Kalbėdami apie avalynę drąsiai konstatuojame – žieminiai batai skirti žiemai, vasariniai – šiltąjam metų laikotarpiui. Kodėl tuomet į automobilio apavą vis dar nekreipiame dėmėsio ir vasarą važinėjame tomis pačiomis padangomis kaip ir žiemą? Nors automobilio padangas reikia keisti du kartus per metus, pasitaiko atvejų, kai viena guma važinėjama abu sezonus. Ir tai saugumo tikrai neprideda.

Minkštesni žieminių padangų medžiagų mišiniai ir specialus protektoriaus dizainas nepritaikytas važinėti šiltu oru, kai oro temperatūra neretai peržengia 20 laipsnių šilumos.

Tyrimų duomenys parodė, kad priklausomai nuo kelio sąlygų ir temperatūros, žieminių ir vasarinių padangų savybės vertinant stabdymą ir valdomumą posūkiuose gali skirtis net 30 proc.

Kai kuriais atvejais, esant drėgnam orui, kai aplinkos temperatūra siekia apie 30°C, vasarinėmis padangomis „apsiavusios“ transporto priemonės stabdymo kelias gali būti iki 30 proc. trumpesnis, negu automobilio su žieminėmis padangomis.

Esant tam tikroms sąlygoms, stabdymo kelias yra net du kartus didesnis už standartinio automobilio ilgį! Taip pat verta apsvarstyti ne tik saugumo klausimą.

„Pakilus temperatūrai žieminės padangos pasižymi didesniu pasipriešinimu riedėjimui negu vasarinės padangos. Tai reiškia, kad žieminės padangos bus triukšmingesnės, lems didesnes degalų sąnaudas ir didesnį emisijų kiekį. Šiltuoju metu naudojamos žieminės padangos taip pat linkusios greičiau dėvėtis. Žinoma, priešinga situacija yra žiemą – tuomet kietesni vasarinių padangų mišiniai verčia jas dėvėtis greičiau“, – teigė „Bridgestone“ atstovas J.Ronsholtas.

Trumpiau tariant, saugiausias ir ekonomiškiausias sprendimas yra turėti du padangų komplektus – vasarinį ir žieminį – bei nepamiršti atėjus laikui jų pasikeisti.

Tinkamas žieminių ir vasarinių padangų naudojimas prailgina jų eksploatacinį laikotarpį, atsiperka ir garantuoja didesnį saugumą vairuotojams, keleiviams ir visiems eismo dalyviams. Norite greitai važiuoti? Būkite garantuoti, kad galėsite greitai sustoti. Kartais gali pritrūkti ir kelių centimetrų.

Keliuose kasdien įvyksta nemažai eismo įvykių, tačiau retai kada susimąstoma, kokias klaidas eliminavus nelaimių būtų galima išvengti. Sekmadienį Panevėžio rajone apsivertęs moters vairuojamas automobilis „Peugeot“ buvo „apautas“ žieminėmis padangomis.

Nors avarijos priežastimi laikomas saugaus greičio nepasirinkimas, tačiau žieminių padangų naudojimas vasarą čia saugumo tikrai nepridėjo.

Liaudies išmintis byloja – skupus moka du kartus. Jau geriau išleisti kelis šimtus litų vasarinių padangų komplektui, nei vėliau skaičiuoti, kiek kainuos savo paties sveikata ir kėbulo remonto darbai.