GAZAS.LT šeimos narys – „Mercedes-Benz 300“

Autorius Pranešimas
GAZAS.LT
Naujas dalyvis
*


Pranešimai: 11
Prisijungė: Apr 2011
Statusas: Atsijungęs
Pranešimas: #1
GAZAS.LT šeimos narys – „Mercedes-Benz 300“




Jau nuo pirmųjų portalo GAZAS.LT gyvavimo dienų svarstėme, kaip būtų gerai mums turėti automobilį. Papasakotumėme, kaip jį įsigijome, kaip su juo gyvenome, kaip remontavome ir kokių nuotykių patyrėme. Ilgai ieškojome tinkamo automobilio. Ir pagaliau radome! Pristatome jums naujausią mūsų komandos narį – „Mercedes-Benz 300“.

Ar sudėtinga automobiliui pakeisti stabdžių kaladėles ir nuspręsti, kokią alyvą pasirinkti? Tai klausimai, į kuriuos, manome, atsakymai įdomūs ne tik mums, bet ir jums. Kartais elementarus automobilio remontas iškelia tiek klausimų, kad kryžiažodžių ir galvosūkių nemėgstantiems kyla didelis noras atsikratyti automobilio ir rinktis elementarų dviratį. Bet ne mums. Ir ne tūkstančiams savo automobilius mylintiems. Taigi, nuo šiol reguliariai savo skaitytojams pateiksime nuotykius, kuriuos mums patiems teko patirti. Tikime, kad mūsų išmoktos pamokos bus naudingos ir jums.

Kodėl „Mercedes-Benz“ ir dar toks senas?

Atsakymas į šį klausimą labai paprastas, nors ne visiems suprantamas. Šis „Mercedes“ turi charakterį. Būtent apie šį vokišką vidutinės klasės automobilį buvo pasakyta: „Mersas ir Afrikoj Mersas“. Jis visame pasaulyje pagarsėjo kaip ypač patikimas, lengvai remontuojamas ir teikiantis didelį malonumą. Ne vairavimo malonumą, o malonumą jį turėti, žinoti, kad jis tavo, stovi kieme ir yra pasiruošęs kelionei.




Kai šį automobilį atsivarėme iš buvusio šeimininko namų į savo kiemą, nieko kito nesinorėjo daryti – tik sėdėti jame. Jis spinduliuoja geras emocijas. Sėdi ir žinai – šiuo automobiliu galima pasiekti pasaulio kraštą. Tą įrodė šimtai Budapeštas–Bamakas ralio dalyvių. Šio populiariausio pasaulyje mėgėjiško ralio dalyviai bando bet kokiomis priemonėmis nuo Budapešto nusigauti iki Malio sostinės. Populiariausias šio ralio dalyvių automobilis yra W123 modelio „Mercedes-Benz“. Tiesa, šis pasirinkimas ne tik emocionalus, bet ir ypač praktiškas. Už kelis tūkstančius nusipirkęs tokį automobilį jį ralio finiše gali parduoti bent jau už tiek pat.

Mūsiškis – ypatingas

Mūsų automobilio saloną puošia legendinė gepardo kailio imitacija! Toks sprendimas pagyvinti interjerą „Volkswagen Golf“ automobilyje būtų mažiausiai juokingas, o šiam „Mercedes“ jis tinka. O kur dar jo spalva! Neapsigaukite, jis ne baltas. Pažiūrėjus iš arčiau pamatytumėte, kad jis perdažytas į perlą (t.y. dažant naudotas vadinamasis chameleono sprendimas).




Didžiausias galvos skausmas svarstant, ar jį įsigyti, buvo automobilio automatinė pavarų dėžė. Girdėjome šimtus legendų, kaip sudėtinga remontuoti automatines pavarų dėžes, kaip jos lūžta ir genda ar panašiai. Bet pasikonsultavę su „Mercedes-Benz“ klubo nariais nurimome – pasak jų, šios automatinės dėžės yra tiek pat patikimos, kiek ir mechaninės, o jų remontas nesudėtingas. Pasitikėsim jų rekomendacija ir tikėsimės, kad pavarų dėžė mums laikys. Tris kart per dešinįjį petį.

Variklis. Mes ne bepročiai, žinome, kiek kainuoja benzinas degalinėje ir kiek jo reikia, tarkime, V6 varikliui pagirdyti. Taigi, mūsų pasirinkimas – senas geras 3 litrų penkių cilindrų dyzelis. Norėjome varianto su turbina, bet jie reti. Taigi, pasitenkinsime 65 kW galia (88 AG).




Taigi dabar mūsų kieme stovi ne baltas, o perlo spalvos, dyzelinis, automatinis, 1980 metų gamybos W123 kėbulo „Mercedes-Benz 300“. Jaučiame, kad prasideda ilgas nuotykis.

