Prieš keletą savaičių GAZAS.LT jau aprašė „Xtra Racing“ dirbtuves ir trumpai pristatė jų ruošiamą naują žiedinių lenktynių bombą – „Mitsubishi Lancer Evo“, tačiau nuspręsta tuo neapsiriboti ir sekti šio europinio lygmens automobilio gimimą, tad šiose dirbtuvėse pažadame lankytis su kiekvienu pasistūmėjimu į priekį ir taip suformuoti mažą gidą, kuris visiems paprastai ir žingsnis po žingsnio paaiškins, kaip ruošiamas sportinis bolidas.

Visko pradžia – metalas

Kaip ir visų automobilių, pasmerktų sportui pradžia – metalo darbai. Automobilis visiškai išrenkamas ir iš naujo suvirinamos visos kėbulo siūlės – taip atstatomas gamyklinis kėbulo stiprumas, o žvelgiant į šio bolido ateitį – šio stiprumo jam prireiks. Šis darbas itin atsakingas ir neretai lietuvių užmirštamas, kas itin sutrumpina sportinio automobilio kėbulo tarnavimo laiką.

Kitas žingsnis – saugos lankai. Šiam automobiliui lankai bus virinami iš besiūlio chromo – molibdeno vamzdžio, kuris yra panašaus svorio kaip Lietuvoje standartiškai lankams naudojamas „švediškas“ vamzdis, tačiau yra kone dukart stipresnis.

Saugos lankai ne tik suteikia apsaugą automobilio ekipažui, tačiau taip pat ir sustandina kėbulą, padaro automobilį stabilesnį. Prie šio karkaso neretai yra tvirtinamos pagrindinės važiuoklės dalys, taip užtikrinant laikančiųjų kėbulo taškų saugumą prieš šimtus arklio galių ir niutonmetrų.

Būtent šiame automobilyje montuojamų saugos lankų išskirtinumas – jų pozicija. Pagrindinis, stogą „laikantis“ lankas yra statomas ant galinės sėdynės ir prie pat jo yra glaudžiama vairuotojo sėdynė. Taip vairuotojas ir visas jo svoris atsiduria automobilio centre, kas gerina automobilio svorio balansą. Šiuo atveju vairuotojas bus priverstas į pasaulį žvelgti per šoninį galinį automobilio langą, taip pat „Xtra“ vyrams teks gaminti itin ilgą vairo perėjimą, nes nuo standartinės vietos sėdynė pajudėjo kone pusę metro.

Ši pozicija taip pat yra saugesnė – tarp vairuotojo kojų ir variklio skyriaus atsiranda labai didelis tarpas, tad net ir itin fatališkos avarijos metu piloto kojos neturės šansų būti užspaustos.

Galbūt ir skamba įdomiai, tačiau prieš dedant lankus į automobilį, iš pradžių yra pastatoma vairuotojo sėdynė ir būtent aplink ją yra virinamas karkasas, taip stengiantis kombinezonais, šalmais ir pirštinėmis apsikarsčiusiam vairuotojui sudaryti patogią ir erdvią darbo vietą.

Saugos lankų virinimas šiam automobiliui užtruks dar apie 1,5 savaitės, tačiau šiais darbais neapsiribojama – į vietas jau segamos iš Didžiosios Britanijos parsiųstos, specialiai žiedinėms lenktynėms sukurtos važiuoklės detalės: priekinis ir galinis traversai, šakės – viskas taip pat iš itin lengvo chromo – molibdeno vamzdelių, viskas, be abejo, reguliuojama ir „pastatyta ant“ sferinių guolių, kurie pakeičia standartiniuose automobiliuose sutinkamus guminius „sailentblokus“ – taip komfortas yra iškeičiamas yra stabilumą, sukibimą su keliu ir vairavimo tikslumą.

Darbams judant į priekį, kolektyvas nekantriai laukia tiesiai iš legendinės „Cosworth“ gamyklos parplaukiančio, taip pat specialiai sportui surinkto variklio, kuris taps vienu iš esminių komponentų, komandai norint varžytis su stipriausiais NETA – Šiaurės Europos „Time Attack“ varžybų dalyviais. Gamintojas deklaruoja, jog būtent šiuos variklius renka tos pačios rankos, kurios yra atsakingos už „Formulės-1“ bei WTCC – pasaulio žiedinių lenktynių čempionatui – skirtus variklius. Apie jį, stabdžius, itin įmantrią ir Lietuvoje dar nematytą elektroniką papasakosime kituose straipsniuose, tad sekite tolimesnius straipsnius apie šio automobilio gimimą.

Žemiau – vaizdo siužetas apie ankstesnį „XTRA Racing“ projektą – „Audi XTRA Coupe“. Šis automobilis nepasižymėjo dideliu patikimumu, tačiau važiuoti galėdavo labai greitai. Sklando legendos, kad į „Youtube“ paiešką įvedus „Lenkia kaip stovinčius“, rodomas būtent šis vaizdo siužetas.

Straipsnio autorius - Linas Ramoška.