Vairuotojai jau gali pasikeisti automobilio „avalynę“ iš žieminės į vasarinę, tačiau saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas siūlo gerai pagalvoti, ar verta skubėti. „Jei per Velykas keliausite pas gimines į užmiestį, neskubėkite pasikeisti padangų – orai tam dar netinkami“, – vairuotojams pataria ekspertas.

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis. Nuo balandžio 1-osios žiemines padangas jau galima pasikeisti į vasarines, o nuo balandžio 10 d. (iki spalio 31 d.) draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.

 

Vairavimo instruktorius, saugaus eismo žinovas A. Pakėnas siūlo pažiūrėti į orų prognozę. Kaip LRT Radijui sakė sinoptikė Tatjana Kempi, kritulių artimiausiomis dienomis išvengti nepavyks, o ketvirtadienio naktį sulauksime net minusinės temperatūros.

„Trečiadienį bus nemažai kritulių, vyraus šlapdriba ir lietus. Naktį bus nuo 0 iki 4 laipsnių šilumos, dieną sulauksime 2–7 laipsnių šilumos. Ketvirtadienio naktį temperatūra svyruos tarp 3 laipsnių šilumos ir 2 laipsnių šalčio. Dieną numatoma 2–7 laipsnių šiluma. Panašūs orai išsilaikys iki šios savaitės pabaigos“, – prognozavo T. Kempi.

„Dar nepulčiau keistis padangų. Data yra data, turėjome ir šiltų dienų, bet vėl atšalo. Jei per Velykas keliausite pas gimines į užmiestį, neskubėkite pasikeisti padangų – orai tam dar netinkami“, – ragina A. Pakėnas.

Pasak saugaus eismo žinovo, pasikeisti žiemines padangas į vasarines verta nebent tuomet, jei norima išvengti eilių autoservisuose ir važinėjama jomis bus mieste. „To automobilio, su kuriuo žadu išvykti savaitgalį, padangų tikrai nekeisiu. Turiu ir kitų – tarnybinių – automobilių, tai kol nėra eilių, jų padangas galbūt pasikeisiu“, – svarsto A. Pakėnas.

Jis atkreipia dėmesį, kad vasarinės padangos tinkamiausios, kai daugiau nei 7 laipsnių šilumos, o tokios vidutinės temperatūros dar nėra. „Turime rytinių šalnų, vietomis keliai padengti ledu, todėl jei anksti teks ryte kur nors važiuoti, gali būti pavojinga“, – įspėja A. Pakėnas.

Žiemos metui skirtų padangų naudojimo terminas nustatytas remiantis daugiamečiais orų stebėjimo rezultatais, taip pat atsižvelgiant į padangų gumos efektyvumą esant tam tikrai oro temperatūrai (vasarinės padangos efektyviausios, kai oro temperatūra aukštesnė, žieminės – kai žemesnė nei 7 laipsniai šilumos).

Lietuvoje įprasta, kad spalio–lapkričio mėnesiais visoje šalyje ar kai kuriose jos dalyse prognozuojamos šalnos, gali iškristi sniegas, tam tikruose kelių ruožuose, ant tiltų ir viadukų gali susidaryti plikledis. Panašiomis oro sąlygomis pasižymi ir pavasario pradžia.

Susisiekimo ministerijos žiniomis, panašūs reikalavimai dėl žiemos metui skirtų padangų naudojimo galioja ir kitose Europos šalyse. Pavyzdžiui, Vokietijoje esant žiemos sąlygoms tokios padangos privalomos visoms motorinėms transporto priemonėms (įskaitant L kategoriją, t. y. motociklus).

Autoservisų darbuotojai skaičiuoja, kad po žiemos sezono vairuotojai vidutiniškai išleidžia apie 150 eurų. Meistrai teigia, kad, be padangų keitimo, pavasarį remontuoja automobilių važiuokles, keičia stabdžių trinkeles, kitas nusidėvėjusias dalis.

Straipsnio autorius: Vytenis Radžiūnas/Lrt.lt