Orams šiltėjant ir giedrėjant, Lietuvos kelius užpildo vis įdomesni ir gražesni automobiliai. Kabrioletai – vieni iš jų. Nors mūsų kraštas negali pasigirti dažnu saulėtų dienų skaičiumi, bet turbūt visi esame pasvarstę apie galimybę įsigyti kabrioletą ir pasimėgauti tuo keletu saulėtojo sezono mėnesių.

Panagrinėjus skelbimus internete, galima rasti ir daugelio kišenei prieinamų kabrioletų modelių,  kurių kaina svyruoja nuo 1000 iki 3000 eurų.  Keletą įdomesnių modelių pristatome ir jums.

„Mazda MX-5“

Pirmosios kartos MX-5 buvo gaminami nuo 1989 iki 1997 metų. Jų  parduota kiek daugiau nei 400 tūkstančių vienetų, tokiais pardavimais negali pasigirti joks kitas gamintojas.  

Tokio populiarumo „Mazda“ sulaukė dėl  keleto priežasčių. Visų pirma, automobilis buvo pagamintas remiantis „Mazda“ kredo – Jinba ittai (人馬一体?, [dʑimba itːai]), išvertus į lietuvių kalbą tai reikštų  „raitelis ir žirgas kaip vienas“. Inžinieriai nesiekė sukurti galingo kabrioleto, jų tikslas buvo sukurti automobilį, kuris tiksliai reaguotų į kiekvieną vairuotojų pedalo paspaudimą ar vairo pasukimą. 

Automobilis sveria tik 990 kilogramų, todėl 1,6 l darbinio tūrio variklio su 114 arklio galių visiškai užteko, kad mažoji MX-5 įgytų pakankamai sportiškumo. 

Vėliau buvo pasiūlyta ir galingesnė versija su 1,8 l varikliu, turinčiu 130 AG. Jis leido automobiliui 100 km/val. greitį pasiekti per 8,1 sekundės. Siekiant sukurti manevringą kabrioletą, buvo pasiektas 50:50 svorio pasiskirstymas tarp priekinės ir galinės dalių.

Penkių laipsnių pavarų dėžė bei galiniai  varomieji ratai lėmė, kad šis kabrioletas dar šiandien vadinamas tikru entuziastingo vairuotojo automobiliu.  

Kita šio modelio populiarumo priežastis buvo jo prieinama kaina, kuri 1990 metais buvo 14 249 svarų – tai tik kiek brangiau nei praktiškesnis „Volkswagen Golf GTI“. Tai yra išvaizdus, paklusniai valdomas, patvarus automobilis, kurio kaina ateityje gali kilti, jei automobilis bus išlaikytas kuo arčiau originalios būklės. 

MX-5 pagrindinis minusas –  ne visi modeliai turi vairo stiprintuvą, o tai apsunkina vairavimą esant nedideliam greičiui. Dar viena modelio silpnoji sritis – aukšti variklio sūkiai, kurie  ilgose kelionėse  gali imti varginti. Šiuo metu „Mazda MX-5“ kainos prasideda nuo 1 200 eurų.

Skelbimas: Autoplius.lt

„Alfa Romeo GTV Spider“

Saulėtoji Italija – šalis, tiesiog pulsuojanti gražiais bei greitais automobiliais, nors ne visada ir patikimais. Vienas „Top Gear“ laidos vedėjų yra taikliai pasakęs: „Negali savęs laikyti tikru automobilių entuziastu, jei nesi turėjęs nei vienos „Alfa Romeo“.

„Alfa Romeo (916) Spider“ kabrioletas – retas svečias Lietuvos keliuose, tačiau visada atkreipiantis aplinkinių dėmesį. „Alfa Romeo GTV“ kupė yra pažymėtas 29 numeriu Jeremy Clarksono šimto geriausių nuo 2001-ųjų pagamintų automobilių sąraše.

Šio modelio automobilių iš viso buvo pagaminta apie 39 tūkst. Prie modelio kūrimo prisidėjo „Pininfarina“ dizaineriai, kurie dirba su tokiomis kompanijomis kaip „Ferrari“ ar „Maserati“. Variklių gama gana plati, nuo 1,8 l darbinio tūrio TS, išvystančio 144 AG, iki 3,2 l V6 24V su visa 240 itališkų arklių kaimene.

