Kuro kainų viesulas verčia atsigręžti į ekonomiškumą
Viktoras DaukšasViktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas

2012 metus automobilių rinka pasitiko optimistiškai – nesijautė tradicinio sąstingio, kuris būdingas metų pradžiai, o pirmasis pavasario mėnuo pažymėtas pirkėjų aktyvumu. Ypač įspūdingai šoktelėjo naujai į šalį įvežtų automobilių skaičius.

Visgi aktualiausia naujiena pirmąjį šių metų ketvirtį vairuotojams buvo 5 litų ribą kirtusi benzino kaina. Pirmą kartą pasiekta tokia kainų aukštuma nemažą dalį automobilių savininkų privertė dar labiau susimąstyti apie turimos transporto priemonės keitimą į ekonomiškesnę ir reikalaujančią mažiau išlaidų. Jei kainos kils tokiu pat tempu tai benzino kaina jau kitų metų pabaigoje pasieks 6 litų, o dar po metų – ir 7 litus už litrą. Todėl tampa akivaizdu, kad mažiau kuro naudojantys automobiliai sulauks ypatingo pirkėjų dėmesio.

Ekonomiškesnis automobilis – pirmas žingsnis išlaidų kuro mažinimo link. Ekologiška transporto priemonė – viena iš išeičių, kaip ir taupyti, ir saugoti gamtą. Tačiau, kaip rodo tyrimai, dažniausiai perkant ekonomiškesnį automobilį apie oro taršą ir gamtos apsaugą nė nesusimąstoma. Svarbiausia lietuviams – automobilio kaina ir išlaidos kurui. O kaip gi su hibridiniais automobiliais, kurie vis labiau populiarėja kitose šalyse?

Autoplius.lt tyrimai rodo, kad daugiau nei 72 proc. lietuvių norėtų jau šiandien įsigyti ir vairuoti hibridinį automobilį, tačiau beveik pusę jų (47 proc.) stabdo didelė transporto priemonės kaina. Beveik trečdalis baiminasi brangios automobilio priežiūros.

Kol hibridiniai automobiliai yra brangesni ir nėra žymiai ekonomiškesni už įprastais degalais varomus automobilius, jie populiarės labai lėtai. Žinoma, daug kas priklausys ir nuo šalies valdininkų požiūrio. Kai kuriose Europos šalyse yra įvesti taršos mokesčiai, todėl mažiausiai teršiantys hibridiniai automobiliai populiarėja greičiau. Prie to dar prisideda ir minėtoms transporto priemonėms taikomos lengvatos, kurių Lietuvoje nėra.

Tiesa, tam tikri oro taršos mažinimo veiksmai jau pradedami įgyvendinti ir Lietuvoje. Kovo 1 dieną šalyje įsigaliojo griežtesni dyzelinių automobilių dūmingumo reikalavimai, kurie suderinti su Europos Sąjungos teisės aktais ir kuriuos techninės apžiūros metu turi atitikti transporto priemonė.

Teigiami pokyčiai vyksta ne tik automobilių rinkoje, tačiau ir „Barometre“. Siekdami tobulumo, mes vis kruopščiau vertiname gautus duomenis, tobuliname metodiką. Šiame „Barometro“ numeryje keičiasi dalis naudotų metodikų ir nebėra jau VĮ „Regitra“ statistikos duomenų apie iš Lietuvos išvežtus automobilius. Importo ir eksporto, taip pat ir tranzitinių automobilių pokyčius paskelbsime kiek vėliau, kai minėti duomenys bus susisteminti ir galintys atspindėti realią situaciją rinkoje.

„Barometre“ surasite ir naujovių – pirmą kartą pateikiami benzininių ir dyzelinių automobilių kainų skirtumai, jų paklausa portale Autoplius.lt ir kiti įdomūs statistiniai pjūviai.

Turiningo važiavimo „Barometro“ kelyje, o jeigu prireiks daugiau nuorodų – teiraukitės!

Kviečiu skaityti,
Viktoras Daukšas
Autoplius.lt vystymo vadovas


1 Pirmas ketvirtis derlingesnis negu pernai
Naujų ir naudotų automobilių rinkos dydis šalyje

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Lietuvoje 2012 m. pirmąjį ketvirtį iš viso įvyko 86,0 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Lyginant su 2011-ųjų pirmuoju ketvirčiu automobilių rinka paaugo 14,9 proc. (pernai užfiksuota 74,7 tūkst. sandorių). Visgi lyginant su tuo pačiu 2008 m. laikotarpiu (95 tūkst. sandorių), kuris laikomas rekordiniu, šiemetiniai rezultatai atsilieka 9,6 proc.

