Hibridiniai superautomobiliai – nauja mada, kurią nemažai įtakojo Europos komisija. Galingų transporto priemonių gamintojai neturi kito pasirinkimo kaip tik tobulinti savo benzininius variklius ir pridėti prie jų elektrinius motorus – tik taip įmanoma pasiekti mažas degalų sąnaudas ir griežtas anglies dvideginio emisijos normas. Tačiau hibrido sąvoka pamažu keičiasi – apie tai Ženevos automobilių parodoje kalbamės su „Porsche“ valdybos nariu, atsakingu už kompanijos tyrimus ir plėtrą, Wolfgangu Hatzu.

– Kaip „Porsche“ sekasi pasiruošimas Europos komisijos nustatytai 95 g/km CO2vidurkiui Europoje 2020-aisiais?

– Tai nėra paprasta – juk norime, kad sumažintos CO2 emisijos neturėtų įtakos automobilių galios parametrams. 

Tai – pagrindinė priežastis, kodėl daug investuojame į naujas technologijas kaip „Plug-in“ tipo hibridai – niekas „Premium“ segmente to nedaro. Jau praėjusiais metais pristatėme pirmą tokio tipo automobilį („Panamera S E-hybrid“), o vėliau ir labai greitą „Porsche 918 Spyder“. Manau, tai pats pažangiausias hibridinis automobilis pasaulyje. Šiemet dar vienas mūsų „Plug-in“ hibridas pasirodys keliuose.

Žinoma, siekiame tobulinti ir mūsų naudojamus vidaus degimo variklius bei transmisijas. Naujiems ekologijos reikalavimams esame pasiruošę ir 2020-aisiais juos atitiksime.

– „Porsche 918“ yra hibridas ir pastaruoju metu atsirado keletas tokią pačią jėgainę turinčių konkurentų. Tai yra nauja mada, hibridiniai superautomobiliai?

– Mūsų automobiliai jau važinėja keliuose. Kalbant apie ateities technologijas, „Porsche 918“ yra pats pažangiausias. Mūsų konkurentai negali važiuoti vien elektra – „LaFerrari“ neturi tokios galimybės, o „McLaren P1“ tą gali daryti vos keletą kilometrų. „Porsche 918“ vien elektros varikliu gali nuvažiuoti 29 km ir pasiekti 150 km/val. greitį, taip pat yra trys hibridiniai režimai, derinantys abi jėgaines: „Hybrid“, „Sport“ ir „Race“.

„Porsche 918“ yra ne tik ekologiškas (CO2emisija – 79 g/km, vid. degalų sąnaudos – 3,3 l/100 km), bet ir smagus vairuoti(įsibėgėjimas 0-100 km/val. – 2,6 sek.).

Manau, tai yra kelias, kuriuo eis galingų automobilių gamintojai artimiausią dešimtmetį. „Porsche 918 Spyder“ parodo, koks gali būti sportinis automobilis ateityje: labai galingas ir tuo pačiu labai efektyvus.

– Keista tendencija – prieš keletą metų hibridai buvo asocijuojami su ekologiškais ir visiškai negalingais automobiliais...

– Tai yra problema. Žmonės galvoja, kad hibridas yra „Toyota Prius“. Tai netiesa. 

Mūsų tikslas – išnaudoti hibridines technologijas tam, kad automobiliai būtų dar galingesni ir tuo pačiu ekonomiškesni. Savo gyvenime išmokau vieną dalyką – jeigu automobilis yra „fun to drive“, tai klientas nori jį turėti. 

– Ženevoje „Porsche“ pristatė 919 hibridą, kuris varžysis Le Mano 24 val. lenktynėse. Jame panaudotos tokios pačios technologijos, kaip ir 918?

– Taip. Negalima sakyti, kad viskas šimtu procentų taip pat, tačiau technologijų principas išlikęs.

– Lyginant superautomobilius, dažnai jų greitis matuojamas pagal vieno Niurburgringo rato įveikimo laiką. Kreipiate dėmesį į šį skaičių?

– Kalbant apie „919 Hybrid“, Niurburgringas mums neįdomus – čia mes nelenktyniausime. Tačiau kuriant kitus automobilius, Niurburgringo rato įveikimo laikas yra vienas pagrindinių dalykų, nusakančių jo galimybes. Automobilio charakteristika nėra apibūdinama tik arklio galių skaičiumi. Tai yra viskas – pradedant bėgėjimusi tam tikruose intervaluose, baigiant automobilio elgesiu posūkiuose.

Niurburgringas yra labai geras rodiklis, parodantis tikrąsias automobilio galimybes. Nėra taip, kad daugiausiai arklio galių turintis automobilis yra greičiausias Niurburgringe, ar ne? Tą mes savo automobiliais parodome labai dažnai. 

Niurburgringo rato įveikimo laikas yra konkretus tikslas, kurį mes užrašome kiekvieno kuriamo automobilio charakteristikų lape. Greta įsibėgėjimo, maksimalaus greičio ir t.t.

– Grįžkime truputį į „Porsche“ istoriją. Kodėl jūs pasirinkote tokią neįprastą automobilio komponuotę – variklis gale bei galiniai varomi ratai? Dauguma superautomobilių turi galinius varomus ratus, tačiau variklį viduryje, o absoliuti dauguma galiniais ratais varomų automobilių variklį turi priekyje.

– Viskas labai paprasta. Jeigu kalbėtume pro fizikinę prizmę, variklis gale nėra geras dalykas. Bet ši komponuotė turi kitų privalumų – mes galime gaminti 2+2 tipo keturis žmones talpinančius automobilius kaip 911, tad salone yra daugiau vietos. Kitas privalumas yra trasoje – pavyzdžiui, stabdymo metu lengvesnis priekis yra geriau.

Kiekvienam dalykui galime surasti privalumų ir neigiamų savybių, tačiau mes puikiai įrodome, kad ir variklį gale turintis automobilis gali būti galingas ir valdomas puikiai. 

Su Wolfgangu Hatzu kalbėjosi Paulius Sviklas/GAZAS.LT, nuotraukų autorius - Irmantas Gelūnas/15min.lt.