Lietuvių požiūris į alternatyviais degalais varomus automobilius pastebimai keičiasi – susidomėjimas tokiomis transporto priemonėmis auga. Vien pernai šalyje buvo parduoti net 1103 hibridiniai ir elektra varomi naujai įvežti naudoti automobiliai. Tai net 238 vnt. daugiau nei 2014 metais.

Itin sparčiai auga susidomėjimas elektromobiliais: jeigu 2013 m. jų buvo nupirkta vos 3, 2014 m. –  40, tai pernai net 64 vnt. Benzinu ir elektra bei dyzelinu ir elektra varomų naudotų automobilių pernai buvo įsigyta 1039 vnt., net 214 vnt. daugiau nei 2014 m., rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt ir „AutoTyrimai“ duomenys.

„Jei prieš kelis metus elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai atrodė labai brangūs, dabar, gerėjant ekonominei situacijai, vairuotojai vis dažniau persėda į daugiau kainuojančias transporto priemones. Be to, lietuviai darosi sąmoningesni ir renkasi automobilius, kurie sunaudoja mažiau degalų, mažiau teršia aplinką, yra ekologiškesni. Taip pat tokių automobilių eksploatacinės išlaidos yra gerokai mažesnės“, – pastebi Matas Buzelis, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Šoktelėjo ne tik naudotų, tačiau ir naujų hibridinių bei elektra varomų automobilių pardavimai. 2015 m. tokių buvo parduota 451 vnt., o tai yra beveik dvigubai daugiau nei 2014 m. (230 vnt.).

Trūksta greitojo įkrovimo stotelių

Tiesa, spartesnius hibridinių ir elektrą naudojančių transporto priemonių pardavimus šalyje stabdo ne tik didesnė jų kaina, bet ir neišvystyta infrastruktūra, t.y. trūksta greitojo įkrovimo stotelių. Susisiekimo ministerijos 2015 m. rudens duomenimis, Lietuvoje buvo 17 elektromobilių įkrovimo prieigų – 11 viešų ir 6 privačios.

„Šiuo metu vairuoti hibridinį automobilį arba elektromobilį lietuviams yra nemažas iššūkis, kadangi vietų, kur būtų galima greitai juos įkrauti, Lietuvoje vis dar trūksta, ypač pagrindiniuose šalies greitkeliuose. Natūralu, kad norėdami įveikti didesnius atstumus, vairuotojai renkasi benziną ar dyzeliną naudojantį automobilį“, – sako M. Buzelis.

Pasak automobilių eksperto, palyginus Lietuvos ir, pavyzdžiui, kaimyninės Estijos situaciją, matyti, kad pastaroji šalis yra palankesnė vairuoti elektromobilį.

„Iš trijų Baltijos šalių Estija yra geriausiai išvysčiusi greitųjų įkrovimo stotelių tinklą. Todėl estų vairuotojai pažangesnius ir ekologiškesnius elektra varomus automobilius vairuoja kur kas dažniau nei lietuviai ar latviai. Nors Estija ir nėra didelė, įkrovimo stotelės viena nuo kitos yra 40-60 km spinduliu. Tai – pirmoji valstybė pasaulyje, visą savo plotą padengusi baterijų įkrovimo stotelėmis“, – teigia M. Buzelis.

Planuojama, kad iki 2017 metų Lietuvoje bus įrengta ne mažiau 19 viešųjų didelės galios įkrovimo stotelių, o iki 2022 m. – 28.

Už hibridinį automobilį – daugiau nei 10 tūkst. eurų

Autoplius.lt duomenimis, šiuo metu Lietuvoje parduodami 368 hibridiniai automobiliai, iš kurių populiariausi – „Toyota Prius“, „Lexus RX450h“, „Lexus RX400h“ ir „Toyota Auris“. Autoplius.lt skaičiavimais, šiuo metu vidutinė vieno iš populiariausių hibridinių automobilių „Toyota Auris“ kaina siekia 10,7 tūkst. eurų, t.y. beveik 1 tūkst. eurų daugiau nei to paties modelio benzininis automobilis ir net 2,4 tūkst. eurų daugiau nei to paties modelio dyzelininis automobilis.

Tarp elektromobilių populiariausi – „Nissan Leaf“, taip pat „Chevrolet Volt“ ir „Tesla Model S“. Pasak M. Buzelio, elektra varomas „Tesla Model S“ automobilis yra itin galingas – pilnai įkrautu tokiu automobiliu galima nesustojant nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Priklausomai nuo elektromobilio versijos, „Model S“ su pilnai įkrautomis baterijomis gali įveikti 330-430 km atstumą. Iš viso portale šiuo metu parduodami 65 elektromobiliai.

 

Daugiau informacijos:
Matas Buzelis
Autoplius.lt plėtros vadovas
Mob. tel. +370 671 17771
El. paštas: matas.buzelis@plius.lt
www.autoplius.lt