Pirmąjį ketvirtį lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu ūgtelėjo visos lengvųjų automobilių rinkos sritys. Ypač šoktelėjo į šalį naujai įvežtų automobilių skaičius.

Visų sandorių skaičiaus Lietuvoje kitimas

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

2012 m. I ketv. naudotų automobilių sandorių įvyko už 874,9 mln. Lt, o naujų už 213,5 mln. Lt.

Lyginant paskutinių penkių metų pirmus ketvirčius bendras sandorių skaičius augo 4 metus iš eilės, bet dar nepasiekė 2008 m. lygio.

Vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos

Šaltinis: Autoplius.lt

Pirmąjį ketvirtį Autoplius.lt portale pardavinėta automobilių už 1,52 milijardo litų. Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos sausio – kovo mėnesiais buvo atitinkamai 10,6 ir 68,1 tūkst. litų.

Automobiliai 2012 m. pirmąjį ketvirtį, lyginant su 2011 m. paskutiniuoju ketvirčiu, brango nuo 2,7 iki 12,8 proc., priklausomai nuo amžiaus grupės. Labiausiai – apie 12,8 proc. – brango prieš 11–15 m. pagamintų automobilių kainos, 10,5 proc. brango 16–20 m. amžiaus automobiliai. Brangimui įtakos turėjo tai, kad atšilus orams kainos visada kilsteli – tai susiję su sezoniškumu. Visgi automobiliai išliko pigesni nei prieš metus, kai Lietuvą buvo užplūdę pirkėjai iš Rytų šalių.

Nors automobiliai brango, tačiau vidutinė parduoto automobilio kaina išliko beveik nepakitusi (-0,8 proc.). Vidutinė kaina mažėjo, nes per pirmąjį ketvirtį bendrame sandorių katile persiskirstė naujesnių ir senesnių automobilių dalis – kai nuperkama mažesnė dalis naujesnių, vidutinė kaina krenta.

Pirmąjį kartą per paskutinius keturis ketvirčius naujų automobilių vidutinė kaina padidėjo. Lyginant 2012 m. pirmąjį ketvirtį su praėjusių metų ketvirtuoju kaina pakilo 4,6 proc. (nuo 65,1 iki 68,1 tūkst. Lt.).

Prognozė. 2012 m. antroje pusėje situacija automobilių rinkoje gali priminti 2011 m. pirmą pusę, tik šįkart pirkėjų iš Rytų banga gali būti dar didesnė. Rusija iki šių metų birželio vidurio turėtų ratifikuoti priėmimo į Pasaulio Prekybos Organizaciją (PPO) dokumentus ir po 30 dienų tapti pilnateise jos nare. Jei tai įvyks, pagal PPO dokumentus muitai automobiliams bus sumažinti. Jei nebus įvesti kiti mokestiniai barjerai, sulauktume dar didesnio pirkėjų iš Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano antplūdžio nei buvo pernai, o tai reiškia, kad automobiliai Lietuvoje vėl pabrangtų.

Paieškos pagal kuro tipą Autoplius.lt portale

Šaltinis: Autoplius.lt

Autoplius.lt duomenys rodo, kad portalo lankytojai ypač dažnai ieško dyzelinių automobilių. Tai sudaro daugiau tris ketvirtadalius visų portale atliekamų paieškų. Tiesa, per metus dyzelinių automobilių paieškų sumažėjo 4,4, ir 3,2 procentiniais punktais padidėjo benzininių automobilių paieškų. Dyzelinių automobilių paklausai įtakos turėjo praėjusių metų vasarą sumažėjęs pirkėjų iš Rytų šalių srautas, nuo kovo 1 d. Lietuvoje įsigaliojusi griežtesnė dyzelinių automobilių techninė apžiūra ir tarp dyzelino bei benzino sumažėjęs kainos atotrūkis.