Įkyri sloga

Ne viskas auksas, kas auksu žiba... Turi mūsų „Mercedes“ ir keletą bėdų. Jei palygintume jas žmogaus ligomis, galime sakyti, kad jis turi slogą. Tokią įkyrią ir tikrai ne septynias dienas trunkančią. Pradėkime nuo to, kad, kaip ir priklauso senam automobiliui, jį intensyviai puola rūdys. Turime jų visur – posparniuose, durelių apačioje, ant galinio dangčio ir labiausiai pastebimoje vietoje – pačiame automobilio priekyje. Šią bėdą imsimės tvarkyti kuo skubiau, nes nenorime laukti žiemos su mūsų keliuose pasitaikančiais druskų dušais.

Tvarkant kėbulą teks pakeisti ir saloną nuo dugno skiriantį kilimą. Jis jau visai susidėvėjęs ir yra ne tik kiauras, bet ir skleidžia blogą kvapą. Nesame dideli „Ambipiur“ gerbėjai, todėl problemą spręsime iš esmės. Taip pat pakeisime ir pagrindines gumines dalis – juostas prie langų ir pačiose duryse. Jos jau matė daug saulėtų dienų ir labiau primena trupančius vaflius nei gumas. O kur dar bagažinės dangčio guma. Po pirmojo lietučio bagažinėje susikaupė bala, kurioje ančiukai galėtų gyventi. Reikėjo atkapstyti drenažą, kad visas susikaupęs vanduo išbėgtų.

Yra ir techninių bėdų. Pradžiai – kiauras duslintuvas. Turime nuojautą, kad teks jį keisti visą, nes, kaip sako meistrai, prie rūdžių metalas nelimpa. Ech. Toliau: galinis diferencialas. Nežinome, kokiais magiškais būdais jis dar dirba, nes tepalo jame – nėra. Šį darbą turintis atlikti riebokšlis atlieka tik kosmetinę funkciją. Keisime, pilsime tepalą ir žiūrėsime. Taip pat dėmesio reikalauja ir vairo sistema, turinti holivudinį charakterį. Norime pasakyti, kad važiuojant šiuo automobiliu vairą, kaip senoviniuose filmuose, galima sukioti po penkis laipsnius į kairę ar į dešinę, o važiuoji tiesiai.




Džiaugiamės, kad KEMI pažadėjo mūsų „Mercedes“ skirti patį atidžiausią savo meistrą. Jie puikiai supranta, kad tokio amžiaus automobiliui stabdžių kaladėlių keitimas nesibaigia tik pakeistomis kaladėlėmis. Pakeliui atsiranda dar keli darbai. Reikia atidumo dirbant.

„Tiuningas“!

Ne. Jo nebus. Negadinsime automobilio. Pabandykite sugalvoti nors vieną „tiuningo“ elementą, kuris nesugadintų šio automobilio vaizdo. „Xenon“ žibintai? Ačiū, gal ne. Spoileriai? Būtų tas pats, kas Didžiosios Britanijos karalienę apauti „Converse“ sportbačiais. Tamsinti langai? Mes nieko neslepiame, jei pamatysite šį automobilį stovintį, prašome, prieikite, apžiūrėkite.

Bet be blizgančių dalykų neapsieisime. Jau pirmą dieną radome jam puikius 16 colių originalius „Mercedes-Benz“ ratlankius. Pabandysime juos užsidėti. Vaizdas turėtų pagerėti. Kolega sufleruoja, kad automobilis atrodytų pritrenkiančiai, jei jam suteiktume mažą „drop‘ą“ (pažemintume automobilį, – red. past.).

Mes laukiame tos dienos, kai vieną dieną parašysime: „Mieli skaitytojai, mūsų automobiliui nieko nereikia remontuoti.“ Tik jaučiame, kad iki tos dienos norom nenorom pateksime į rimtas, juokingas ir ironiškas situacijas. Jas visas galėsite skaityti portale GAZAS.LT. Galėsite ir garsiai juoktis, mes nieko prieš.

Straipsnis su galerija: http://www.15min.lt/naujiena/gazas/gazo-garazas/naujas-gazas-lt-seimos-narys-mercedes-benz-300-403-163178

2011-11-08 13:08
Surasti visus šio vartotojo pranešimus
GAZAS.LT
Naujas dalyvis
*


Pranešimai: 11
Prisijungė: Apr 2011
Statusas: Atsijungęs
Pranešimas: #2
„Mercedes-Benz 300D“ ir techninė apžiūra. Pirma dalis.

Galvojau, viskas bus paprasta: papildysim „Mercedes-Benz 300D“ penkių cilindrų dyzelinį variklį tepalu, paklibinsime pakabos detales, sureguliuosime žibintus ir keliausime į techninę apžiūrą. Klydau...

