„Autoplius Fast Lap“ lenktynėse rugsėjo 7 d., be 80 „Time Attack“ ir 35 „Race“ sesijų dalyvių, lankysis ypatingi svečiai. Tuzinas greičiausių Lietuvoje superautomobilių, „drifteriai“ ir ypatingai dailių automobilių būrys iš įvairiu Lietuvos klubų. Šiandien jau žinome, kad prie jų prisijungs ir Ježis Chmelevskis su neišmatuojamos galios „drag'o“ automobiliu „Jezomobil“, 100 km/h pasiekiančiu per mažiau nei dvi sekundes.

„Autoplius Fast Lap” komanda užsuko į svečius pas automobilio konstruktorių ir vairuotoją Ježį Chmelevskį trumpam pokalbiui, kurio metu išsiaiškino ką reiškia neišmatuojama galia, vairavimas tiesaus kelio lenktynėse, braškių skonio degalai ir dėmesys smulkmenoms.

Ježio garažas – ne tipinis. Baltos sienos, gražiomis akmens masės plytelėmis nuklotos grindys. Pasitikdamas „Autoplius Fast Lap” komandą jis atsirpašė, kad nespėjo išvalyti grindų. Tuomet užsimovė mėlynas vienkartines chirurgo pirštinaites ir ėmėsi darbų prie savo 1000 AG kūrinio. Mes pasinaudojome proga ir pakalbinome, turbūt, greičiausio automobilio Lietuvoje šeimininką.

- Ježi, kodėl tavo garaže kvepia braškėmis?

- Nes „Jezomobil” varomas braškių skonio degalais. Nejuokauju! Būna, pilame kramtomosios gumos skonio degalus. Yra įvairiausių skonių. Tą kvapą „gamina” kuro papildas, kuris šiaip jau sausam spirito pagrindu pagamintam etanoliui suteikia tepimo savybių. Nežinome kodėl tie papildai pagaminti su skoniais. Tiesa, jie ir spalvos suteikia – šiandien mūsų degalai rožiniai, būdavo ir ryškiai mėlyni.

- O kiek to braškių skonio kuro suvalgo tavo 1000 AG galios „Volkswagen'as”?

- Pradėkime nuo to, kad šiame automobilyje beveik neliko nieko pagaminto „Volkswagen” gamykloje. Tik 2,0 litro keturių cilindrų variklio blokas ir galva, aplink kurį savo stebuklus atliko „EAMV Motorsport” specialistai. Visa kita – mano ir mano bičiulių partnerių ilgų dienų darbas, brangūs mechaniniai ir elektroniniai komponentai. Taip ir atsiranda ta Lietuvoje nepamatuojama galia ir bent 200 litrų šimtui kilometrų kuro sąnaudos. Penkių litrų bako pakanka dviems startams. Bet atsukus visus galios „kraniukus” pilamės dažniau.

- Ką turi galvoje, Lietuvoje nepamatuojama galia?

- Sunku rasti galios matavimo stendą, kuriame galėtumėm išmatuoti mano automobilio galią. Dauguma stendų atsisako dirbti su tokia galia, o tie kurie teoriškai galėtų, nepajėgia. Nėra lengvas darbas, nes tai keturių varomų ratų automobilis, kurio galios perdavimas yra beveik identiškas į visus ratus. Arčiausiai teisybės esame „išsukę” iki 810 AG ir 800 Nm, bet dar turėjome 2000 nepanaudotų variklio apsukų. Vadovaujantis logika, praktinė šio variklio galia yra didesnė nei 1000 AG.

- Ježi, pakalbėkime daugiau apie skaičius.

- Štai jums keli skaičiai. Ketvirtį mylios asfalto trasoje „Jezomobil” įveikia greičiau nei per 8,5 sek. Finišą kertu spidometrui rodant apie 280 km/h. Tokie, štai, tie skaičiai.

- Ką tu veiki tame automobilyje prie vairo, jei lenktynės vyksta idealiai tiesiu keliu?

- Klysta tie, kurie mano, jog „drag'e” nereikia vairuoti. Visą laiką automobilis siūbuoja po kelią, ieško kur pabėgti. Mano darbas yra jį išlaikyti kelyje. Taip pat, tinkamu laiku startuoti, perjungti pavaras. Dabar „Jezomobil” yra sumontuota „Airshift” sistema, bėgius „Samsonas Motorsport” pagamintoje sekvencinėje pavarų dėžėje jungiu mygtukais. Abi rankos lieka ant vairo. Mygtuku ir startuoju – starte spaudžiu sankabą ir stabdį, spaudžiu mygtuką, atleidžiu pedalus ir minu „gazą”. Tik pamatau žalią šviesoforą, atleidžiu mygtuką ir šaunu pirmyn. Taip prasideda mano aštuonių sekundžių darbo diena.

- Darosi populiaru iš „drifto” persikvalifikuoti į „Autoplius Fast Lap” žiedines lenktynes. Ar pačio nevilioja posūkiai?

- Dar ir kaip! Būtų smagu palenktyniauti trasoje. Pagalvoju, turėčiau penktos kartos „Golf GTI”, apie 350 AG ir būtų labai smagu – tai geras automobilis. Bet žinau, kad po kiek laiko norėtųsi daugiau galios, rimtesnio automobilio. Kad „niutonai” spirtų galia man į sėdynę!

Bet „drag'as” irgi yra labai geras sportas. Gaila, kad Lietuvoje neturime nei stiprių dalyvių, nei tinkamos trasos – taip tik atrodo, kad tinka bet koks tiesus kelio ruožas. Jei imtis šio reikalo profesionaliai – o aš taip ir padariau – lenktyniauti bet kur ir bet kada nesigauna. Turi ruoštis, investuoti daug laiko. Laiko ir, suprantama, pinigų turi investuoti ir varžybų organizatoriai.

Turiu planą kitais metais pasivažinėti po Europą, sudalyvauti rimtose lenktynėse. Jei tik atsiras stabilūs rėmėjai. Esu tikras, kad mano priešininkams trasoje būtų ne nuobodu (juokiasi). Štai Baltarusijoje likau antras, nusileidau tik trečią geriausią laiką pasaulyje parodžiusiam „Nissan GT-R” su 1700 AG. 

- Panašu, kad tarp „Autoplius Fast Lap” dalyvių tikrų herojų nėra – nei vienas lenktynininkas nekelia tavo mestos pirštinės ir nedrįsta su tamsta palenktyniauti. Bet vieną herojų radome – Mindaugas Plukys, „Nissan Nordic” komunikacijos vadovas davė priesaiką rasti pirštinę pakelsiantį vairuotoją su „Nissan” šeimos sportiniu automobiliu...

- Pasakysiu paprastai ir visai nekukliai – šansų jis turi labai mažai. Nesvarbu kokį „Nissan” jis pasirinks. Lažybų bendrovėse pastatęs vieną litą, Mindaugo pergalės atveju, taptum milijonieriumi (juokiasi). Bet ne lenktyniauti važiuoju į „Autoplius Fast Lap” lenktynes. Bus smagu pademonstruoti žiūrovams koks greitas yra mano automobilis.

- Ježi, atsisveikiname, iki susitikimo rugsėjo 7 d. „Nemuno žiede”!

Ježį Chmelevskį su ištikimu mechaniku palikome darbuotis prie automobilio. Pirmadienio vakarą jie „Jezomobil” bolidui montavo naujus pusašius. Sakė, „Samsonas Motorsport” juos pagamino iš žvaigždžių metalo...

Daugiau informacijos apie „Autoplius Fast Lap“ rasite paspaudę čia