiausia iš trijų Baltijos šalių kaimynių, ji vienareikšmiška naujų automobilių įsigijimo lyderė. Estijoje pernai parduota 22,2 tūkst. naujų automobilių, t.y. 13,7 proc. daugiau nei 2011 metais. Estijoje naujų automobilių nuperkama beveik tiek pat, kiek bendrai Lietuvoje ir Latvijoje.

Naujų automobilių palyginimas pagal degalų tipą, 2012 m.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Estijoje daugiausiai parduota naujų automobilių, varomų alternatyviais degalais: iš viso net 727. Latvijoje parduoti 519, o Lietuvoje tik 197 automobiliai. Alternatyviais degalais šiuo atveju laikome tokias degalų rūšis: benzinas/elektra, dyzelinas/elektra, benzinas/dujos, benzinas/etanolis.

Pastebima, kad naudoti automobiliai dažniau perkami su dyzeliniais varikliais, o nauji – su benzininiais. Tokia situacija susidarė todėl, kad naujų automobilių kainos, priklausomai nuo degalų tipo, žymiai skiriasi. Naujų dyzelinių automobilių savininkams tektų nuvažiuoti daug tūkstančių kilometrų, kad permoka atsipirktų.

Skaičiuojant procentinę alternatyviais degalais varomų automobilių dalį, galima pastebėti , kad pagaliau Lietuvoje ji sudaro bent 1 proc. Latvijoje iš visų naujų įsigytų automobilių net 4 proc. sudaro transporto priemonės, varomos alternatyviais degalais. To priežastis – nauji benzinu/dujomis varomi automobiliai, kurių parduota net 331. Idomu tai, kad Lietuvoje ir Latvijoje vienareikšmiškai lyderiauja dyzeliniai automobiliai, tuo tarpu Estijoje daugiau nei pusė parduodamų naujų automobilių varomi benzinu.

Lyginant alternatyviais degalais varomų automobilių pardavimus, Lietuva atsilieka ne procentais, o kartais: Estija alternatyviais degalais varomų naujų automobilių nuperkama 3,7 karto, o Latvijoje – 2,6 karto daugiau nei Lietuvoje.  Estijoje iš viso parduoti 727 nauji automobiliai, iš kurių 512 yra tikri elektromobiliai, varomi vien elektra, ir dar 200 hibridinių benzinu/elektra varomų automobilių.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Per 2012 metus „Volkswagen“ ir „Toyota“ lyderiavo Baltijos šalyse. „Volkswagen“ automobiliai buvo populiaresni Lietuvoje ir Latvijoje, tuo tarpu Estijoje populiariausi buvo nauji „Toyota“ automobiliai.

„Nissan“ markės automobilių pardavimai praėjusiais metais Lietuvoje krito 46,7 proc., lyginant su 2011 metais. Nors naujų automobilių parduota mažiau, kai kurių markių populiarumas paaugo: „Volkswagen“ ir „Toyota“ pardavimai didėjo atitinkamai 10,8 ir 8,3 proc.  Iš visų gamintojų labiausiai augo „Škoda“ – šių automobilių parduota ketvirtadaliu daugiau nei 2011 m.

TOP 10 geriausiai parduodami nauji automobiliai Lietuvoje 2012 m.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Tarp dešimties perkamiausių naujų automobilių pirmoje vietoje įsitaisė „Fiat 500“ mažylis (kaina nuo 35,5 tūkst. litų), būtent šių automobilių parduota daugiausiai – 683 vienetai. Beje, šių mažylių pernai parduota  8,9 proc. daugiau nei 2011-aisiais. Tačiau didžioji daugumą jų į Lietuvos kelius neišvažiavo – negalutiniais duomenimis, 614 buvo reeksportuoti.

2012 m. puikiai debiutavo naujas visureigis „Škoda Yeti“, kuris pagal parduotų automobilių skaičių (475 vnt.) pakilo į antrąją vietą. Jo kaina prasideda nuo 48.6 tūkst litų.

Trečioje vietoje vienas populiariausių modelių Lietuvoje – „Volkswagen Golf“ (469 vnt.), kurių pernai parduota tik šiek tiek mažiau nei 2011 m. Šio automobilio kaina prasideda nuo 49.6 tūkst. litų.

2011 metais „Nissan Qashqai“ išgyveno populiarumo viršūnę, tačiau pernai teko šias pozicijas užleisti – pardavimai smuko beveik 52 proc. (parduoti 435 vnt.) „Nissan Qashqai“ nusileido į ketvirtą poziciją. Šio modelio kaina prasideda nuo 58.9 tūkst. litų. 

Latvijoje populiariausias naujas automobilis yra „Volkswagen Golf“, o Estijoje „Toyota Avensis“.

Verta pastebėti, kad Estijoje parduoti net 456 „Mitsubishi i-MiEV“ elektromobiliai. Patys „Mitsubishi“ atstovai giriasi, kad tai didžiausias šio modelio automobilių užsakymas. Rekordinius „Mitsubishi i-MiEV“ pardavimus lėmė Estijos vyriausybės veiksmai populiarinant elektromobilius. Visus i-MiEV įsigijo Estijos vyriausybė.

Nauji automobiliai: pagal pirkėjus

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Autotyrimai“

Ryškiausias naujų automobilių rinkos skirtumas tarp Baltijos kaimynių yra privačių pirkėjų dalis. Skaičiuojant pagal parduotų automobilių skaičių, Estijoje privatūs pirkėjai nuperka 4 kartus daugiau naujų automobilių nei Lietuvoje. Teisingesnis lyginimas yra procentinėmis dalimis – iš pateikto grafiko matyti, kad Estijoje trečdalis naujų automobilių nuperkama privačių asmenų, o Lietuvoje tik kiek daugiau nei dešimtadalis. Latvijoje privatūs asmenys nuperka 19,9 proc. naujų automobilių.


