Nors Lietuva ir Latvija – kaimyninės šalys, tačiau vairuotojai renkasi automobilį atsižvelgdami į skirtingus dalykus. Tiesa, abiejose valstybėse automobilių pasirinkimo prioritetu išlieka kaina. Po jos lietuviai labiausiai atsižvelgia į transporto priemonės markę ir kuro tipą, o latviai – į variklio darbinį tūrį ir automobilio amžių. Tokias automobilių pasirinkimo tendencijas parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt Lietuvoje ir Autoplius.lv Latvijoje š. m. birželio mėnesį atlikta portalų lankytojų apklausa.

Pagrindinių pasirinkimo kriterijų sąraše lietuviai automobilio amžiui skyrė tik penktąją vietą. Svarbesne priežastimi buvo pažymėtas pavarų dėžės tipas. Variklio darbinis tūris liko dešimtuko pabaigoje. Po pirmųjų trijų kriterijų latviai pirmenybę teikia automobilio kėbulo tipui, markei, pavarų dėžės tipui ir tik po to kuro tipui.

Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo,teigimu, apklausos rezultatai parodė, kad lietuviams automobilio markė yra svarbesnis faktorius renkantis automobilį nei latviams. Taip pat lietuviams itin svarbu, kokiais degalais automobilis yra varomas.

„Lietuvoje kuro tipas toks svarbus, nes kone kas antras vairuotojas važinėja pigesniais nei degalinėse parduodamais degalais, ypač dyzelinu. Latvijoje veikiausiai tai nėra taip aktualu ir šis kriterijus yra žemesnėje vietoje“,– pastebi V. Daukšas.

Lietuviai rinktųsi BMW, latviai – Audi

Lietuvių ir latvių požiūriai išsiskyrė ir renkantis automobilius pagal jų markes. Autoplius.lt bei Autoplius.lv apklausų dalyviai įvardijo automobilius, kuriuos jie rinktųsi, jeigu neribotų finansinės galimybės.

Lietuviai pirmenybę teiktų „BMW“ markės automobiliams (42 proc.). Kiti automobiliai, kuriuos rinktųsi lietuviai, yra „Audi“, „Mercedes-Benz“ (po 35 proc.), toliau rikiuojasi „Lexus“ (23 proc.) ir „Porsche“ (22 proc.). Dažniausiai Lietuvos keliuose sutinkami „Volkswagen“ markės automobiliai – tik dešimtoje vietoje. Juos rinktųsi 11 proc. apklaustųjų.

Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje mažiausiai geidžiami automobiliai yra „Renault“, „Peugeot“ ir „Hyundai“.

Latvių pasirinkimo viršūnėje – „Audi“ (45 proc.) ir „Volkswagen“ (35 proc.). Tik po šių markių atsidūrė lietuvių mylimi „BMW“ automobiliai (28 proc.).

„Lyginant pagal šalyse registruotus automobilius,„BMW“ markės automobiliai į TOP penketuką Lietuvoje nepatenka. O štai Latvijoje šios markės automobiliai yra ketvirtoje vietoje. Galime teigti, kad mūsų kaimynų svajonės yra arčiau realybės, nes visos trys markės, apie kurias latviai svajoja, yra ir populiariausių šios šalies automobilių penketuke“, – svarsto V. Daukšas.

Norėtų vairuoti B. Pitto ir A. Jolie automobilį

Jeigu tektų rinktis iš pasaulio pramogų pasaulio žvaigždžių turimų automobilių, tiek lietuviai, tiek latviai labiausiai norėtų vairuoti Brado Pitto ir Angelinos Jolie „BMW Hydrogen 7“. Nemažai lietuvių simpatijų sulaukė ir Simono Cowello „Bugatti Veyron“ bei  Jimo Carrey „Mercedes-Benz“. Latviai taip pat rinktųsi J. Carrey automobilį ir Justino Timberlake‘o „Jeep Wrangler“.

Autoplius.lt apklausos metu vairuotojų buvo teiraujamasi ir apie svarbias papildomas automobilių savybes. Tiek lietuviai, tiek latviai, atsakydami į šį klausimą, išskyrė kokybišką garso sistemą ir lengvo lydinio ratlankius. Lietuviai svarbia papildoma automobilio savybe įvardija galingesnį automobilio variklį, latviai – šildomą priekinį stiklą.

Apie Autoplius.lt

Tai lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 10 metų. Skelbimų skaičius portale viršija 190 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, gegužės mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius pasiekė 1,41 mln. ribą.2013 metų pirmąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių už 1,58 mlrd.litų.

Daugiau informacijos:

Viktoras Daukšas
Autoplius.lt plėtros vadovas
Mob. tel. +370 615 57007
El.paštas: viktoras.dauksas@plius.lt
www.autoplius.lt