Kuro kainų statistika

Šaltinis: Degalukainos.lt ir Autoplius.lt

Grafike pateikiamos vidutinės kuro kainos, kurios apskaičiuotos remiantis daugumos degalinių Lietuvoje duomenimis. Kuro kainos nepaliaujamai kyla aukštyn. Per metus labiausiai brango dyzelinas – kiek daugiau nei dešimtadaliu (11,4 proc.), 95 benzinas pabrango 7,1 proc., o dujų kaina beveik nepakito.

Palyginus 2009 m. pirmojo ketvirčio ir dabartines kainas, situacija dar prastesnė – per trejus metus benzinas pabrango beveik perpus (45,3 proc.), dyzelinas dar daugiau (51,3 proc.). Jei išliks dabartinis kainų kilimo progresas, jau 2013 metų pabaigoje kolonėlių švieslentėse išvysime, kad dyzelinas ir benzinas kainuoja 6 Lt už litrą, o 2014 m. pabaigoje gali pasiekti ir 7 Lt už litrą.

Vidutinės naudotų automobilių kainos pagal kuro tipą

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Išanalizavus per Autoplius.lt parduotų automobilių duomenis paaiškėjo, kad dyzeliniai automobiliai yra nuo 20 proc. iki 70 proc. brangesni už benzinu varomus automobilius. 1 – 5 metų automobiliai yra vidutiniškai 20,4 proc. brangesni, 6 – 10 metų – 15,8 proc., 11 – 15 metų – 30,3 proc., o seniausieji 16 – 20 metų automobiliai yra 70,9 proc. brangesni.

Vertinant dabartines kuro kainas ir darant prielaidą, jog dyzelinis automobilis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 7 litrus dyzelino, o benzininis automobilis 9 litrus benzino, apskaičiuojame, kad vienerių – penkerių metų dyzelinio automobilio permoka atsipirktų nuvažiavus beveik 54 tūkst. kilometrų. Jei tiek kilometrų nenuvažiuojama, tuomet verčiau rinktis benzininį automobilį. 11 – 15 metų amžiaus dyzeliniai automobiliai atsiperka maždaug per metus (įveikus 19,2 tūkst. km).

Automobilių rinkos apyvarta išaugo

2012 m. pirmąjį ketvirtį automobilių parduota už 1,088 mlrd. litų. Naudotų automobilių parduota už 874,9 mln. Lt, o naujų – už 213,5 mln. Lt. Prieš metus automobilių parduota už 965 mln. Lt. Automobilių rinkos apyvarta, lyginant šių ir praėjusių metų pirmuosius ketvirčius, išaugo 12,8 proc.

Parduotų automobilių kiekio palyginimas su apyvarta

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Automobiliai iki penkerių metų senumo sudaro 42,2 proc. rinkos apyvartos litais

2012 m. pirmąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (31,6 proc.) parduota 11–15 metų amžiaus automobilių. Šiek tiek mažiau (24,4 proc.) parduota 16–20 m. amžiaus automobilių, 21,8 proc. 6–10 m. amžiaus automobilių. Užfiksuota 12,7 proc. jaunesnių nei penkerių metų automobilių sandorių, tačiau jie sudaro beveik pusę (42,2 proc.) visos automobilių rinkos apyvartos.

Naudotų automobilių skaičius tenkantis vienam naujam automobiliui

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Lyginant paskutinių penkių metų pirmųjų ketvirčių naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičiaus santykius pastebime, kad nuo 2008 m. pirmojo ketvirčio atsiliekama daugiau nei dvigubai. Tačiau džiugu, kad situacija nebe tokia niūri kaip 2010 m. pirmąjį ketvirtį, kai naujų automobilių buvo parduota rekordiškai mažai (per tris mėnesius – vos 1374 nauji automobiliai).



2 Automobilių parkas „paseno“ mėnesiu
Lietuvos automobilių parkas

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Pirmąjį ketvirtį vidutinis automobilio amžius 14,7 metų.

„Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, Lietuvos automobilių parką šių metų balandį sudarė beveik 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, lyginant šių metų balandžio mėnesį su tuo pačiu laiku pernai, padidėjo 30,8 tūkst. Vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius 2012 m. pirmąjį ketvirtį buvo 14,72 m. Prieš metus parkas buvo kiek daugiau nei mėnesiu jaunesnis (14,61 m.)

Lietuvos keliais daugiausia važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų (60,4 proc.). Tokių automobilių yra 731 tūkst.