Reiktų atkreipti dėmesį, kad daugelis kabrioletų būna sunkesni nei paprasti kupė modeliai dėl sustiprintos apatinės konstrukcijos. „Spider“ sveria nemažai – priklausomai nuo komplektacijos, apie 1 400 kg, todėl silpnesni šio modelio varikliai gali nuvilti vangiu akceleracijos pojūčiu. 

„Spider“ dizaino linijos yra nesenstančios, atsisėdę prie vairo galite pajusti alsuojančią istorinę „Alfa Romeo“ lenktynių dvasią. Pagrindiniai modelio minusai – juokingai maža bagažinė ir  didelis apsisukimo spindulys, kuris sukelia nepatogumų parkingo aikštelėse. Šiuo metu „Alfa Romeo Spider“ kainos svyruoja nuo nuo 1 500 iki 3 000 eurų.

Skelbimas: Autoplius.lt.

„Audi Cabrio“

„Audi 80 B4“ yra vienas dažniausiai sutinkamų automobilių Lietuvos keliuose, pelnęs tautos automobilio vardą, tačiau ne daug kas žino dar vieną įdomų faktą – tokį automobilį vairavo ir pati princesė Diana.

Keliuose galima išvysti ir kiek įdomesnį šio modelio variantą – „Audi Cabrio“. Jų gamyba prasidėjo nuo 1992 metų ir tęsėsi iki pat 2000-ųjų – būtent vieną šių automobilių ir turėjo Diana.

Šis modelis turi gana plačią variklių gamą, tačiau įdomesni motorai yra tik keli: ausiai malonus, visų gerai pažįstamas 5 cilindrų,  2,3 l darbinio tūrio variklis išvysto 130 AG, o galingiausia šio modelio versija su 2,8 l V6 – 172 AG. 

Nesvarbu, ką rinksitės: silpniausią ar galingiausią variantą, šio kabrioleto sportišku nepavadinsi, jis labiau sukurtas ramioms kelionėms. Šiuo metu „Audi Cabrio“ kainos svyruoja nuo 1 200 iki 3 000 eurų. 

Skelbimas: Autoplius.lt

Kiti modeliai

Kitas variantas, retai sutinkamas Lietuvoje, būtų trečios serijos BMW  (E36). Kabrioletas sukurtas sedano pagrindu, todėl vietos rasite keturiems asmenims.  

Kaip ir kiti E36 modelio BMW, labiausiai vertinami 4 cilindrų 1,8 litro motoras, turintis 140 AG bei 6 cilindrų, 2,5 l variklis, išvystantis 192 arklio galias. Visos detalės yra tos pačios kaip ir kituose E36 modeliuose, o žinant šio modelio populiarumą Lietuvoje, jų tikrai rasite. BMW E36 kabrioleto modelio kainos prasideda nuo 2000 eurų. 

Vieni pigiausių kabrioletų yra „Peugeot 306“. Šio modelio kabrioleto gamyba prasidėjo 1993-aisias. Prie dizaino prisidėjo garsioji „Pininfarina“ kompanija. 

„Peugeot“ garsėja kaip kompanija, gaminanti karštus, vikrius ir kartu mažus hečbekus, o 306 buvo vienas iš jų, tačiau nuėmus stogą jis tapo sunkiu ir vangiu. Jų kainos dažnai nesiekia nė 1 000 eurų. Kitas biudžetinis variantas būtų „Ford Escort“, jų kainos taip pat dažnai nesiekia 1 000 eurų. 

Žinoma, pigiausi automobiliai pigūs neretai būna tik skelbimų portale – pradėjus juos tvarkyti, investicijų kiekis gali padidėti kelis kartus.

Čia nepaminėti liko „Renault Megane“, „Volkswagen Golf“, „Saab 900“, „Peugeot 206“, „Opel Astra“ ir dar keli kabrioletai, kuriuos taip pat įmanoma rasti už mažesnę nei 3 tūkst. eurų kainą.

Kabrioletai turi nemažai trūkumų. Jie nėra praktiški, o ir saugumas nėra jų stiprioji pusė, be to, tai lengvas masalas vagims. Kad ir kiek minusų beišvardintume, be jokios abejonės, tai yra automobiliai, kuriuos yra smagu vairuoti, o ir aplinkinių dėmesio niekada netrūks. 

Straipsnio autorius: Ginas Trinkūnas