Tokio dalyko pastaruoju metu nebuvo sumąstęs joks automobilių gamintojas. Mažiausiam savo gamos hečbekui pridėti ilgą užpakalį ir padaryti jį sedanu. Tai būtų suprantama Kinijoje, kurioje sedanai populiarūs ar JAV, kuri, daugelio automobilių ekspertų manymu, yra „tik keturdurių sedanų rinka“. Tačiau Europoje?

Sedanai šiame žemyne nėra tokie populiarūs ir „Audi“ taiko į gana nedidelį potencialių pirkėjų ratą. Miestai daugumoje vakarų valstybių suprojektuoti taip, kad mažesnio automobilio turėjimas – privalumas, o už didesnį bei mažiau ekologišką dar ir mokesčių daugiau reikia mokėti. Lietuvoje bei Rytų Europoje, žinoma, viskas kai kuriais atvejais yra priešingai.

Teigti, kad Europoje prigis toks automobilių segmentas, būtų tolygu garantijai, kad Lietuvos futbolo rinktinė visada įveiks Farerų salų gaisrininkų ir vadybininkų kamuolio spardytojų komandą. Juolab kad ir konkurentų reakcijos dar nematyti – BMW nekalba apie 1 serijos sedaną, A klasės „Mercedes-Benz“ hečbekas kėbulo tipo keisti neplanuoja, o „Lexus CT 200h“ apie radikalius atnaujinimus taip pat neskelbia.

„Premium“ yra „premium“

Savo pirkėją „Audi A3“ sedanas atrasti turėtų. Turbūt ne dėl ironiško pavadinimo „A3 Limousine“ (taip jis vadinamas pačių vokiečių), bet dėl kitų savo savybių. Pažįstu ne vieną žmogų, kuriam „nelimpa“ hečbekai – sedanas atrodo geriau, važiuoti juo maloniau (placebo, bet tebūnie), o ir „premium“ jausmas sėdint aukštos klasės gamintojo sedane kitoks nei sėdint to paties gamintojo hečbeke.

Juolab kad ir kaina šio modelio atrodo patraukliai – A3 sedano pradinė kaina yra apie 74 tūkst. Lt. Žinoma, už šią kainą „premium“ automobilis sukomplektuotas prasčiau nei dauguma Lietuvos gatvėse važinėjančių „Toyota Yaris“.

Tačiau net ir plikiausios komplektacijos „Audi A3“ sedanas „premium“ jausmą turi. Tokius aspektus kaip garso izoliacija, durų uždarymo garsas, komfortas važiuojant bet kokio tipo keliu, nulis papildomų garsų žvyrkelyje „Audi“ ištobulino iki vienuolikos dešimtbalėje sistemoje.

Čia jau galima susimąstyti – kam pirkti didesnį sedaną už tą pačią kainą, pavyzdžiui, „Peugeot 508“ ar „Subaru Legacy“, kai gali turėti kiek mažesnį, tačiau prestižinį „Audi A3 Limousine“? Šią markę įsimylėję lietuviai tokiam teiginiui pritars labiau nei posakiui, kad „geriau naudotas ir didelis BMW 5 nei naujas „Citroen“.

Du burtažodžiai: TSI ir DSG

Nežinau, kokia situacija bus po 5 metų, bet šiandien du sutrumpinimai TSI ir DSG simbolizuoja gerą automobilį. TSI – „Volkswagen AG“ grupės benzininis variklis, turintis užmontuotą kompresorių ir turbiną. DSG – tos pačios vokiečių kompanijos naudojama dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė. Mažai kas drįstų prieštarauti teiginiui, kad DSG yra geriausia šiuo metu gaminama automatinė pavarų dėžė, o TSI – geriausias 1,4 l darbinio tūrio benzininis variklis.

Žinoma, TSI turi daug modifikacijų. Bandytame A3 sedane buvo sumontuotas 1,4 l darbinio tūrio 140 AG variklis bei 7 laipsnių DSG pavarų dėžė. Šis komplektas – idealus bet kokiam „Audi A3“. Automobilis galios nepristinga jokioje situacijoje, kur nereikia viršyti leistino greičio, o į menkiausią akseleratoriaus spustelėjimą reaguoja žaibiškai. 250 niutonmetrų sukimo momentas pasiekiamas jau prie 1500 aps./min. – joks 1,4 l darbinio tūrio dyzelis neturi tokių parametrų. Čia tiktų angliškas posakis – „In your face, diesels“.

Galima pasidomėti, kokios gi degalų sąnaudos? Stulbinančios ir neįtikėtinos. 7 litrai šimtui kilometrų benzino mišriu režimu. Su akseleratoriumi elgiantis taip, kad šalia sėdintis ekonomiško vairavimo instruktorius prarastų kantrybę ir sustojus prie pirmo šviesoforo išliptų ir sėstų į autobusą. Tokių variklių atsiradimas šiems žmonėms yra bloga naujiena – kad ir ką bedarytum, automobilis daug benzino nenaudos.

„Audi A3“ modifikacijas galite panagrinėti Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudę čia.

Teksto autorius: Paulius Sviklas/GAZAS.LT