Jonas Gelžinis penktą, jo brolis Ignas antrą, o Tautvydas Barštys jaunesnysis – pirmą kartą tapo „Eneos 1000 km“ lenktynių Palangoje nugalėtojais. Pirmoje lenktynių pusėje stabiliai važiavę antroje vietoje, po tuometinio lyderio Sebastiaano Bleekemoleno klaidos jie pakilo į pirmą vietą ir jos neužleido iki pat finišo.

Broliai Gelžiniai 1000 km lenktynių nugalėtojais tapo antrus metus iš eilės – praėjusiais metais jie čia taip pat triumfavo, tik kitos komandos gretose – važiavo kartu su Edvinu Arkušausku.

Jonas po šios pergalės tapo lenktynių rekordininku – jis vienintelis čia yra nugalėjęs penkis kartus.

„Pirmą kartą teko dalyvauti tokiose ištvermės varžybose. Supratau, ką reiškia komandinis darbas, strategija. Technika nepavedė, kompanija puiki“, – džiaugėsi finišo metu automobilį vairavęs Tautvydas Barštys.

„Konkurencija buvo nežmoniška. Smagu kad įveikėme visus, tai yra pasaka“, – pergalės euforijos apimtas šypsojosi Ignas Gelžinis.

Antrą vietą lenktynėse užėmę „Balpol-15min powered by Oktanas racing“ komandos nariai Robertas Kupčikas, Nerijus ir Nemunas Dagiliai savo šansą kovoti dėl pirmos vietos iššvaistė likus penkioms dešimtims ratų iki finišo – jų „Porsche 911 GT3 Cup“ trasoje baigėsi benzinas ir kol automobilis buvo nugabentas iki degalinės, buvo prarasti keturi ratai.

Trečią vietą užėmė svečiai iš Belgijos – „Palanga SPA hotel by Qvick motorsports“ komanda, vairavusi BMW M3 GTR. Jos nariai – Erikas Qvickas, Steve'as Vanbelllingenas ir Dirkas bei Tomas Vanrompuy'ai. Jie taip pat nugalėjo ir A3000+ automobilių klasėje.

GT automobilių klasėje nugalėjo „Juta-KG Group“ komanda, A3000 – „Team Bleekemolen“ su „Renault Clio“, A2000 – „Autoklubas Alytaus chemija“ su „Renault Clio“, greičiausiu dyzeliniu automobiliu tapo „Altwark-Kaukas“ su „Volkswagen Golf“, o greičiausiu prototipu X1 klasėje pripažintas „Kauno automobilininkų sporto klubo“ LADA 2104.

Intrigą kėlė dalyviai ir oras

Jau prieš lenktynes buvo prognozuojama, kad šių metų 1000 km maratonas bus įdomesnis negu bet kada anksčiau. Itin greitų automobilių šiemet susirinko daugiau nei bet kada anksčiau, o prognozuojamos permainingos oro sąlygos žadėjo dar vieną žiupsnelį pikantiškų prieskonių ant sultingo lenktynių kepsnio.

Tai, kad lenktynininkai čia neatvyko vedini olimpinio principo dalyvauti, o ne laimėti, buvo įrodyta jau kvalifikacijos metu penktadienį, kur du greičiausiųjų dešimtuke buvę automobiliai kvalifikaciją baigė sudaužyti – tai abu „BMW M4 Silhouette“. Per naktį belgų mechanikai sugebėjo iš dviejų automobilių surinkti vieną, tad lenktynes trys belgai baigė, o trys lietuviai šeštadienio rytą stojo į startą: Simas Juodviršis, Dainius Matijošaitis ir Andrius Jasionauskas.

Šeštadienį nuo pat lenktynių pradžios netrūko intrigos. Ramūno Čapkausko vairuojama „Aquila SR1“, kaip minėjo pats lenktynininkas, dėl nesuvokiamų priežasčių sugedo nenuvažiavusi nei 30 ratų – lenktynių tempo neišlaikė automobilio elektronika.

Nuvažiavus dar dvidešimt ratų, prakiuro dangus – pradėjo pilti kaip iš kibiro. Ne visi lenktynininkai buvo pasiruošę tokiam orui, tad trasoje pasipylė avarijos ir viena po kitos – saugos automobilio stadijos.

Stiprius incidentus patyrė D. Matijošaitis su „BMW M4 Silhouette“, Edvinas Arkušauskas su „BMW E90 Edva“, Marius Steponavičius su „BMW BigDaddy“, Arūnas Mrazauskas su „Lexus IS-F“ bei dar keli lenktynininkai. Visi jie pasitraukė iš lenktynių, tik „Lexus“ detales mechanikams pavyko atstatyti į vietą: nors jo priekis buvo apklijuotas lipnia juosta, tačiau automobilis sėkmingai važiavo.

Po ilgo ir intensyvaus, bene 100 ratų trukusio, lietaus, trasa pradėjo džiūti. Tuo nusprendė pasinaudoti dvi pirmavusios „Porsche 911 GT3 Cup“ komandos ir surizikavo sumontuoti „slick“ tipo padangas.

Rizika nepasiteisino – praėjus keliems ratams, vėl pradėjo krapnoti. Kol Ignas Gelžinis sėkmingai važiavo „slickais“ ir vykdė komandos vadovo nurodymus „iškentėti“ tuos ratus, kol lietus baigsis, tuo tarpu lyderiavęs Sebastiaanas Bleekemolenas padarė klaidą nespėjęs sustabdyti starto-finišo tiesiojoje. To rezultatas – šonu į betoninius blokus atsirėmęs „Porsche“. Reziumė grįžus į techninio aptarnavimo zoną – „viso gero“ pirmai vietai, nes reikia keisti aušinimo radiatorių, kas reiškia prarastus keliolika ratų.

Remontas truko daugiau nei pusvalandį ir į trasą „General Financing-Autopaslauga“ grįžo 9-oje vietoje, palaidojusi visas viltis kovoti dėl pirmos vietos bendroje įskaitoje.

Tuo tarpu dėl nepasiteisinusios rizikos su „slickais“, susilygino „Balpol-15min powered by Oktanas Racing“ ir „Juta-KG Group“ komandos – abi komandos važiuoja identiškais automobiliais, visi vairuotojai labai greiti ir likus dviem valandoms iki lenktynių finišo komandų automobilius skyrė kelios sekundės.

Visa tai truko iki antroje vietoje buvusios komandos strateginės klaidos – „Porsche“ automobiliui trasoje baigėsi benzinas. Kol jis buvo nugabentas į degalinę, nuo lyderių atsiliko jau 6 ratais ir praktiškai palaidojo viltis kovoti dėl pirmos pozicijos.

Nors šypsena Gelžinių veiduose neatsirado, galima garantuoti, kad trasoje sustojus Nerijaus Dagilio vairuotam automobiliui, jų pulsas nurimo – iki pergalės beliko tik nuvažiuoti likusias kelias dešimtis ratų, nekovojant su kiekvieną akimirką į nugarą alsuojančiu varžovu.