Pokyčiai. Europos Komisija (EK) priėmė konkurencingos transporto sistemos kūrimo strategiją „Transportas 2050“. Tarp numatomų tikslų – skatinti naudoti ekologiškesnius automobilius ir švaresnius degalus, iki 2030 m. perpus sumažinti įprastais degalais varomų automobilių skaičių miestuose, o iki 2050 m. miestuose palaipsniui jų atsisakyti visai.

Įgyvendinti EK reikalavimus Lietuvai gali būti didžiulis iššūkis. Tam, kad bent pusė Lietuvos parko iki 2030 metų būtų varoma jau nebe įprastiniais degalais, reikia pakeisti vidutiniškai 600 – 700 tūkst. automobilių. Kad tai būtų įmanoma, pirmiausia Vakarų Europoje turi didėti naujų alternatyvius degalus naudojančių automobilių pardavimai. Po 3 – 5 metų šie automobiliai patenka į antrinę naudotų automobilių rinką iš kurios turi galimybę atkeliauti į Lietuvą. Per 2011 metus Lietuvoje hibridinių automobilių skaičius išaugo penktadaliu, tačiau jis vis dar toks mažas, kad tai nieko nekeičia. Vykstant pokyčiams tokiu tempu, prireiks šimtą kartą ilgesnio laikotarpio negu numatyta.

Dalyje Europos šalių vyriausybės yra sukūrusios priemones valdyti šalies automobilių parko amžių, užtikrinti mažesnę taršą ir didesnį saugumą. Šiuo metu Lietuva kaip valstybė neturi automobilių parko valdymo strategijos. Tik kryptingai valdant šalies automobilių parką galima pasiekti reikšmingesnių rezultatų: t.y. saugesnio, jaunesnio ir mažiau gamtą teršiančio automobilių parko.

Nuo kitų metų planuojamos naujovės (dokumentai dar nepatvirtinti) ir Lietuvos automobilių parke. Primename, kad „Regitros“ automobilių registre yra 1,8 mln. automobilių, o techninių apžiūrų asociacijos duomenimis, automobilių su galiojančiomis TA yra tik 1,2 mln. Dalis iš 600 tūkst. automobilių yra išardyta, išvežta į užsienį, dalis – važinėja be galiojančių TA. Naujoji tvarka leis sužinoti realesnį Lietuvoje esančių automobilių skaičių. Žinoma, tai nebus absoliučiai tikslus skaičius, bet neabejotinai objektyvesnis nei yra dabar.

Mechanizmas bus paprastas: jei automobilių techninė apžiūra ar privalomasis draudimas negalioja vienerius metus, toks automobilis pašalinamas iš registro. Norint sugrąžinti automobilį į registrą, reikės iš naujo pereiti visą pirmos registracijos procedūrą.

Populiariausios markės Lietuvos automobilių parke

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

2012 m. balandį „Volkswagen“ sudarė penktadalį (19,8 proc.) Lietuvos automobilių parko – tai 240 tūkst. automobilių. Antroje vietoje „Audi“ (14,7 proc.), trečioje – „Opel“ (8,2 proc.). Lyginant su 2011-ųjų balandžio „Top 10“ labiausiai – 8,8 tūkst. – augo „Opel“ markės automobilių skaičius. „Toyota“ markės automobilių padaugėjo 7,6 tūkst., o „Volkswagen“ – 7,4 tūkst.. Labiausiai sumažėjo „Mazda“ (3,5 tūkst.) ir „Ford“ ( 0,8 tūkst.) markių automobilių.


3 Naudotų automobilių parduodama daugiau
Naudotų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naudoti automobiliai Lietuvoje sudaro esminę automobilių rinkos dalį – 96,3 proc. Po 2008-2009 metų ekonominio nuosmukio, per pastaruosius ketverius metus pirmo ketvirčio rezultatai nepasiekė 2008 m. lygio, tačiau nuosekliai augo. Šių metų pirmąjį ketvirtį įvyko 82,7 tūkst. naudotų automobilių sandorių, o iki 2008 m. rezultatų pritrūko tik 5,1 proc. Pirmas šių metų ketvirtis optimistinis – naudotų automobilių sandorių skaičius lyginant su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu ūgtelėjo 15,3 proc. (nuo 71,8 iki 82,7 tūkst.).

