Balandžio 13-ąją Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančiame „Arena Motor Show“ dalyvauti ketina ne vienos valstybės buvę ir esami „Drifto karaliai“. Lenkija, Suomija, Ukraina, Lietuva – šiose valstybėse lygių neturėję „drifteriai“ 2014-ųjų sezoną atidarys didžiausioje Baltijos šalių uždaroje arenoje.

Juha Rintanenas, Pawelas Trela, Aleksandras Grinchukas, Jakubas Tatara, Andrius Vasiliauskas bei kitos šoninio slydimo varžybose skambančios pavardės bus girdimos ir „Žalgirio“ arenoje. Jie pirmose savo naujojo sezono šoninio slydimo varžybose kausis dėl 15 tūkst. Lt prizinio fondo.

Suomijos „drifto“ pradininkas

Didelė klaida nebūtų padaryta pavadinus J. Rintaneną žinomiausiu Europos „drifteriu“. Šoninio slydimo kultūros pradininkas gimtojoje Suomijoje ir daugkartinis šios šalies čempionas greitai pajuto, kad vietinės trasos ir varžovai nedaug prisideda prie jo tobulėjimo ir pakėlė sparnus į Europą. 

2010-aisiais pradėjęs mokyti europiečius tarti jo vardą ir pavardę laimėdamas prestižinį „Burn FXOpen“ turnyrą Baltarusijoje, J. Rintanenas kiekvienais metais įsirašydavo keletą skambių pergalių į savo CV. 2013-ieji buvo auksinio įrašo gyvenimo aprašyme metai – užtikrintai laimėjęs „Drift Allstars“ čempionatą, suomis galėjo pagrįstai girtis esantis geriausias Europos „drifteris“.

J. Rintaneno automobilis – japoniškas „Nissan 200SX S14“, po kurio variklio dangčiu sumontuotas 3 l darbinio tūrio variklis iš „Toyota Supra“. Jis išvysto daugiau nei 700 AG ir beveik tūkstantį niutonmetrų – tai yra vienas galingiausių šoniniam slydimui skirtų automobilių visoje Europoje.

Kitas „Žalgirio“ arenoje pasirodysiantis suomis – Harri Kosunenas. Jo pasiekimai ne tokie žymūs kaip tautiečio, tačiau automobilį atsimins kiekvienas jį pamatęs. Tai – „Nissan Skyline“ su V8 varikliu, išvystančiu daugiau nei 600 AG bei 750 Nm.

Lenkas gins titulą

Praėjusiais metais „Žalgirio“ arenos „drifto“ renginyje nugalėjęs Jakubas Tatara iš Lenkijos „drifto“ varžybose išsiskiria vokiška technika. Sporto šakoje, kur pagrindiniu smuiku griežia japoniški automobiliai, juodas su oranžiniais akcentas BMW M3 išsiskirtų net jeigu varžybose dalyvautų vien BMW automobiliai.

Dalyvavimą patvirtino ir kitas lenkas – Pawelas Trela. Į šoninio slydimo varžybose nematytą „Opel GT“ automobilį pernai įsėdęs sportininkas sugebėjo nustebinti ne vieną konkurentą ir žiūrovą, tačiau 2013-aisiais iki didelių pergalių jam pritrūko stabilumo.

Šiemet P. Trela pasiruošęs stebinti ir toliau, tik jau stabiliu ir užtikrintu važiavimu. Vis tik jis yra 2011 metų Lenkijos „Drifto karalius“, kelis kartus šalies čempionatuose liko antras, o 2010-aisiais pagerino Guinnesso rekordą – šonu slysti pradėjo važiuodamas 211 km/val. greičiu.

Jo „Opel GT“ taip pat yra greitesnis nei gali pasirodyti. 1140 kg sveriantis automobilis išvysto net 900 AG ir 1050 Nm. Tai bus galingiausias automobilis „Arena Motor Show“ metu. 

Ukrainiečio ginklas – „Nissan 350Z“

Daugkartinis Ukrainos čempionas Aleksandras Grinchukas savo tėvynėje yra vadinamas geriausiu visų laikų šalies „drifteriu“. Ne kartą dalyvavęs Rusijos ir aplinkinių valstybių čempionatuose, be prizininkų taurių namo jis grįždavo retai.

Jo automobilis taip pat nėra dažnas „drifterių“ pasirinkimas – „Nissan 350Z“. Variklis – 3,5 l darbinio tūrio, prie kurio prikabintos dvi turbinos. Galia? A. Grinchukas sako, kad tiksliai nežino, tačiau mažiausiai 500 AG.

Žiūrovų simpatija – BMW 2002

Mažai kam girdėtas automobilis tokiu pavadinimu, tačiau bet kuriai publikai jį parodžius, BMW iškart tampa žiūrovų simpatija. 1973-iaisiais nuo gamyklos konvejerio nuriedėjęs ir į nagingo esto Taavi Toomara rankas prieš kelerius metus pakliuvęs automobilis netrukus buvo radikaliai perdarytas, paliekant iš jo tik kėbulą – tai, kas vertingiausia.

BMW 2002 šiandien turi „Toyota Supra“ variklį, išvystantį 600-700 AG, o dauguma važiuoklės dalių pritaikytos nuo naujesnių BMW modelių. Simpatiškojo BMW svoris – kiek daugiau nei 1100 kg, tad šis automobilis yra anekdotų apie estų lėtumą priešingybė.

Buvo antras, laikas pirmai vietai?

Į „Žalgirio“ areną grįžtantis Andrius Vasiliauskas motyvacijos nepritrūks. Būtent jis praėjusiais metais pralaimėjo lenkui J. Tatarai finale ir tik dėl savo klaidos turėjo tenkintis antra vieta. BMW M3 dvikova – taip buvo pavadintas praėjusių metų finalas, kuomet susitiko J. Tataros juodasis ir A. Vasiliausko baltasis BMW M3 automobiliai.

Kitas lietuvis, jau užtikrinęs savo dalyvavimą – Mantas Kulvinskas. Netradicinį sprendimą pasirinkęs ir į vokišką BMW 3 kėbulą įgrūdęs japonišką variklį (vėlgi „drifterių“ garbinamą 3 l darbinio tūrio 2JZ-GTE iš „Toyota Supra“), sportininkas 2013-aisiais gadino nervus kiekvienam varžovui, tačiau per plauką netapdavo nugalėtoju ar neužlipdavo ant apdovanojimų pakylos. Šiemet – proga atsigriebti jau pripratus prie automobilio ir dalyvaujant „ikisezoninėse“ varžybose „Žalgirio“ arenoje. 

Ironiška, tačiau tos „ikisezoninės“ varžybos dalyvių pajėgumu gali varžytis su Rytų Europos „drifto“ čempionato (EEDC) ar „Drift Allstars“ etapais. Jeigu spės paruošti automobilius, varžybose dalyvaus ir vieni geriausių Europos „drifterių“ latviai: Janis Eglite, Gvido Elksnis bei Ingemarsas Jekabsonas, o Edmundas Erglis jau užtikrino atvyksiantis į Kauną balandžio 13-ąją.

Bilietus į renginį galima rasti Bilietupasaulis.lt.