Sekite mus youtube.com plus.google.com
Matas Buzelis | 2016-10-19 14:00:00

Mada ir praktiškumas – esminiai „Peugeot 2008“ ingredientai

Automobilių pramonės tendencijos aiškios – visureigio tipo transporto priemonės atsikanda vis didesnį automobilių rinkos gabalą. Ir tai visiškai natūralu, juk patys gamintojai to siekė. Ne tik universalus ar sedanus žmonės keičia į visureigius.

Didėjančių gabaritų automobilių pasaulyje hečbekus vis dažniau iš rinkos išstumia kompaktiški miesto krosoveriai. Šie nedideli padidinto pravažumo modeliai – tai lyg automobilių pramonės mišrūnai.

Kompaktiškų krosoverių receptas labai paprastas. Sudedamųjų dalių nedaug: lyg ant mielių išpūstas hečbeko kėbulas, didesnės ratų arkos ir aukštesnę prošvaisą turinti platforma. To nepakanka, kad steroidų primaitinti hečbekai būtų vadinami visureigiais, tačiau sąlyginai jaunam krosoverių segmentui daugiau nieko netrūksta.

Taip gauname ir „Peugeot 2008“ – truputį didesnį 208-ojo brolį, kurio pavadinimą prancūzai papildė dar vienu nuliu. Brolį, kuris dėl savo masės ir stambesnių gabaritų nėra toks atletiškas, tačiau yra daug tiksliau orientuotas į praktiškus pirkėjus. Žmonės tokias gamintojų pastangas pastebi ir vertina, todėl kiekvieno naujo krosoverio ar visureigio debiutas verčia kompanijų valdybos narius trinti delnus ir naktimis sapnuoti dinamiškas pelno kreives.

2008 yra labai patogus automobilis, subalansuotas ne tik miestui, bet ir užmiesčio keliams, kuriuose greitis neperkopia 110 km/h. Atsisėdus prie vairo akys iškart krypsta į prietaisų skydelį. Keista jo pozicija iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti ne tik neįprastai, bet net ir nepatogiai, tačiau tinkamai nustačius vairo padėtį galima pajausti tokio sprendimo naudą – norint žvilgtelti į spidometro ar borto kompiuterio parodymus važiuojat visiškai nereikia nuleisti akių nuo kelio.

Kalbant apie vairo ratą, reikėtų akcentuoti keletą dalykų. Pirmiausia – pagirti puikiai prancūzų įgyvendintą padėties nustatymo mechanizmą. Atstumą ir aukštį keičiantį vairo ratą patogiai nusistatys ir nedidelis žmogus, ir krepšininkas. Nedidelio skersmens vairas maloniai limpa rankose, tačiau šiek tiek keistas gamintojo sprendimas atsisakyti kai kurių funkcijų apšvietimo. Suprantu, jog viską vairuotojai išmoksta mintinai, tačiau naktį visiškai nesimato nei garso reguliavimo, nei radijo stočių keitimo mygtukų. O pirmojo įspūdžio metu tai patenka tarp detalių.

Sėdynės patogios ir pakankamai plačiai reguliuojamos, todėl vairavimo poziciją nusistatyti tikrai nesunku. Teks priprasti prie kiek stambokų statramsčių, kurie iš pirmo žvilgsnio susiaurina priekinio matymo kampą, tačiau po kelių važiavimų prie to priprantama.

„Peugeot 2008“ salono dizainas šiuolaikiškas, o įdomu ir tai, kad net su nebrangiomis medžiagomis prancūzai sugebėjo puikiai padirbėti. Jos labai harmoningai dera interjero visumoje ir visiškai neatstumia noro paliesti vairuotoją supančias detales.

Gamintojas galėjo labiau pasistengti prie funkcijų valdymo, ypač kalbant apie lietimui jautrų ekraną prietaisų skydo centre. Visgi, visos funkcijos veikia pakankamai dinamiškai, tiesiog reikia priprasti prie operacinės sistemos. Tai – lyg pereiti nuo „iOS“ sistemą turinčio įrenginio prie „Android“. Kiekviena turi savo trūkumų, tačiau vartotojai su jomis susigyvena.

Salonas yra erdvus, o beveik 10 cm už „Peugeot 208“ aukštesnė stogo linija labai aiškiai apibrėžia 2008 pranašumą. Ant galinės sėdynės patogiai įsitaisys suaugęs keleivis, tačiau šis krosoveris labiau subalansuotas jaunesnei šeimai – vaikai neturės priežasčių skųstis dėl sėdėjimo gale.

Atvirkščiai, vaikams šis automobilis netgi gali patikti. Versija su 1,2 litro, 3 cilindrų benzininiu varikliu bei turbokompresoriumi turi šį tą malonaus. Nors ir į priekinius varančiuosius ratus per 6 laipsnių automatinę transmisiją siunčiama tik 110 AG, nustebinti gali šio itin kompaktiško agregato murkimas arba riaumojimas. Prieš pradedant važiuoti automobiliu galima nusteikti maloniam siurprizui. Nors ir galia iš po variklio gaubto nesiveržia, 2015 pasaulio metų variklio titulą pelnęs 1,2 litro agregatas automatiškai didina lūkesčius.

Pasukus užvedimo raktelį pasigirsta tylus, gerai nuslopintas garsas, tačiau paspaudus akceleratoriaus pedalą gali susidaryti įspūdis, jog prie šio miestui skirto automobilio kūrimo prisidėjo ir „Peugeot GTI“ versijas tobulinę inžinieriai. Tokio malonaus garso iš pusės V6 variklio tikėtis sunku, todėl belieka tik pagirti agresyvų nepikto liūtuko toną.

Priverstinio oro pripūtimo sistema mieste leidžia be pastangų išnaudoti sukimo momentą ir vairuoti 2008 pasidaro labai malonu. Ne, tai nėra tas automobilis, kuriame puikiai primenamas visas „Peugeot“ karštųjų hečbekų palikimas, tačiau valdymas yra išties nereikalaujantis jokių pastangų.

Įdomu tai, jog „Peugeot 2008“ manevringumu pranoksta mažesnius automobilius. Transporto priemonės su priekiniais (arba visais) varančiaisiais ratais dažniausiai negali didžiuotis labai mažu apsisukimo spinduliu (dėl konstrukcijoje naudojamų granatų), tačiau šiam krosoveriui apsisukti reikia vos 10 metrų spindulio.

1,2 litro variklis su turbokompresoriumi labai maloniai nuteikia mieste. Iki 80 km/h „Peugeot 2008“ bėgėjasi labai smagiai, o prie pavarų perjungimo svirties esantis „S“ mygtukas keičia variklio valdymo kompiuterio darbą – reakciją į akceleratorių bei, savaime suprantama, pavarų dėžės charakterį.

„Peugeot 2008“ yra viena iš priežasčių dėl ko vairuotojai vis rečiau renkasi hečbekus. Tokie automobiliai yra tiesiog patogesni, o maždaug 3 tūkst. eurų žingsnis nuo analogiškais varikliais aprūpintų 208 yra visiškai pateisinamas.

Visa tai, be abejonės, nereiškia, kad hečbekus jau laikas „nurašyti“. Tai tiesiog elementari tokio kėbulo tipų mažėjimo ir kartu krosoverių augimo priežastis.

Komplektacijos
Access
Nuo 13 915 €
Avarinio stabdymo sistema (EBA), Borto kompiuteris, Elektra valdomi priekiniai langai, Šildomos priekinės sėdynės Plačiau »
Active Plus
Nuo 14 106 €
Automobilio apsaugos sistema, Avarinio stabdymo sistema (EBA), Borto kompiuteris, Dviejų zonų automatinis oro kondicionerius, Elektra valdomi galiniai langai, Elektra valdomi priekiniai langai, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Panoraminis stoglangis, Šaldoma daiktadėžė, Šildomos priekinės sėdynės Plačiau »
Active
Nuo 15 377 €
Automobilio apsaugos sistema, Avarinio stabdymo sistema (EBA), Borto kompiuteris, Dviejų zonų automatinis oro kondicionerius, Elektra valdomi galiniai langai, Elektra valdomi priekiniai langai, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Panoraminis stoglangis, Šaldoma daiktadėžė Plačiau »
Allure
Nuo 18 099 €
Automobilio apsaugos sistema, Avarinio stabdymo sistema (EBA), Borto kompiuteris, Dviejų zonų automatinis oro kondicionerius, Elektra valdomi galiniai langai, Elektra valdomi priekiniai langai, Elektrinis šoninių veidrodėlių užlenkimas, Galiniai parkavimo jutikliai, Kritulių jutiklis, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Odinės sėdynės, Panoraminis stoglangis, Šaldoma daiktadėžė, Šildomos priekinės sėdynės, Žibintai su posūkio apšvietimo funkcija Plačiau »
Oficialus Peugeot atstovas susisieks su Jumis dėl bandomojo važiavimo.











Jūsų užklausa sėkmingai nusiųsta. Atstovai su Jumis susisieks asmeniškai.
1 / 24
Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
X