Lietuvoje registruotų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Daugiau nei pusė (51,0 tūkst.) iš visų 85,9 tūkst. pirmąjį metų ketvirtį įvykusių sandorių susiję su perparduotais Lietuvoje registruotais automobiliais.

Daugiau nei pusė (51,0 tūkst.) iš visų 86 tūkst. 2011 m. pirmąjį ketvirtį įvykusių sandorių susiję su vidaus rinka – Lietuvoje registruotais automobiliais. Tai yra tokie sandoriai, kai vienas mūsų šalies pilietis parduoda automobilį kitam Lietuvos gyventojui. Pastarųjų ketverių metų pirmuosius ketvirčius šių sandorių nuosekliai daugėjo. Lyginant su pirmuoju ketvirčiu pernai, sandorių padaugėjo 3,6 proc., o su tuo pačiu laiku 2008 m. – net 11,4 proc.

Naujai įvežtų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naujai į šalį įvežami automobiliai yra ketveriais metais jaunesni nei eksploatuojami Lietuvoje.

Prognozavome, kad pirmąjį 2012 m. ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, naujai į šalį įvežtų automobilių bus daugiau. Mūsų prognozės buvo viršytos, nes naujai į šalį įvežtų automobilių skaičius padidėjo net 40,8 proc. Pirmą ketvirtį pastoviai registracijai užregistruoti 31,8 tūkst. automobilių, kurie atvežti iš kitų šalių.

Naujai į šalį įvežti automobiliai yra ketveriais metais jaunesni nei eksploatuojami Lietuvoje. Vidutinis pirmą kartą šalyje įregistruoto naudoto lengvojo automobilio amžius – 10,6 metų. Prieš metus šis skaičius buvo 10,9 m. Vidutinis įvežamų automobilių amžius jaunėjo, nes į Lietuvą atvyko daugiau 6 – 10 m. amžiaus transporto priemonės.

Pagrindiniai naujai į šalį įvežamų automobilių (nuolatinei registracijai) pirkėjai yra lietuviai, tad šių sandorių augimas rodo, kad prekyba toliau atsigauna ir gyventojai pradeda pirkti naujesnius automobilius.


4 Nauji automobiliai: dyzeliniai lenkia benzininius
Naujų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naujų automobilių per paskutinius keturis metus parduota daugiausiai, lyginant pirmuosius ketvirčius.

Prognozavome, kad 2012-ųjų startas dėl viešojoje erdvėje sklandančių žinių apie ekonominį sąstingį nebus lengvas, o naujų automobilių pardavimai išsilaikys panašiame lygyje kaip ir pernai. Taip ir atsitiko – naujų automobilių per 2012 m. pirmąjį ketvirtį (3,2 tūkst. litų) parduota 6,6 proc. daugiau nei per 2011 m. tą patį laikotarpį.

Nauji automobiliai sudaro tik labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje (3,7 proc.), tačiau lyginant apyvartas, jiems išleidžiama penktadalis (19,7 proc.) visos automobilių rinkos pinigų.

Nors lyginant pastarųjų trijų metų pirmuosius ketvirčius, naujų automobilių nuosekliai daugėjo, tačiau 2008 m. pirmąjį ketvirtį buvo parduodama net 59,7 proc. daugiau.

Jau kelis metus iš eilės Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, parduodama daugiau naujų automobilių su dyzeliniais varikliais. Per pirmąjį 2012 m. ketvirtį 65,9 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo varomi dyzelinu, 34,4 proc. buvo benzininiai.

„Top 10“ dažniausiai parduodamų naujų automobilių

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Antrąjį ketvirtį iš eilės perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „mažasis“ „Fiat 500“ (kaina nuo 35 500 Lt).. Pernai didžiąją metų dalį pirmavęs „Nissan Qashqai“ (kaina nuo 58 300 Lt) dabar nusileido į trečią poziciją. Antroje vietose įsitaisė „Škoda Octavia“(kaina nuo 50 360 Lt).

Lietuvos automobilių rinkos specialistai „Metų automobiliu 2012“ išrinko „Hyundai i40“ (kaina nuo 69 900 Lt). Korėjietiškos kilmės automobilių gamintojas 2012 m. pasiruošęs daug investuoti ir užimti didesnę Europos rinkos dalį, pirmąjį 2012 m. ketvirtį Lietuvoje parduoti 29 „Hyundai i40“ automobiliai. Visų „Hyundai“ modelių pardavimai, lyginant su pirmuoju 2011-ųjų ketvirčiu, išaugo daugiau nei dvigubai (2,3 karto). Populiariausias modelis buvo „Hyundai i30“ (kaina nuo 39 990 Lt).

