Europoje krentantys naujų automobilių pardavimai verčia salonus griebtis gudrybių. Štai Prancūzijoje siūloma įsigyti du automobilius už vieno kainą, Ispanijoje atsirado nuolaidos pagal komandos įmuštus įvarčius, o Lenkijoje rengiami grupiniai internetiniai aukcionai. Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt atlikta apklausa parodė, jog lietuviai net ir didelę naujo automobilio nuolaidą vertina atsargiai.

Net jeigu salonas pasiūlytų 50 proc. nuolaidą, vos penktadalis lietuvių būtų pasiryžę naują automobilį nusipirkti ilgai nesvarstę.

„Automobilių salonų užsienyje rengiamos akcijos dažnai tampa gera žinia planuojantiems pirkti naują automobilį. Dar daugiau – jos pritraukia žmones, kurie nė negalvojo įsigyti naują automobilį. Sudominti potencialų pirkėją ir suteikti jam kuo palankesnes sąlygas – tam šiandien nemažą darbo dalį skiria didžiausios Europos automobilių bendrovės. Specialūs pasiūlymai perkant naują automobilį taikomi ir Lietuvoje. Panašu, kad tai veikia, nes naujų automobilių pardavimai mūsų šalyje nukrito mažiau nei visoje Europos Sąjungoje. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius naujų automobilių parduota 2,6 proc. mažiau nei pernai“, – teigia Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Lietuvoje dažnaisiūlomanaujus automobilius įsigyti išsimokėtinai be jokių palūkanų. Būtenttokį automobilių salonų pasiūlymą dauguma apklaustųjų vertina kaip patį naudingiausią. Juo pasinaudotų 41 proc. respondentų.

Priimtina lietuviams atrodo ir akcija, siūlanti naują automobilį pirkti su 10 tūkst. litų siekiančia nuolaida. Tokią iš siūlomų nuolaidų rinktųsi apie 39 proc. apklausos dalyvių.

„Šiuo metu vidutinė Lietuvoje parduodamo naujo automobilio kaina – 73 tūkst. litų. Taigi, net ir pritaikius 10 tūkst. litų nuolaidą, naujo automobilio kaina dvigubai viršytų naudoto penkerių metų senumo automobilio kainą (28,4 tūkst.). Dėl šios priežasties naujesnio automobilio ieškantys vairuotojai nusprendžia geriau pirkti naudotą, tačiau patinkančio modelio ir dydžio automobilį”, – sakoV. Daukšas.

Dalis naujų automobilių salonų siūlo įsigyti automobilį su komfortiška komplektacija už bazinio modelio kainą. Be jokio papildomo mokesčio pirkėjas įsigyja geresnės komplektacijos automobilį su papildomais komforto elementais: kameromis, šildomomis sėdynėmis, nuolatinio greičio palaikymo sistema, transporto priemonės statymo davikliais ir kt. Tokiu pasiūlymu susigundytų 14 proc. lietuvių. Dar mažiau (6 proc.) vairuotojų džiaugtųsi pasiūlymu perkant naują automobilį už simbolinę priemoką įsigyti ir kasko draudimą.

Automobilių rinkos eksperto teigimu, pusė lietuvių, nepriklausomai nuo akcijų ir pasiūlymų, naujo automobilio įsigyti net nesvarsto, nes jo kaina yra neįkandama. „Apklausa parodė, kad beveik pusė vairuotojų mano, jog pirkti naują automobilį finansiškai nenaudinga, nes šie labai greitai nuvertėja. Mūsų kaimynai latviai naujus automobilius vertina panašiai. Šioje šalyje šiemet jų parduota mažiau nei pernai“, – sako V. Daukšas.

Antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo parduota 3,7 tūkst., Latvijoje – 3,3 tūkst., o Estijoje – 6,8 tūkst.  naujų automobilių.

Apie Autoplius.lt

Tai lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 10 metų. Skelbimų skaičius portale viršija 190 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, š. m. rugpjūčio mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius viršijo 1,33 mln. ribą. 2013 metų antrąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių už 1,75 mlrd.litų.

Autoplius.lt administruoja ir tobulina bendrovė UAB „Plius“, priklausanti norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“. Šis koncernas valdo daugiau nei 100 interneto kompanijų, veikiančių 40 šalių, penkiuose žemynuose, per dieną pasiekia daugiau nei 100 milijonų varototojų visame pasaulyje.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas
Autoplius.lt plėtros vadovas
Mob. tel. +370 615 57 007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt