Žurnalisto, keliautojo ir motociklininko Jaroslavo Šimos žygiai žinomi net tik gimtojoje Čekijoje, bet ir toli už jos ribų. Taip toli, kiek jis sugeba nuvažiuoti savo išvykų metu, o važiuoja šis vyrukas daug ir labai labai toli. Per 19 metus skaičiuojančia kelionių istoriją čekas spėjo įveikti jau 1,2 mln. km, o jo artimiausias tikslas yra nuvažiuoti 2 mln. km.

Pirmasis J.Šimos motociklas, nuo kurio prasidėjo didžiosios kelionės buvo „Jawa 350“. Tai buvo pirmas didesnio darbinio tūrio motociklas čekui. Ant jo jis sėdo dar 1984 m.  Nuo šio motociklo taip prasidėjo ilgalaikiai bandomieji važiavimai. Konkrečiai, pirmojo testo skirto čekų žurnalui „Motocikl“ metu jis nuvažiavo net 100 tūkst. km.    

Pradėjo nuo „Jawos“

Vėliau 1995 m. sekė dar vienas bandomasis važiavimas su „Jawa 250“. Šį kartą įveikta distancija buvo dar didesnė ir siekė 150 tūkst. km. 1998 m. J.Šima sėdo ant „Honda Africa Twin“. Keliautojo teigimu, šis motociklas skirtas tikriems nuotykių ieškotojams. Būtent su šiuo motociklu jis pirmą kartą nuvyko į Afriką, aplankė šiaurėje esantį Tunisą.

Kurį laiką keliavęs po Europą, Afriką ir iš viso įveikęs apie 170 tūks. km. J.Šima galiausiai pasiėmė kartu savo žmoną ir pirmą kartą išvyko į Dakarą kur kaip žurnalistas važiavo kartu su lenktynininkus lydinčia kolona. Afrikos dykumos čekui padarė didžiulį įspūdį ir jis prisiekė čia dar sugrįšiąs.

2002 m. vyko kelionė į Islandiją.  Šią šalį J.Šima apibūdina kaip vieną gražiausių kampelių Žemėje. Tais pačiais metais ilgalaikio bandomojo važiavimo su „Honda Africa Twin“ metu čekas iš viso įveikė 200 tūkst. km. Toliau jis persėdo ant 125 kubinių centimetrų darbinio tūrio variklį turinčio motociklo „Jawa“.

Tiesa, su šiuo motociklu keliautojas spėjo tik aplankyti Dakarą, o vėliau persėdo ant „Honda Varadero“. Su juo įveikė 100 tūkst. km, tačiau, kaip pasakojo J.Šima, draugai jį tuomet jau traukė per dantį, esą mažesnis bandomojo važiavimo metu įveiktas atstumas reiškia, kad jis sensta.

„Honda Varadero“ dykumoms netiko

Kalbėdamas apie „Honda Varadedo“ čekas pažymėjo, kad šis motociklas puikiai tinka Europos keliams, taip pat ir Alpių, Pirėnų perėjoms, tačiau ne Afrikai. 2005 m. ir su tuo motociklu jis aplankė Sacharą, tačiau prisimindamas pasakojo, kad kelionė buvo labai sudėtinga ir fiziškai varginanti. „Varadero“ buvo pernelyg sunkus, o pakaba per kieta.

2006 m. J.Šima trečią kartą išvyko į Dakarą. Šį kartą su „BMW 650GS Dakar“. Šios išvykos metu jis lydėjo gerą savo draugą, motociklu lenktyniavusį čeką Ivošą Kaštaną. Kai po finišo lenktynių dalyviai pasuko į namus, J.Šimas liko Afrikoje ir apvažiavo visą vakarinę jos dalį. Tos kelionės metu čekui teko įveikti vieną sudėtingiausių 80 km atkarpų savo gyvenime, važiuojant po lietaus sunkiai įveikiamu dumblu.

2007 m. sekė dar vienas „Jawa“ motociklas – 650 modelis, kuris J.Šimo teigimu, puikiai tinka Dakarui. Su žmona dar kartą įveikęs dykumų maratono palydos maršrutą, keliautojas vėl liko Afrikoje, apsilankė Malyje, Gvinėjoje ir Gvinėjoje Bisau.  Per tris mėnesius su „Jawa“ žurnalistas įveikė 40 tūkst. km.

Mažu motociklu – per Europą

Kai 50 metų jubiliejaus proga „Jawa“ nusprendė pagaminti retro stiliaus modelį 1956 m. „Pioner“ motociklo pavyzdžiu, J.Šima nusprendė, kad privalo išmėginti naująjį modelį, juolab, kad originalo, pagal kurį jis buvo paruoštas, pasirodymo rinkoje metai buvo tokie patys kaip ir jo gimimo. Šį kartą apsiribojo nedidele kelione, tačiau vertinant čekų motociklininko mastais trumpa kelionė reiškia išvyką nuo Prahos iki Portugalijos arba 6,5 tūkst. km.

J.Šima pasakojo, kad važiuodamas į Portugaliją vos 50 kubinių centimetrų darbo tūrio variklį turinčiu motociklu kai kuriose atkarpose pasiekė 80 km/val. greitį. Tai leido nuo planuoto grafiko sutaupyti tris dienas, kurias jis nusprendė skirti kelionei į Afriką. Tiesa, pasiekė tik patį jos pakraštį, Maroką. Net grįžtant į Čekiją kalnų keliais ir kylant iki 2,5 aukštį virš jūros lygio, anot J.Šimos, mažajam motociklui nekilo jokių problemų. Visgi čekas pripažino tuomet svėręs gerais 7 kg mažiau nei dabar.

Į 2008 m. paskutinį Afrikoje vykusį Dakaro ralį J.Šima keliavo vėl kitu motociklu – „Honda Transalp“. Deja, tais metais, vos praėjus trims dienoms po starto, lenktynės buvo atšauktos. Visgi, kaip juokavo čekas, tai galiojo tik dalyviams, o ne jam. Taip J.Šima dar kartą nukeliavo iki Rožinio ežero.

Sezonas tęsiasi ištisus metus

2009 m. J.Šima persėdo ant „BMW F800 GS“. Sudalyvauti tarptautiniame ralyje ir nuvažiuoti iki Pekino vos praėjus trims dienoms po to, kai atsiėmė motociklą iš salono, čekui nepavyko. Kaip pasakojo keliautojas, per tokį trumpą laiką tiesiog nesuspėjo gauti vizos į Kiniją, todėl per sieną jo nepraleido.

Žurnalistas pasakojo, kad jo kelionių sezonas neturi nei pradžios nei pabaigos ir tęsiasi ištisus metus. Čekijoje žiemą jis beveik niekuomet nebūna. Anot J.Šimos, tokiu metu geriausia yra keliauti kur nors į pietus. Po 28 m. trukusių kelionių motociklais jis galiausiai įveikė savo milijoninį kilometrą. Įdomu tai, kad jubiliejinį kilometrą jis įveikė ne „Jawa“, „Honda“ ar BMW, o „Harley-Davidson“ motociklu.

„Visi motociklai, kuriuos testavau yra mano, tačiau nė vieno negavau dovanų. Pirkau. Kai darau ilgalaikius bandymus, savo žmonai sakau, kad šis motociklas yra mano šeima. Visuomet pradedu su naujais motociklais, o dabar jau turiu nedidelį muziejų“, – pasakojo J.Šimas.

Pati didžiausia kelionė J.Šimos karjeroje buvo 2010 m. išvyka nuo Prahos Čekijoje iki pačiame Rusijos pakraštyje esančio Vladivostoko. Kartu keliavo šeši jo draugai, tačiau jei jie atgal grįžo traukiniu, tai užsispyręs žurnalistas parvyko motociklu. Iš viso tos kelionės metu jis įveikė 25,2 tūkst. km. Taip J.Šima tapo pirmuoju čeku, kuris iki Vladivostoko nuvažiavo ir atgal grįžo motociklu.

Dažniausiai grįžta į Dakarą

Nors J.Šima tikrąja Dakaro ralio šalimi laiko kraštą, kurio vardu šios varžybos ir buvo pavadintos, 2010 m. gruodį visgi nusprendė apsilankyti ir Pietų Amerikoje. Prieš ralio startą su draugais keliautojas dar spėjo aplankyti Argentiną ir Čilę. Čekas pasakojo, kad tuose kraštuose keliai itin prasti. Po didžiulio, maždaug 10 metrų šuolio už nugaros sėdinti žmona pažeidė 10 stuburo slankstelių, tačiau vis vien ištvėrė daugiau nei 12 tūkst. km trukusią kelionę. Tai metais įveikęs su ralio dalyviais pusę maršruto, atgal į Buenos Aires J.Šima su draugais negrįžo. Pasilikę ties Peru siena jie aplankė šią valstybę ir kaimyninę Boliviją.  

2011 m. J.Šima dar kartą sugrįžo į Dakarą. Keliautojas pirmą kartą ėmėsi gido pareigų, rodydamas kelią savo draugui. Ties Vėžio atogrąžos linija čekas įveikė 150 tūkst. km „BMW F800 GS“ motociklu. Nuvažiavus dar 41 km, prasisukus paskirstymo grandinei, variklio stūmoklis sulaužė švaistiklį ir savarankiška čeko kelionė buvo baigta. Tai buvo pirmas ir kol kas vienintelis rimtas motociklo gedimas J.Šimos kelionių istorijoje, tačiau dėl jo likusį kelią iki artimiausio BMW serviso, 2 200 km, jis buvo tempiamas draugo motociklu.

Motociklas ilgą laiką praleido Gibraltare. Laukdamas, kol jo BMW bus pargabentas į Čekiją J.Šima ėmėsi bandyti „Jawa 660“ motociklą. Grįždamas iš tradicinio motociklininkų susibūrimo Portugalijos, Faru mieste žurnalistas kartojo mažuoju retro stiliaus modeliu įveiktą maršrutą ir juokaudamas akcentavo, kad su 660 kubinių centimetrų tūrio variklį turinčiu motociklu tai padaryti buvo gerokai lengviau. Paskutine kelione su šiuo „Jawa“ motociklu tapo išvyka į Skandinaviją. Iš viso bandomojo važiavimo metu įveikti 25 tūkst. km.

Ilgiausia karjeroje kelionė

2011 m., po 16 mėn. trukusio laukimo galiausiai sugrįžo „BMW F800 GS“ motociklas, tačiau J.Šima tuojau pat išvyko į Afriką. Iškilus problemoms dėl vizos į Mauritaniją, teko parvykti į Europą ir, per mėnesį susitvarkius dokumentus Berlyne, vėl grįžti. Kelionės metu prakiuro priekinio rato kamera ir sulūžo galinio rato guoliai, tačiau remontas, anot keliautojo, šiame regione atsieina labai nebrangiai.

Toliau sekė dar viena kelionė link Vladivostoko, tačiau šį kartą J.Šima šiuo miestu neapsiribojo ir nuvažiavo toliau į rytus. Apvažiuojant blogiausius kelius kartais tekdavo vietoje jų rinktis geležinkelio ruožus, dažniausiai įveikiant tiltus, nors tuomet susidūrimo su traukiniu tikimybė didžiausia. Galutiniu tašku pasirinktas Olgos pliažas. Grįžtant palei Baikalo ežerą ir Uralo kalnus į Čekiją keliautoją jau užklupo sniegas.

2012 m. sausį nenuilstantis čekas išsirengė į kelionę jau „KTM 990 Adventure“ motociklu iki Malio miesto Timbuktu. Visgi atvažiavus iki karo neramumų apimtos sostinės Bamako paaiškėjo, kad toliau važiuoti planuota kryptimi nepavyks. Kaip pasakojo J.Šima, buvo tik dvi galimybės: pasirinkti kitą kelionės tikslą arba grįžti namo. Per dvi dienas čekas pasigamino vizą ir išvyko į Dramblio Kaulo Krantą. Toliau sekė Burkina Fasas, Togas ir Gana. Vizos ir skiepų vakcinos trūkumą pavyko „kompensuoti“ pinigine įmoka pasienyje dirbantiems pareigūnams.

Bando ir „Harley-Davidson“

Su sportišku KTM dar kartą aplankęs Dakarą J.Šima grįžo į Čekiją, tačiau čia praleido tik mėnesį. Kadangi BMW vis dar buvo remontuojamas, į eilinę kelionę Afrikon keliautojas leidosi senu „Yamaha XT 600“ motociklu. Čekas pasakojo, kad tuomet keliaujant su draugais jo motociklas buvo mažiausias, tačiau bekelėje pasirodė geriausiai. 2012 m. sezoną J.Šima baigė kas savaitę bandydamas vis naują „Harley-Davidson“ motociklą.

2013 m. su lydėdamas grupę pasiturinčių draugų J.Šima pirmą kartą į Afriką nukeliavo itin komfortiškai – automobiliu iki Prancūzijos, iš kur kartu su motociklais kėlėsi keltu. Motociklininkas patarė grįžtant keliu per Senegalą būtinai užsukti į Maroką ir nuvažiuoti į jo šiaurę, kur yra itin daug lankytinų vietų. Vasarį grįžęs į Čekiją, po mėnesio jis jau su kita draugų kompanija išvyko prie Rožinio ežero.

Iš Lietuvos čekų motociklininkas pajudės į Švediją, kur praleis vieną mėnesį. J.Šima pasakojo, kad jo tikslas yra įveikti 2 mln. km motociklu, tačiau tai tik artimiausias planas ir tikrai ne riba.