Ne viskas auksas, kas auksu žiba

„Transeksta“ visiems automobilių savininkams siūlo puikią paslaugą – „TA galiojimo pabaigos priminimas SMS žinute“. Užsiregistruoji, suvedi reikiamus automobilio ir vairuotojo rekvizitus ir vieną dieną gauni SMS, kad tavo automobiliui metas ruoštis techninei apžiūrai. Vieną rytą gavau ją ir aš. Taigi, metas ruoštis.




Kiekvieną dieną važinėdamas automobiliu didelių trūkumų nepastebėjau. Na, bent jau tokių, kurie keltų man, keleiviams ar visiems eismo dalyviams pavojų. Žinau, kad duslintuvas ne pačios geriausios būklės – lopytas ir remontuotas, kad neveikia salono ventiliatorius, kad žibintai nebūtinai sureguliuoti pagal reikalavimus. Juos prieš kelis mėnesius reguliavau pats, lygindamas su naujo automobilio žibintų skleidžiamos šviesos kryptimi.

Tokius punktus išvardinau ir KEMI autoservise mane priėmusiam meistrui. Ir pridūriau – patikrinkime viską nuo A iki Z. Važinėti pirmyn – atgal į „Tuvlitą“ neturiu nei laiko, nei noro.

Po pusdienio telefonu meistras informavo, kad darbų nusimato kiek daugiau nei planuota... Stabdžių diskai jau greitai pasidarys peršviečiami, vairo traukės antgalis ir reduktoriaus riebokšlis jau neatlieka funkcijų, o priekinio rato guolis bet kada gali nustoti suktis. Patvirtinu telefonu, kad atversiu piniginę ir šioms detalėms bei jų keitimo darbams. Velnias, šį mėnesį parduotuvių lentynose ieškosiu „Optima Linija“ ir „Cento“ produktų...

Mes pasiruošę

Pakeitus visas pakabos detales, meistrai padarė ratų suvedimą. Tiesa sakant, vairuojant to nepajausi – mersedesas vasarą apmautas 17 colių ratlankiais, kurie labai mėgsta strykčioti tarp vilkikų „išmaltų“ provėžų iš pažiūros lygiame kelyje. Tai ne šios mašinos kaltė – šio modelio mašinose nebuvo numatytas išilginis stabilizatorius (bent jau taip mane informavo senais „Mercedes-Benz“ modeliais galvą pramušęs bičiulis). Žiemą, su mažesniais ratais problema ne tokia opi.




Artėjant žiemai pakeitėme ir aušinimo bei langų apiplovimo skysčius. Viename buvo naudojamas vanduo, kitame vandens ir 10 proc. langų skysčio mišinys. Ir vienas, ir kitas prie neigiamos temperatūros virstų į ledą.

Variklio karteryje tepalo radome tik ant dugno. Faktas – dyzelinis penkių cilindrų motoras tepalą „valgo“. Detalesnę variklio apžiūrą ir sprendimą remontuoti/neremontuoti atidedu kitam mėnesiui – nors ir „Optima Linija“, bet kažką valgyti reikės.

Bijojau pamatyti serviso išrašytą sąskaitą. Bet maloniai nustebau – visų pirma, tokiam „oldtaimeriui“ atsarginių detalių jie rado sandėliuose ir savaičių laukti nereikėjo; antra – apsiėjome be abejotinos kokybės „Pagaminta Nežinomoje Šalyje“ detalių (tarkime stabdžių diskus sudėjome pagamintus „Brembo“); trečia – detalių kainos pasirodė sveiku protu suvokiamos.

Na, rodos viskas. Pasitikrinu ar turiu gesintuvą, vaistinėlę, liemenę ir trikampį. Yra. Keliaujame į „Tuvlitą“.




Linksmybės prasideda

Dabar paaiškinsiu kodėl straipsnio pavadinime rašoma „Pirma dalis“. Paprasta – pakeliui gauti leidimo eksploatuoti automobilį nutiko incidentas. Komiškas jis turbūt atrodo tik man, bet ne tamsiai pilko „Toyota Corrola“ automobilio vairuotojai, kuriai iš po mano automobilio dugno iškritęs duslintuvo bakelis su simpatišku antgaliu atsidūrė tiesiai ant važiuojamosios dalies. Džiaugiuosi, kad vairavimo instruktorius ją išmokė vairą laikyti abejomis rankomis...

Taigi, sustojame kelkraštyje, susirenkame išbarstytus po kelią gelžgalius ir po truputį (kad neprižadinti Fabijoniškių gyventojų) važiuojame atgal pas meistrus. Taigi, automobilis jau užregistruotas duslintuvo keitimui. Keisime jį visą, nėra ko remontuoti.

Tikiuosi antrą dublį automobilis atlaikys.

Laukite tęsinio...

Straipsnis ir galerija: http://www.15min.lt/naujiena/gazas/gazo-...403-176415

2011-11-08 13:55
Surasti visus šio vartotojo pranešimus

Siųsti šią temą draugui
Prenumeruoti šią temą | Pridėti temą į patikusių dokumentų sąrašą

Pereiti į: