Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui nauja „Volvo“ kompanijos žvaigžde ir simboliu tapo „Volvo PV444“. Automobilis taip pat buvo svarbus ir dėl kitos priežasties – „Volvo PV444“ buvo pirmasis kompanijos automobilis, kurį gamintojas pardavinėjo ne tik Europoje, bet ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Šiandien, rugsėjo 1 d., minimas šio „Volvo“ modelio pasaulinės premjeros jubiliejus.

1944 m. rugsėjo 1 d. buvo atidaryta paroda, kuri tapo itin svarbia „Volvo“ plėtrai. Renginio vieta – naujai pastatyta Karališkoji teniso arena Stokholme.

Nors pasaulyje vis dar vyko Antrasis pasaulinis karas, „Volvo“ žiūrėjo į priekį ir laukė greitai ateisiančios taikos. Parodoje buvo eksponuojama visa „Volvo Group“ produkcija. Lankytojai galėjo pamatyti viską: nuo sunkiasvorių tankų iki specializuotų pramoninių įrenginių, bei du naujus „Volvo“ automobilius: „PV60“ ir „PV444“. „Volvo“ klientų žurnale „Ratten“ šie du automobiliai buvo vadinami „Volvo“ „taikos balandžiais“.

„PV60“ buvo sukurtas dar prieš prasidedant pasauliniam karui. Oficialiai automobilių rinką jis turėjo pasiekti 1940 metais, tačiau dėl Antrojo pasaulinio karo lengvųjų automobilių gamyba praktiškai buvo sustabdyta.

Vis dėlto, didžioji Karališkosios teniso arenos parodos žvaigždė, be abejonės, buvo „mažasis „Volvo“ – „PV444“. Lankytojai, norėdami bent užmesti akį į automobilį, bandė prasibrauti pro didžiulę minią ir lipo vienas kitam ant pečių. O tai, ką jie galėjo pamatyti, buvo prototipas, kuris netgi nevažiavo.

Tarp žinomiausių 1944 m. rugsėjo 1 d. šventės lankytojų buvo ministras pirmininkas Peras Albinas Hanssonas, princas Gustafas Adolfas, princai Karlas ir Eugenas bei princas Karlas Johanas, karaliaus Karlo XVI Gustafo dėdė. Juos priėmė „Volvo“ įkūrėjai Assaras Gabrielssonas ir Gustafas Larsonas.

10 dienų trukusią parodą Stokholme aplankė 148 437 lankytojai. Už Teniso arenos durų nuolat nusidriekdavo eilės. Kiekvieną dieną lankytojai galėjo laimėti „PV444“. Visos pajamos, gautos už bilietų pardavimą, buvo paaukotos Raudonajam Kryžiui.

1944 metų rugsėjį visuomenei pristatytas modelis buvo dar tik prototipo stadijoje. 40 inžinierių komanda, norėdama pademonstruoti naująjį „Volvo“ kūrinį, sukūrė realaus dydžio modelį iš medžio. Kėbulas buvo nudažytas juoda spalva, o vietoje langų buvo tik sidabriniais dažais užbrėžtos linijos. Modelis buvo baigtas 1944 m. kovą ir parodytas „Volvo“ steigėjams Assarui Gabrielssonui ir Gustafui Larsonui. Trumpai žvilgtelėję į automobilį, abu džentelmenai nusprendė, kad šis modelis pakeis visą „Volvo“, kaip automobilių gamintojo, ateitį.

Parodos metu „Volvo“ sulaukė net 2300 išankstinių „PV444“ užsakymų, tačiau pirmiesiems modelio savininkams reikėjo dar ilgai palaukti, kol su jais buvo galima išvažiuoti į bendro naudojimo kelius. Po intensyvių prototipo bandymų, serijinei gamybai paruoštas automobilis buvo pristatytas 1947 metų vasarį.

„PV444“ buvo labai svarbus dėl daugybės priežasčių. Jis buvo pirmasis „Volvo“ modelis pagamintas ant monokoko, automobilis buvo komplektuojamas su keturių cilindrų varikliu. 1,4 litro motoras išvystė 40 arklio galių, vėliau jo galia ir efektyvumas tik didėjo ir didėjo.

Kai buvo pristatyti „PV60“ ir „PV444“, „Volvo“ eksporto mastai buvo kuklūs. Tačiau tik su „PV444“ „Volvo“ rado kelią į istoriškai svarbiausią eksporto rinką – JAV. 1955 m. rugpjūčio 15 d. pirma bandomoji „PV444“ siunta atvyko į Los Andželą. Jau kitais metais „Volvo“ buvo antras pagal populiarumą importinis automobilis.

Iš pradžių buvo planuojama pagaminti 8 000 „PV444“ automobilių – tai buvo gana drąsus sprendimas, ypač turint omenyje, kad „Volvo“ anksčiau niekada nėra pagaminusi per metus daugiau kaip 2 000 automobilių vienetų. Tačiau „mažasis Volvo“ nustebino net visko mačiusius. Iki 1958 m. buvo pagaminta beveik 200 000 „PV444“ vienetų. Jei dar įskaičiuosime ir modernizuotus „PV544“, kurie buvo gaminami iki 1965 m. spalio, bendras skaičius siekia 440 000 automobilių. 160 000 iš šių automobilių buvo eksportuota, o 280 000 parduota Švedijoje.