Didžioji dalis vairuojančių lietuvių žino, koks automobilis yra pats populiariausias Lietuvoje. Jau daugelį metų pakankamai konservatyvioje Lietuvos automobilių rinkoje dominuoja „Volkswagen Passat“.

Lankomiausio Lietuvoje transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, šalyje yra daugiau nei 1,3 mln. registruotų automobilių ir visai nenuostabu, kad valstybės keliuose rieda daugiau nei 91 tūkst. „Passat“ automobilių. Kitaip sakant, maždaug kas keturioliktas Lietuvos gatvėse sutinkamas automobilis yra būtent „Volkswagen Passat“. Negana to, šių modelių rinkos dalis nemažėja – lietuviai ir toliau noriai sėda į šiuos vokiškus automobilius, todėl pažvelkime giliau į dabar rinkoje savo poziciją stiprinančius „Passat B6“.

2005 metų tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje didžiausias Vokietijos darbdavys, „Volkswagen“ koncernas pristatė B6 kartos „Passat“ modelius. Tai buvo nauja dizaino kryptis, suapvalėjusios kėbulo linijos ir inžinierių ištobulinta platforma, kurią per keletą metų čekai pritaikė trečios kartos „Škoda Superb“ sedanui. VW markės mylėtojų akyse „Passat B6“ nušvito naujomis spalvomis ir B4 „delfinai“ bei šiek tiek ne taip prieš dešimtmetį pasenusios B5 versijos jau tada prarado savo geidžiamumą.

Su 2005-2010 metais surinkinėtais B6 „Passat“ modeliais gamintojas nusitaikė į tuos vairuotojus, kuriems reikėjo gero ir patikimo darbinio arklio. Tai automobilis, kuris kasdien patogiai nuveža iš taško A į tašką B bei džiugina savo kainos ir kokybės santykiu. Ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje „Passat“ buvo vienas iš savo segmento lyderių – visi kiti gamintojai stengėsi sukurti kuo geresnę šeimyninio automobilio atmainą. Tačiau ne visiems pavyko sugeneruoti tokius pasiūlymus, kaip tai padarė VW grupė.

Nuo benzininių iki dyzelinių, nuo mechaninių iki dvigubą sankabos mechanizmą (DSG) turinčių automatinių modelių arba nuo labai silpnų ir ekonomiškų iki galingiausių R36 versijų – vairuotojams buvo suteiktos plačios pasirinkimo galimybės. „Volkswagen Passat“ rinkos dalies dydį galima paaiškinti ir dėl sąlyginai nebrangių eksploatacinių išlaidų. Kadangi tai yra pats populiariausias automobilis Lietuvoje, mažai tikėtina, kad jų savininkai susidurs su sunkumais, ieškant kokių nors atsarginių detalių.

Per mėnesį portale Autoplius.lt patalpinama apie 400 B6 kartos „Volkswagen Passat“ skelbimų, tačiau iš parduodamų modelių vos ketvirtadalis yra su benzininiais varikliais. Likę trys šimtai – dyzeliniai. Visus šių modelių skelbimus galite peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Autoplius.lt pateikia patarimus, kaip išsirinkti dyzelinį 2005-2010 metų „Volkswagen Passat“.

„Volkswagen Passat B6“ automobilio privalumai:
- Didelė pasiūla
- Praktiškas
- Talpus
- Nedideli eksploataciniai kaštai

„Volkswagen Passat B6“ automobilio trūkumai:
- Galimi tepalo siurblio, turbokompresoriaus ir purkštukų gedimai
- Galimi DSG pavarų dėžės gedimai
- Atkreipti dėmesį į sailenblokų būklę
- Genda elektroninis stovėjimo stabdys bei durų rankenėlės

Perkant „Volkswagen Passat B6“ atkreipti dėmesį:
- Ar nėra korozijos židinių
- Ar švarus variklio skyrius
- Įsitikinti, kad DSG pavarų dėžė sklandžiai perjungia pavaras