Kadangi naujų automobilių rinka Lietuvoje yra labai maža, geriausiai parduodamų modelių dešimtukas kinta beveik kiekvieną ketvirtį. Pardavimų pokyčiam įtakos turi ir vykdomos rinkodaros akcijos. Taip pat naujų automobilių pardavimams vis dar didelės įtakos turi ir automobilių reeksportas, t. y. naujų automobilių salonai parduoda juos į kitas šalis, ir laimėti viešieji pirkimai. 9 iš 10 naujų automobilių įsigyja juridiniai asmenys.


5 Prognozės: Šiemet automobiliai gali brangti

Naujų automobilių pardavėjams šiemet neverta tikėtis tokio žymaus augimo, koks buvo 2011-aisiais. Norint, kad šiemet pasiektume geriausiais vadinamų 2008 m. rezultatus, turėtų įvykti ne vienas stebuklas. Pavyzdžiui, leidimas susigrąžinti PVM perkant naują automobilį, tai pirkėjams padėtų sutaupyti apie 14 tūkst. Lt.

Antroje 2012 metų pusėje galime sulaukti pirkėjų antplūdžio iš Rusijos. Tai priklausys nuo kaimyninių valstybių politikos: jei Rusijos Dūma ratifikuos PPO dokumentus ir sumažins muitus neįvedant papildomų mokesčių. Turbūt visi pamename dar praėjusių metų pavasarį – vasarą, kai po Lietuvą zujo baltarusiai, kurie įkalbinėdavo parduoti savo automobilį net į prekybos centrą apsipirkti atvažiavusius lietuvius. Panaši situacija gali kartotis, tik jos mastelis būtų dar didesnis. Automobilių pasirinkimas Lietuvoje gali sumažėti, o kainos – didėti.

Prognozuojama, kad labiausiai brangs naujesni negu septynerių metų automobiliai. Naujesni negu penkerių metų automobiliai gali brangti 10 – 20 proc., o 6 – 10 m. automobiliai – ir dar daugiau. Praėjusių metų patirtis rodo, kad brangstant naujesniems automobiliams, brangsta ir senesni.

Praėjusiais metais buvo siekiama įvesti prabangių automobilių mokesčių sistemą, tačiau nelogiška metodika buvo greitai sukritikuota ir šio pavasario sesijoje sprendimai dėl mokesčio įvedimo nėra įtraukti. Tikėtina, kad jų nebus ir rudenį, tad automobilių apmokestinimas artimiausiu metu neplanuojamas.

Be to, LR Seime diskutuojama ir dėl Transporto įstatymo pataisos, kuri įpareigotų automobilio pardavėją informuoti pirkėją apie parduodamos transporto priemonės trūkumus. Neabejotima, kad priėmus šią įstatymo pataisą sumažėtų senų automobilių importas į Lietuvą ir „auksarankių“, vežančių į Lietuvą eksploatavimui nebetinkamus automobilius, pelnas.


„Autoplius barometras“ – ketvirtinis lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt leidinys, skirtas verslo partneriams, žiniasklaidai ir portalo lankytojams. Kartu tai pirmasis rinkoje naujų ir naudotų lengvųjų automobilių rinkos apžvalgos leidinys, kuriame apžvelgiamos pagrindinės ketvirčio rinkos tendencijos, remiantis Valstybės įmonės „Regitra“, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis.

Autoplius.lt – lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 9 metus. Skelbimų kiekis portale viršija 150 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, kovo mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius beveik pasiekė 1,34 milijono ribą. 2012 metų pirmąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių už 1,52 mlrd. litų.

Autoplius.lt - administruoja ir tobulina bendrovė UAB „Plius“, priklausanti norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“. Šis koncernas valdo vienus didžiausių skelbimų portalų visame pasaulyje, veikiančių 26 šalyse. 2010 m. „Schibsted“ buvo pripažintas trečiu stipriausiu skelbimų portalų valdytoju pasaulyje po šios srities gigantų „eBay“ ir „Craigslist“.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas
Mob. tel. +370 615 57007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt