Greičiausiai joks kitas automobilis negalėtų pasigirti tokia apdovanojimų įvairove kaip „Volkswagen Golf“. Kiekvienos kartos golfas gauna krūvą „Metų automobilių“ apdovanojimų įvairiose šalyse ir daugelio žurnalų būna išrenkamas „Metų hečbeku“, „Metų naujiena“ ir pan. Ne išimtis buvo ir septintosios kartos „Golf“, pasirodęs 2012-ųjų pabaigoje.

Praėjus maždaug metams, rinkai pristatytas didesnis „Golf“ – universalas, pavadintas „Golf Variant“. Tikrai ne visur, bet daugumoje valstybių, jeigu tik būtų rengiami rinkimai „Geriausias C segmento universalas“, „Golf Variant“ būtų vienas pirmųjų.

Nuobodus?

Su kolega neseniai diskutavome, ar „Golf“ yra nuobodus automobilis. Nuomonė, kad tai nuobodumo viršūnė, vyrauja ne vienoje valstybėje, kurioje parduodamas šis automobilis. Kita vertus, ar „Eurovizijos“ nugalėtoją kas nors yra pavadinęs nuobodžiu atlikeju? Juk „Volkswagen Golf“, kai tik pasirodo nauja jo karta, susižeria dešimtis apdovanojimų įvairiausiose pasaulio valstybėse. Lietuvoje septintos kartos „Golf“ irgi buvo išrinktas „Metų automobiliu 2013“. Penktos kartos „Golf“ tą patį titulą iškovojo 2003-iųjų gale.

Tad ar gali nuobodus automobilis būti tas, kuris yra geriausias? Manau, ne. Jeigu ankstesnių kartų „wagenams“ dar buvo galima prikaišioti nuobodų dizainą (daugiau prisikabinti nėra prie ko – varikliai, pavarų dėžės, pakaba ir elektronika verti aukščiausių balų), tai prie septintos kartos „Golf“ dizaino nepriekabiauja niekas. Tiek salonas, tiek automobilio išorė atrodo stulbinančiai ir duoda į kaulus ne vienam konkurentui.

Įspūdį palieka ne tik dizainas, bet ir medžiagų kokybė. Jeigu „Samsung“ fiziškai negali sukurti metalinių dangtelių, nes dėl didžiulės „Galaxy S4“ paklausos nespėtų jų gaminti ir todėl naudoja plastmasinius, tai „Volkswagen“ į kokybę nežiūrėjo pro pirštus. Apdailos medžiagos minkštos – nėra jausmo, kad pirštu brūkštelėjęs per prietaisų skydelį kur nors įsipjausi.

Antra vertus, visi Lietuvoje parduodami „Volkswagen Golf Variant“ yra surinkti Vokietijoje. Vis dar tikintiems mitais apie Kinijoje ar Rusijoje įsikūrusių automobilių gamyklų darbuotojų „kreivarankiškumą“, tai turėtų būti gera žinia.

Įprasta lyderystė

Kaip jau įprasta, „Volkswagen“ automobilis aprūpintas fantastiška automatine dviejų sankabų pavarų dėže (DSG) ir dyzeliniu TDI varikliu. Apie pavarų dėžę plėstis neverta – VW koncernas DSG transmisijas montuoja į daugelį automobilių ir sunku sugalvoti bent vieną blogą žodį kalbant apie ją. Pavarų perjungimas trunka akimirksnį, perjungimo dažnumui skirti trys lygiai: „Comfort“, „Normal“ ir „Sport“ ir visi jie savo darbą atlieka puikiai.

Variklių pasirinkimo gama taip pat didelė, o ir jie patys yra gavę ne vieną tarptautinį apdovanojimą (kalbant apie TDI dyzelinius motorus). Universalą teko bandyti su vienu silpniausių gamoje – 1,6 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu, išvystančiu 105 AG. Variklis kaip variklis. Kadangi žinai, jog sėdi prie „Volkswagen“ vairo, automatiškai nusiteiki puikiam galios/ekonomijos santykiui ir 5 litrų vidutinės sąnaudos šimtui kilometrų nestebina. Tai normalu. Lygiai kaip būtų normalu tokio paties dydžio „Citroen“ su tokios pačios galios varikliu pamatyti 6 l/100 km sąnaudas.

Šis teiginys ne tik apie „Citroen“. Kiti gamintojai tiesiog geriau dar nepadarė - variklio su geresniu galios/ekonomijos santykiu. VW tokių savo klasės lyderių turi ne vieną.

„Volkswagen“ neatsisakė ir keturių varančių ratų transmisijos „4 Motion“, tuo tik įmesdamas dar vieną argumentą į dėžę pavadinimu „VW jėga“.

Dydis, dydis, dydis

Vieno dalyko vokiečiai taip pat neatsisakė. Automobilių didėjimo. Naujasis „Golf Variant“ yra 28 mm ilgesnis ir 18 mm platesnis už ankstesnės kartos universalą. Be to, jo ratų bazė padidėjo 57 mm – pasikeitimas, kurį pajusti lengviau nei rasti smėlio Saharoje. Efektyviausias būdas – pravažiuoti su senuoju „Golf“ ir su naujuoju. Važiavimo komfortas skiriasi drastiškai ir svarstyklės stipriai krypsta naujojo pusėn.

Kadangi automobilis „paaugo“, padaugėjo ir vietos jame. Ypač – bagažinėje. Jos tūris išaugo net 100 litrų ir dabar siekia 605 l. Nulenkus sėdynes – 1620 l (125 l daugiau). Ar tai daugiausia šioje klasėje? Kadangi tai „Volkswagen“, neabejoju jei ne lyderyste, tai bent buvimu „Top 3“. 

Gal čia ir pasireiškia automobilio „nuobodumas“ ir todėl prancūziški bei itališki automobiliai vadinami nenuobodžiais? Šis vokietis tiesiog per daug geras, o anie tiesiog gerai ir išskirtinai atrodo. Retorinis klausimas, į kurį vargiai atsakytų ir Hamletas.

Teksto autorius: Paulius Sviklas/GAZAS.LT