Sekite mus youtube.com plus.google.com
Matas Buzelis | 2016-11-15 15:30:00

„Peugeot 3008“ – drąsus prancūzų žingsnis krosoverių segmente

Siekdami pritraukti kuo daugiau naujų vartotojų automobilių pramonės gigantai neretai žengia drąsų žingsnį. Kas yra drąsu pasakyti nesudėtinga. Štai elementarus ir labai šviežias pavyzdys iš „Peugeot“ praktikos: krosoveriui nereikalingi visi varantieji ratai.

Koks gali būti visureigis su priekiniais varančiaisiais ratais, klausiate? Į šį klausimą galima atsakyti kitu klausimu: ar iš tiesų mieste reikalingas automobilis su visais varančiaisiais ratais? Realus dviejų varančiųjų ašių važiuoklės poreikis yra minimalus – jį pajuntame tik susidūrę su nevalytais keliais ar tokia bekele, kokiai bet kuriuo atveju nesirinktume krosoverio.

Prancūzija ne veltui vadinama mados šalimi. Lyginant su savo pirmtaku, 3008 gavo daug patrauklesnį kostiumą. Grakščios kėbulo linijos, „Peugeot“ dizaino kryptį atspindintys priekiniai žibintai bei šiek tiek klasikinį arba naujutėlaitį „Ford Mustang“ menantys galiniai žibintai šį krosoverį paverčia tikru gražuoliu. Šalia jo pastatytas pirmos kartos 3008 atrodo lyg cepelinas, kuriam močiutė skyrė nepakankamai daug meilės.

Kitas drąsus žingsnis – salone, o konkrečiau medžiagose. Vis dar galima surasti žmonių, kurie užstrigę ties 1990-2000 metų mada. Tada be medžio ir aliuminio apdailos automobilio salonas buvo nesuprantamas. Tie žmonės, matomai, vis dar naudojasi senutėliais „Nokia 3310“ telefonais, o iš savo kompiuterių su voratinkliais apaugusiais „Intel Pentium II“ procesoriais niekaip negali ištrinti „Windows 98“ operacinės sistemos. Jie tiesiog priešinasi evoliucijai ir niekaip neprisitaiko prie naujovių. Net ir nenori prisitaikyti.

„Peugeot 3008“ salone dominuoja nebrangios, tačiau malonios ir netgi, įdomios bei labai stilingos medžiagos. Plastikas tikrai nėra brangus, tačiau ir ne toks, kurio liesti nesinori. Lyg vyšnia ant pyrago čia – tekstilės apdaila. Pilkos spalvos medžiaga labai harmoningai dera tiek su naujovišku automobilio dizainu, tiek su idėja, kad gamintojai neturėtų bijoti eksperimentų su iki šiol automobiliuose nepopuliariomis laikytomis medžiagomis. Prancūziškam stiliui tai – tik į naudą.

Naujiems „Peugeot“ modeliams būdingame prietaisų skydelyje pagal vairuotojo poreikius galima keisti atvaizduojamą informaciją. Jeigu jums svarbiausia du dideli spidometro ir tachometro ciferblatai – galima likti su tokiu sprendimu.

Tačiau ant vairo sumontuotas mygtukas leidžia šiuos duomenis suprastinti bei paskirstyti į šonus, o prietaisų skydelio centre vairuotojo patogumui didelės raiškos ekranas rodo navigacinės sistemos nurodymus. Lygiai taip pat, kaip naujuosiuose „Premium“ klasės automobiliuose – nesvarbu, ar tai „Audi TT“, ar S klasės „Mercedes-Benz“.

Elektra valdomos sėdynės su atmintimi, parkavimo pagalbos sistema, įjungus atbulinę pavarą žemyn pasisukantys veidrodėliai, galinio bei priekinio vaizdo kameros, bevielė išmaniojo telefono įkrovimo sistema, aktyvi eismo juostos keitimo kontrolė bei atstumo iki priešais važiuojančio eismo dalyvio matavimo sistema – visa tai patenka į turtingą „Peugeot 3008“ papildomos įrangos sąrašą.

Prancūzai pakankamai gerai susitvarkė su ir taip vadinama „usability“ arba tiesiog patogaus naudojimo užduotimi. Visas elektronines sistemas lengva įjungti bei išjungti, o centrinėje konsolėje esantis lietimui jautrus ekranas reaguoja be jokio vėlavimo.

Labai džiugu, kad priešingai nuo kai kurių kitų gamintojų, „Peugeot“ nepamiršo sumontuoti atskiro garso valdymo ratuko. Nereikės tapšnoti ekrano, norint greitai patildyti arba pagarsinti muzikos.

Mygtukai. Kiekviena valdomų funkcijų kategorija šiame automobilyje turi savo mygtuką, kurį paspaudus centriniame ekrane iškart išskleidžiamas valdymo meniu. Panašu, kad mygtukus suprojektavęs dizaineris, kiekvieną naktį svajojo apie „Lamborghini Aventador“. Mat, mygtukai išties primena naikintuvuose arba egzotiškuose „Lamborghini“ modeliuose matytus jungiklius. Tačiau jie ne tik atrodo maloniai, bet spaudžiasi su labai aiškiu click garsu.

Ilgiau panaršius po funkcijų valdymą galima surasti ir tokią įdomybę, kaip kvapo pasirinkimas. „Harmony wood“, „Cosmic cuir“ bei „Aerodrive“ kvapai salone sukuria jaukią atmosferą. Ne, tai ne baguette (prancūziško batono) ir visai ne vyno aromatas, tačiau prancūzų norą į automobilio interjerą įnešti kuo daugiau paryžietiškos emocijos yra sveikintinas dalykas. Ir „Peugeot“ su tokia užduotimi susitvarkė išties puikiai.

Negalima pamiršti ir bagažinės – jos tūris siekia 520 litrų. Nulenkus galines sėdynes bagažinės talpa beveik patrigubėja – padidėja iki 1482 l. Viduje patogiai įsitaisys ne tik šeima, bet ir jos bagažas. Gamintojas nepamiršo ir galimybės bagažinės dangtį uždaryti mygtuko paspaudimu, o atidarymui pritaikyti – kojos mostą po išmetimo vamzdžiais.

Šioje vietoje reikėtų pabrėžti, kodėl visų varančiųjų ratų platformos atsisakymas gali būti naudingas. Ant galinės sėdynių eilės per vidurį sėdinčio keleivio kojų erdvės nevaržo visus arba galinius varančiuosius ratus turintiems automobiliams būdingas transmisijos tunelis. Grindys visiškai lygios.

Beraktė automobilio variklio užvedimo sistema visus 1,6 litro benzininio THP variklio arklius pažadina „Start/Stop“ mygtuko paspaudimu. Agregato su turbokompresoriumi galingumas siekia 165 AG ir 240 Nm. Tai nėra raumeningas miesto atletas, tačiau kasdieninėse situacijose variklio galios tikrai užteks.

Į priekinę varančiąją ašį galia perduodama per 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Gana platus variklio galios diapazonas užtikrina sklandų važiavimą ir neperša jokių minčių apie kelių pavarų deficitą.

Pavarų perjungimą galima valdyti ir už vairo sumontuotomis mentelėmis. Džiugu tai, kad jos nesisuka kartu su vairo ratu. Bet kurioje situacijoje aišku, kurią mentelę reikia patraukti į save. Pagrindinė pavarų dėžės valdymo svirtis – skirtinga nuo matytų tokios klasės automobiliuose. Akivaizdu – prancūzai vidaus ergonomikai skyrė daug resursų, tačiau negalėčiau pasakyti, jog tai pati patogiausia pavarų pasirinkimo svirtis automobilių pramonės istorijoje. Prie jos tiesiog reikia priprasti.

Su važiavimo kokybe 3008 gali ne tik garsiai loti prieš savo konkurentus, bet ir įkasti kai kuriems iš jų. Kelio nelygumus automobilio pakaba sugeria padoriai, o salonas padoriai izoliuotas nuo išorinio pasaulio. Padangų keliamas triukšmas prasibrauna iki viduje sėdinčių keleivių ausų, tačiau neerzina, o variklio riaumojimas girdimas tik dinamiško vairavimo metu.

Nedidelis, tačiau lengvas vairo ratas greitai reaguoja į vairuotojo komandas, todėl tikrai nereikia būti Lewisu Hamiltonu, norint pasiekti savo tikslą su „Peugeot 3008“. Kaip ir mažesnysis 2008, šis automobilis gali pasigirti sąlyginai nedideliu, vos 11 metrų skersmens apsisukimo spinduliu.

Kalbant apie tikslą galima akcentuoti, prancūzai jį tikrai pasiekė. Naujasis 3008 yra akivaizdžiai patobulėjęs ir turėtų smarkiai prisidėti prie „Peugeot“ finansų kreivių augimo. Tai ne tik rimtas pareiškimas sąlyginai jaunai krosoverių klasei ar visiems miesto automobilių segmentams, bet ir tvirta kandidatūra į 2017-ųjų Lietuvos metų automobilio titulą. Bon voyage!

Komplektacijos
Access
Nuo 19 864 €
LED dienos šviesos žibintai, Oda aptrauktas vairas, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
Active Plus
Nuo 22 586 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, Galiniai parkavimo jutikliai, LED dienos šviesos žibintai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
Allure Plus
Nuo 23 897 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, LED dienos šviesos žibintai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
Active
Nuo 24 603 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, Galiniai parkavimo jutikliai, LED dienos šviesos žibintai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
Allure
Nuo 25 611 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, LED dienos šviesos žibintai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
GT-Line Plus
Nuo 26 216 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, LED dienos šviesos žibintai, Navigacinė sistema, Nematomų zonų veidrodėliai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
GT
Nuo 35 795 €
Automatinis oro kondicionierius, Automatiškai įsijungiantys dienos žibintai, LED dienos šviesos žibintai, Navigacinė sistema, Nematomų zonų veidrodėliai, Nukrypimo nuo kelio juostos įspėjimo sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, Priekinių sėdynių porankiai, Vaire integruotas grotuvo valdymas, „Palydėjimo” funkcija Plačiau »
Daugiau komplektacijų ir galimų modifikacijų »
Oficialus Peugeot atstovas susisieks su Jumis dėl bandomojo važiavimo.











Jūsų užklausa sėkmingai nusiųsta. Atstovai su Jumis susisieks asmeniškai.
1 / 24
Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
X