6 Prognozės: sandorių bus daugiau nei pernai

Tikėtina, kad 2013-aisiais metais Lietuvoje  dar labiau sumažės naujų automobilių pardavimai. Vokietijos automobilių pramonės asociacija (Verband der Automobilindustrie) prognozuoja, jog 2013 m. naujų automobilių pardavimai kris 3,2 proc.

Naujų automobilių pardavimai Vakarų Europoje turi tiesioginės įtakos ir mūsų šalies rinkai. Jei ten mažėja naujų automobilių pardavimai, tai jie mažėja ir Lietuvoje. Viena iš to priežasčių – reeksportas. Pirkėjai iš kitų šalių vangiau perka naujus automobilius iš Lietuvos. Tai pastebima jau trejus metus iš eilės.

Pagrindiniai naujų automobilių pirkėjai yra juridiniai asmenys, kurie atidžiai seka, kas vyksta Vakarų Europoje. Išgirdę apie prognozuojamą antrojo sunkmečio bangą, jie linkę pataupyti pinigus ir neinvestuoti į naujas transporto priemones. Tad naujų automobilių pardavimai gali mažėti arba geriausiu atveju – išlaikyti praėjusių metų lygį.

Iš tiesų paskutinius ketverius metus tiek daug kartų kartojamas žodis krizė, jog dauguma žmonių jau įprato gyventi pastovios krizės sąlygomis. Turbūt šios sąlygos negalioja naudotų automobilių savininkams, kurių pardavimai pernai viršijo 2008-ųjų – rekordinių metų – rezultatus. Tikėtina, kad naudotų automobilių rinka gali augti ir šiemet.

Naujai į šalį įvežti automobiliai labiausiai gerino šalies automobilių rinkos rezultatus paskutinius tris metus. Pernai buvo beveik pasiektas pikas – iki rekordinių 2008 metų trūko tik 8,5 proc. Tad tikėtina, kad šiemet naujai į šalį įvežtų automobilių augimas lėtės.


7 Utilizacijos mokestis Rusijoje dar nesulaukė oficialių skundų

Praėjusių metų rugpjūtį Rusija tapo pilnateise Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) nare, todėl jai teko daliai produktų sumažinti muitų mokesčius. Nors muito mokesčiai buvo sumažinti, Rusijoje buvo įvestas naujas utilizacijos mokestis, kuris skirtas visiems automobiliams – tiek pagamintiems Rusijoje, tiek įvežtiems iš užsienio.

Oficialių skundų dėl šio utilizacijos mokesčio kol kas nepateikta. Tai suprantama, nes naudotais automobiliais paprastai prekiauja mažos ar vidutinės įmonės ir jos neapsims rašyti skundų. Taigi, automobilių pardavėjams telieka nulenkti galvas ir ieškoti naujų būdų įvežti naudotus automobilius į šalį, sumokant kuo mažesnius mokesčius.

Sausio 17 d. Rusijoje vykusiame Gaidaro ekonomikos forume žurnalistai PPO generalinio direktorius Pascal Lamy klausė apie naująjį mokestį. Jis atsakė, kad Rusija tapo pilnaverte PPO nare, tad negali rinktis paisyti taisyklių ar ne. Tačiau tiesaus atsakymo į klausimą, ar naujas mokestis neprieštarauja PPO taisyklėms, direktorius nepateikė: „Aš noriu būti neutralus, todėl nieko nesakysiu“, - pasakė jis.

Tačiau, kaip rašo laikraštis „Kommersant“, Rusijos ekonomikos ministras Andrejus Belousovas dar gruodžio mėnesį pareiškė, kad PPO „iš esmės nejaudina naujo mokesčio atsiradimas“. Kitas Rusijos valdininkas, Prekybos departamento vadovas prie Ekonomikos ministerijos Maksimas Medvedkovas teigė, kad PPO ir atskiros šalys turi pretenzijų Rusijai dėl mokesčio įvedimo, jos „oficialiai suformuluotos“, bet jokių skundų į PPO teismą kol kas nepateikta.

Pats P. Lamy sako, kad šitas klausimas tarp PPO ir Rusijos „gali būti išspręstas draugiškai, be teismo“.


„Autoplius barometras“ – ketvirtinis lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt leidinys, skirtas verslo partneriams, žiniasklaidai ir portalo lankytojams. Kartu tai pirmasis rinkoje naujų ir naudotų lengvųjų automobilių rinką apibendrinantis leidinys, kuriame apžvelgiamos pagrindinės ketvirčio rinkos tendencijos, remiantis Valstybės įmonės „Regitra“, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, automobilių rinkos tyrimų įmonės “Autotyrimai” ir Autoplius.lt duomenimis.

Autoplius.lt – lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 10 metus. Skelbimų skaičius portale viršija 150 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, rugsėjo mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius viršijo 1,2 milijono ribą. 2012 metų trečiąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių už 1,22 mlrd. litų.

Autoplius.lt administruoja ir tobulina bendrovė UAB „Plius“, priklausanti norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“. Šis koncernas valdo vienus iš didžiausių skelbimų portalų visame pasaulyje, veikiančių 26 šalyse. 2010 m. „Schibsted“ buvo pripažintas trečiu stipriausiu skelbimų portalų valdytoju pasaulyje po šios srities gigantų „eBay“ ir „Craigslist“.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas
Mob. tel. +370 615 57 007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt