Jau paskelbti visi Pasaulio ralio (WRC) lenktynininkai, kurie užsiregistravo raliui „LOTOS 71st Rally Poland“, kuris pasieks ir Lietuvą. Iš viso ketina dalyvauti 71 aukščiausios klasės ralio ekipažas ir Lietuvos kelius išbandys visi dabartiniai turnyrinės lentelės lyderiai.

2012 ir 2013 Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas padeda nepasimesti WRC turnyrinėje lentelėje ir dalyvių gausoje. Šiuo metu lenktyniaujantis profesionalioje Lenkijos „Subaru Poland Rally Team“ komandoje D.Butvilas atsargiai bando įvardinti ir galimus šio ralio favoritus.

– Dominykai, trumpai apžvelkite pasaulio ralio čempionatą (WRC) šiais metais?

– Ralis „LOTOS 71st Rally Poland“ yra 7 etapas Pasaulio ralio čempionate. Tiksliai sezono viduryje, kuomet komandos ir lenktynininkai jau įgavę tinkamą pagreitį. Ir šioje sezono stacijoje nebegali būti pasiteisinimų, kad tai nauja komanda ar nepažįstamas automobilis. Laikas kautis dėl pozicijų turnyrinėje lentelėje, nes šis ralis Lenkijoje ir Lietuvoje jau čempionato pusiaukelė.

Komandos į Lietuvą atvyks jau apkeliavusios pusę pasaulio: Monte Karlas (Monakas), Švedijos sniegynai, Meksika, Portugalija, Argentina ir Italija. Greičiausius pasaulyje ralio lenktynininkus jau sunku kažkuo nustebinti, bet, vistiek manau, kad čia jie ras kažką neįprasto. Spėju, kad tai bus vienas greičiausių žvyrinių ralių iki šiol buvusių sezone. Vidutiniai greičiai tikrai aukšti, prie ko pasaulio čempionatų dalyviai dažnai nėra įpratę.

Šiais metais WRC sezone vėl dominuoja „Volkswagen Motorsport“ komanda. Rekordas – 9 pergalės iš eilės – pasako nemažai apie šios komandos sėkmę

Šiais metais WRC sezone vėl dominuoja „Volkswagen Motorsport“ komanda. Rekordas – 9 pergalės iš eilės – pasako nemažai apie šios komandos sėkmę. Aišku, tai ne tik sekmė – ralyje svarbu visuma. Tai kompleksiškas junginys, kurio visos dalys turi didelę svarbą rezultatui. Kartu toks rezultatas rodo ir šiek tiek sumažėjusią konkurenciją, šiam vokiečių koncenrui nelabai kas gali pasipriešinti. Sebastien Ogier yra be galo talentingas ir greitas vairuotojas, o turėdamas tokią superinę komandą jis skina vieną pergalę po kitos. Antroje vietoje aukštus rezultatus demonstruoja kitas šios komandos narys Jari-Matti Latvala, trečias – Andreas Mikkelsen. 

Tiesiai po pirmųjų trijų „Volkswagen Motorsport“ pilotų ketvirtoje pozicijoje – M.Ostbergas (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team). Prancūzai nepratę būti kitoje vietoje nei pirmoji – S.Loeb‘as jau buvo leidęs pamiršti ką reiškia kovoti dėl vietos podiume – jis dažniausiai kovojo tik dėl pirmos vietos.

Ankščiau didelę konkurenciją sudarę „Ford“ automobilius vairavę lenktynininkai, šį sezoną atrodo labai silpnai. M.Hirvonenas (M-Sport World Rally Team) geriausią rezultatą parodė Portugalijoje (4-oji vieta), o jo komandos draugas E.Evans‘as nebuvo pakilęs aukščiau 6 vietos, ką jis pasiekė Meksikoje.

Smagu, kad WRC komandų gretas papildo nauji nariai. Įdomu stebėti Hyundai progresą, manau ši komanda turi dar neišnaudoto potencialo.

– Kokie yra Jūsų favoritai ir kodėl?

– Man patinka belgas Thierry Neuville, atstovaujantis „Hyundai Shell World Rally Team“ komandą. Pagrindinis komandos pilotas T. Neuville žengia septintoje vietoje, bet sezono pradžia naujai komandai nebuvo lengva ir dabar matome rezultatų progresą. Jis dar jaunas, bet, manau, ateityje laimės dar ne vieną ralį.

Žaviuose ir J.M. Latvala, tačiau, mano nuomone, jis atsilieka nuo S. Ogier‘o savo kiek pasenusiu vairavimo stiliumi

Gal būsiu ne originalus, bet man patinka stebėti S.Ogier‘o triumfą šiame sezone. Jo važiavimo stilius agresyvus, bet nepaprastai tikslus. Ant asfalto įgyta patirtis perkelta į žvyro trasas – laiminti formulė, kurią matėme ir su pasaulio čempionu S. Loeb‘u. Žaviuose ir J.M. Latvala, tačiau, mano nuomone, jis atsilieka nuo S. Ogier‘o savo kiek pasenusiu vairavimo stiliumi.

– Kokios Jūsų prognozės pasaulio ralio čempionato (WRC) etapui „LOTOS 71st Rally Poland“, kuris vyks ir Lietuvoje?

– „LOTOS 71st Rally Poland“ ralis vyks žvyriniuose keliuose, kuriuose yra nemažai ir smėlingų, dar vadinamų minkštų vietų. Aš manau, kad M. J.M Latvala turi labai gerus šansus ir šiame ralyje gali būti greičiausias. Jis yra iš Suomijos ir turi patirties tokio tipo keliuose, kur raliai vyksta išskirtinai žvyro keliuose. Manau, kad pakankamai agresyvus vairavimo stilius gali būti pranašumas minkštos dangos trasose. Jeigu ruožai bus labai greiti – daugiausiai šansų turi S.Ogier‘as. 

– Į ką, Jūsų nuomone, vertėtų atkreipti dėmesį būsimame WRC ralio etape Lenkijoje ir Lietuvoje?

– Kaip jau minėjau, man įdomu matyti T.Neuville progresą, o jeigu startuos estas O.Tannak’as, važiuosiantis WRC2 klasėje – nepamirškite ir jo, nes šis vaikinas tikrai gali „duot vaizdų“.

Ralyje startuoja nemažai skirtingų klasių automobilių. Esu girdėjęs ir pats matęs, kad, pravažiavus WRC klasės lenktynininkams, visi kiti automobiliai atrodo nuobodžiai ir lėtai.

Tačiau reikia neužmiršti ir, tikiuosi, žiūrovai įvertins tai, kad WRC ekipažai yra visai kitos klasės, tai kosminiai automobiliai palyginus su tais, kuriuos matome Lietuvos trasose. Todėl palinkėsiu pasidžiaugti pasaulinės klasės technika, bet nelyginti jos su silpnesniais dalyviais ir mėgautis visu šiuo išskirtiniu ir unikaliu reginiu Lietuvoje.

Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas „LOTOS 71st Rally Poland“ Lietuvoje lankysis birželio 27 d.